4 روش آسان و سریع برای کاهش حجم تصاویر در اندروید

به گزارش وبلاگ داریوش، اگر در پی راهی برای کاهش حجم تصاویر در اندروید هستید پیشنهاد می گردد این مطلب را از دست ندهید چرا که در آن قصد داریم به معرفی 4 روش برای انجام این کار بپردازیم.

4 روش آسان و سریع برای کاهش حجم تصاویر در اندروید

این روزها گوشی های هوشمند کمی را پیدا می کنیم که دوربین آن ها رزولیشنی کمتر از 50 مگاپیکسل داشته باشد. در بعضی از آن ها حتی این مقدار به 108 یا 200 مگاپیکسل هم می رسد که این یعنی حجم تصاویر ثبت شده ممکن است بسیار بیشتر از چیزی باشد که پیشتر گوشی ها ثبت می کردند. اگرچه شرکت های فعال در این زمینه کوشش نموده اند با فناوری ترکیب پیکسلی، تا حدودی شرایط را بهتر نمایند اما با این حال باز هم یک تصویر چنین مگابایت حجم خواهد داشت.

البته اگر بخواهید تصویر را پرینت کنید، داشتن دوربینی با سنسور بزرگ تر می تواند بسیار مفید باشد اما وقتی که بخواهید تصویر را در بستر وب یا جایی آپلود کنید، احتیاج خواهید داشت تا حجم آن را کاهش دهید چرا که یک دوربین 108 مگاپیکسلی برای مثال تصاویری با میزان 25 تا 27 مگابایت ثبت می نماید و قطعا آسان نخواهد بود که بدون کاهش حجم آن بخواهیم چنین تصویری را به وسیله واتساپ یا جیمیل با سایر کاربران به اشتراک بگذاریم. در این مطلب تصمیم گرفتیم به معرفی روش هایی بپردازیم که به لطف آن ها می توانید حجم تصاویر را در اندروید کاهش دهید.

2. کاهش حجم تصاویر در اندروید با استفاده از گالری سامسونگ

گالری سامسونگ یکی از برترین و غنی ترین گالری هایی است که تا به امروز در یک گوشی اندرویدی قرار گرفته. قابلیت های این اپلیکیشن بسیار فراتر از محلی ساده برای ذخیره تصاویر و ویدیو است به گونه ای که در یک مطلب جداگانه به 15 مورد از آن ها نیز اشاره نموده ایم. با استفاده از این اپلیکیشن شما می توانید فایل ها را ویرایش کنید، کالج بسازید، تصاویر را دسته بندی کنید و حتی میزان آن ها را هم تغییر دهید. کافی است مراحل زیر را دنبال کنید تا با استفاده از گالری سامسونگ بتوانید حجم تصاویر خود را کاهش دهید.

  • گالری سامسونگ را باز کنید.
  • تصویری را که می خواهید حجمش را کاهش دهید انتخاب کنید.
  • مطابق تصویر بالا، روی آیکون سه نقطه کلیک نموده و در بین گزینه های ظاهر شده، Details را انتخاب کنید (جزئیات) تا ببینید حجم تصویر مورد نظر شما چقدر است و اصلا چقدر باید کاهش پیدا کند.
  • در صفحه جدیدی که باز می گردد، می توانید در قسمت نخست، حجم تصویر خود را مشاهده کنید که برای مثال در این تصویر نمونه، 4.86 مگابایت است.
  • حالا که از حجم تصویر خود آگاه شدید، کافی است روی آیکون مداد ضربه بزنید تا وارد بخش ویرایشگر شوید.
  • در تصویری که باز می گردد، روی آیکون سه نقطه کلیک کنید.
  • در منوی کوچکی که باز می گردد، گزینه Resize (تغییر میزان) را می بینید که باید روی آن کلیک کنید.
  • حالا می توانید انتخاب کنید که می خواهید حجم تصویر مورد نظر شما 20، 40، 60 یا 80٪ کم گردد.
  • روی گزینه مورد نظر خود ضربه بزنید و سپس با انتخاب گزینه Done در پایین منوی باز شده، تغییرات را درون گوشی خود ذخیره کنید.
  • حال با تکرار 4 مرحله نخست، چک کنید ببینید حجم تصویر شما چه تغییری نموده است.

اگر از کاربران گوشی های سامسونگ باشید، به لطف گالری پیش فرض می توانید حجم تصاویر را خودتان کاهش دهید و دیگر احتیاجی به اپلیکیشن های شخص ثالث نخواهید داشت. اما اگر از گوشی هایی غیر از گلکسی استفاده می کنید، می توانید از چند روش دیگر برای کاهش حجم تصاویر در اندروید بهره ببرید.

2. اپلیکیشن Compress image size

از آن جایی که کاهش حجم تصاویر یکی از پرکاربردترین کارهایی است که اگر بگوییم همه ما یکبار هم که شده با آن سر و کار داشته ایم شاید اغراق ننموده باشیم. در نتیجه بدیهی است که اپلیکیشن های زیادی برای این منظور در فروشگاه های مختلف در دسترس قرار داشته باشند که شما می توانید با دانلود و نصب آن ها روی گوشی خود، بدون احتیاج به هیچ کار دیگری به صورت مخلی حجم تصاویر خود را کاهش دهید. برای این کار، اپلیکیشن Compress image size را به شما معرفی می کنیم که برای کاهش حجم تصاویر با استفاده از آن فقط کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

  • اپلیکیشن را باز نموده و روی عبارت choose a photo کلیک کنید.
  • در این قسمت اپلیکیشن رزولیشن و حجم اصلی تصویر را به شما نشان می دهد تا درک درستی از مقدار کاهش کیفیت و حجم آن بدست بیاورید. Enable Quality را فعال و با استفاده از اسلایدری که در پایین صفحه به نمایش در می آید، حجم تصویر را مطابق احتیاج خود کاهش دهید.
  • علاوه بر این ها، شما می توانید حجم مورد نظر خود را به صورت عددی هم وارد کنید و با کلیک روی گزینه Compress، نتیجه نهایی را در بالاترین سرعت دریافت کنید.

این اپلیکیشن وضوح تصویر اصلی را به هیچ عنوان تغییر نمی دهد که این نکته مثبت آن به شمار میرود. از جمله نکات مثبت دیگر این اپ می توان به رایگان بودن و سهولت استفاده از آن اشاره نمود به گونه ای که با چند کلیک ساده و طی کردن مسیری بدون پیچیدگی می توانید حجم تصویر خود را کاهش دهید. اما نکته منفی که در رابطه با این اپلیکیشن وجود دارد این است که شما نمی توانید چند تصویر را به صورت همزمان درون آن آپلود کنید. برای این کار احتیاج به یک اپلیکیشن حرفه ای خواهید داشت که در زیر به معرفی آن پرداخته ایم.

3. کاهش حجم تصاویر در اندروید با اپلیکیشن Photo Compressor

Photo Compressor یک اپلیکیشن کاهش حجم حرفه ای به شمار میرود که می تواند احتیاج شما را در زمینه تغییر در ابعاد و حجم یک تصویر به صورت کامل رفع کند. با استفاده از این اپلیکیشن شما می توانید حجم تصویر مورد نظر خود را کاهش دهید، ابعاد آن را تغییر دهید، تصویر را برش دهید یا بچرخانید و حتی فرمت آن را هم تغییر دهید. شما می توانید در ادامه نحوه کار با این اپلیکیشن را مشاهده کنید.

  • در مرحله نخست، بعد از اینکه اپلیکیشن را اجرا کردید باید به آن اجازه دهید تا به تمام تصاویر شما دسترسی داشته باشد.
  • بعد از گذراندن این مراحل، محیط اصلی اپلیکیشن برایتان به نمایش در می آید که می بینید قابلیت های بسیار زیادی هم دارد.
  • کافی است در این بخش روی گزینه نخست یعنی Compress photos کلیک و سپس تصاویر خود را جهت کاهش حجم انتخاب کنید.
  • روی گزینه Next کلیک کنید.
  • در منوی بعدی، دو گزینه را مشاهده می کنید که مورد نخست به صورت اتوماتیک حجم تصاویر را کاهش می دهد و مورد دوم هم به شما اجازه می دهد به صورت دستی عدد مورد نظر خود را جهت کاهش حجم فایل وارد کنید.
  • وقتی فرایند کاهش حجم تصویر به انتها رسید، می توانید ببینید که قبل و بعد تصویر چه تغییری داشته است.

اپلیکیشن Photo Compressor به صورت رایگان در دسترس واقع شده است اما مشکل اینجاست که در انجام فرایند مختلف آن باید حتما یک سری تبلیغات هم دیدن کنید که شاید برایتان آزاردهنده باشد. متأسفانه حتی امکان پرداخت پول جهت حذف تبلیغات هم وجود ندارد.

4. وب سایت bulkresizephotos

یک وب سایت عالی و جامع برای اعمال تغییرات مختلف روی تصاویر، bulkresizephotos است. در این وب سایت شما نه تنها می توانید ابعاد یک تصویر را تغییر دهید بلکه این اجازه را خواهید داشت که به صورت درصدی یا عددی، کیفیت یک تصویر را هم کاهش دهید تا حجم آن کاهش پیدا کند. یک بخش هم در نظر گرفته شده تا به شما اطلاع دهد پس از اعمال تغییرات، تصویر مورد نظر چند کیلوبایت یا مگابایت خواهد بود.

  • مراحل انجام کار بسیار ساده است. شما فقط کافی است تصویر خود را بارگذاری نموده و در سمت چپ، روی گزینه File Size کلیک کنید.
  • در سمت راست هم با استفاده از اسلاید، حجم تصویر مورد نظر را انتخاب و در نهایت هم روی گزینه Start کلیک کنید تا حجم تصویر مورد نظر کاسته گردد.
  • تصویر به صورت اتوماتیک دانلود می گردد اما اگر این اتفاق نیفتاد خودتان هم می توانید به صورت دستی اقدام به دانلود فایل کنید.

اگر شما هم روش یا روش هایی جهت کاهش حجم تصاویر در اندروید می شناسید، می توانید در بخش نظرات آن ها را با ما در میان بگذارید.

منبع: Guiding Tech

منبع: دیجیکالا مگ

به "4 روش آسان و سریع برای کاهش حجم تصاویر در اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 روش آسان و سریع برای کاهش حجم تصاویر در اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید