4 تبلت برتر زیر 5 میلیون تومان که همین الان می توانید خریداری کنید (آذر 1400)

به گزارش وبلاگ داریوش، در این بخش از راهنمای خرید برترین تبلت های هوشمند خبرنگاران مگ، به سراغ تبلت های هوشمند رده مالی در بازه قیمتی زیر 5 میلیون تومان در آذر ماه 1400 رفته ایم. بازه ای که شما می توانید با کمترین بودجه ، برترین تبلت مالی، با کیفیت نسبتا مناسب را بخرید.

4 تبلت برتر زیر 5 میلیون تومان که همین الان می توانید خریداری کنید (آذر 1400)

تبلت ها از جمله دستگاه هایی هستند که هم مشتریان خاص خود را دارند و هم می توانند به عنوان یک گجت واجب، احتیاجهای اصلی اقشار مختلف را برآورده کند. از کسی که مطالعه متون یا کتاب های دیجیتال عضو جدایی ناپذیر از کارهای روزانه اش است، تا افرادی که به تماشای فیلم و ویدیو و سریال در گوشی یا لپ تاپ می پردازند، تبلت یک گزینه بسیار مناسب و منطقی برای آنها می تواند باشد. ما در سری راهنماهای خرید وبلاگ داریوش مگ، به سراغ رده های مختلف قیمتی تبلت ها رفتیم تا اگر شما از آن دست کسانی که در پی یک تبلت مناسب بر اساس بودجه مورد نظرتان هستید، برترین گزینه و انتخاب را داشته باشید.

ما سعی کردیم در سری تازه راهنمای خرید تبلت های هوشمند، تمام بازه های قیمتی و هر بودجه ای که در آن تبلت هوشمند جای دارد، پوشش دهیم. فرقی ندارد که شما 2 میلیون تومان در دست دارید، یا بی نهایت میلیون تومان! ما به شما می گوییم که با هر بودجه ای که دارید، چه تبلت هوشمندی می توانید بخرید.

در این مطلب، به سراغ تبلت های هوشمند بازه قیمتی زیر 5 میلیون تومان رفته ایم تا به شما نشان دهیم با این مقدار بودجه، برترین انتخاب شما چه خواهد بود.

چند نکته مهم:

  1. سعی شده در هر بازه قیمتی، برترین تبلت ها بر اساس برند، سخت افزار و کارایی انتخاب گردد.
  2. معیارهای مهم ما در انتخاب تبلت ها رم، صفحه نمایش، حافظه داخلی، سخت افزار داخلی و مقدار باتری است.
  3. تا جای ممکن انتخاب ها به صورت عادلانه اجرا شده است. ما حتی برای هر رده، سه یا چهار تبلت هوشمند را در بازه های قیمتی ریزتر معرفی کردیم که گزینه های بیشتری پیش روی شما قرار داشته باشد.
  4. به طور حتم تبلت های هوشمند دیگری هم می توانند در هر کدام از بودجه های این راهنمای خرید وجود داشته باشند، اما بنا به محدودیت و ارائه سریع تر و بهتر اطلاعات، قالب راهنمای خرید به شکلی که می بینید، بهینه شده است.
  5. بازار تبلت های هوشمند مانند هر چیز دیگری در کشورمان، بسیار متزلزل و فاقد ثبات طولانی مدت است. حتما در صورتی که تبلت هوشمندی از فهرست انتخاب کردید، قیمت روز آن را هم آنالیز کنید.
این رده مناسب چه افرادی است؟
  • اگر در کنار گوشی هوشمندتان، یک تبلت بسیار معمولی و محض تماشای ویدیو یا کتاب خوانی و وب گردی می خواهید
  • استفاده از شبکه های اجتماعی، تماس صوتی و تصویری، عملیات های بانکی در بستر اپ

تبلت لنوو TAB M7

قیمت: حدود 2.700.000 میلیون تومان

ابعاد (میلی متر)190x60x12
وزن480 گرم
جنس بدنهپلاستیک
صفحه نمایش

7.0 اینچ

IPS

رزولوشن تصویر600 × 1024 پیکسل با تراکم 170 پیکسل بر اینچ
چیپ ستMediatek MT8321 (28 nm) - Wi-Fi
پردازنده مرکزی

Quad-core

فرکانس 1.3 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکیMali-400 GPU
حافظه رمدو گیگابایت
فضای ذخیره سازی

32 گیگابایت

پشتیبانی از MicroSD

دوربین

1 حسگر دوربین

حسگر با رزولوشن 2 مگاپیکسل

فیلم برداری با رزولوشن 720p

1 دوربین سلفی

حسگر با رزولوشن 2 مگاپیکسل

فیلم برداری با رزولوشن 720p

ظرفیت باتریلیتیوم-پلیمر با ظرفیت 3950 میلی آمپر ساعت
سیستم عاملAndroid 9.0 Pie
درگاه های ارتباطیmicroUSB

شبکه های ارتباطی

2G , 3G , 4G

سیم کارت

یک اسلات سیم کارت

اولین تبلتی که برای معرفی در نظر گرفتیم، از خانواده تب (Tab) برند لنوو است که جزو تبلت های مالی و ارزان قیمت بازار محسوب می گردد. به نظر ما، این دستگاه مناسب ترین تبلت بازار در پایین ترین بودجه ممکن است و می تواند حداقلی ترین احتیاجهای یک کاربر را تامین کند. اگر در پی یک تبلت برای مطالعه کتاب، تماشای فیلم یا ویدیو، وب گردی معمول، گوش کردن به موسیقی، تماس صوتی و تصویری و اجرای بازی های خیلی سبک هستید، لنوو تب M7 ارزان ترین تبلت مناسبی است که شما می توانید بخرید.

تبلت M7 لنوو با پشتیبانی از یک سیم کارت نسل چهارم (4G) و با صفحه نمایش 7 اینچی راهی بازار شده است. نمایشگر این تبلت از نوع LCD بوده و با فناوری IPS ساخته شده و وضوح تصویر 1024 × 600 پیکسل را به تصویر می کشد و برای تماشای فیلم و عکس تا حدودی مناسب به نظر می رسد، با این حال انتظار کیفیت Full-HD از این تبلت نداشته باشید. حافظه داخلی این تبلت فقط 32 گیگابایت است که امروزه این مقدار، جواب گوی همه ویدیوها و عکس ها و اپلیکیشن ها نیست. با این حال شما می توانید به وسیله یک کارت حافظه جانبی میکرو SD، این فضا را افزایش دهید.

طراحی و کیفیت ساخت TAB M7 7305X بسیار مناسب و چشم نواز است در حقیقت تبلتی با این حدود قیمتی اما با چنین کیفیتی در نوع کم نظیر است. بدنه تب M7 از جنس فلز است و حاشیه باریکی از پلاستیک در اطراف صفحه (قسمت بالا و پایین) دیده می گردد اما بیشتر بدنه آن فلزی است. بعلاوه این تبلت وزن سبکی نیز دارد (حدود 400 گرم) و ضخامت آن 8.25 میلی متر است.

لنوو برای TAB M7 تراشه Mediatek MT8765B را در نظر گرفته که با پردازنده ای چهارهسته ای با سرعت 1.3 گیگاهرتز به پردازش اطلاعات مشغول است. در این تبلت یک سنسور 2 مگاپیکسلی در قاب پشتی واقع شده است و نقش دوربین اصلی را ایفا می نماید. بعلاوه یک سنسور دو مگاپیکسلی هم در قاب جلو تعبیه شده است و برای انجام مکالمات ویدئویی استفاده می گردد.

تبلت لنوو TAB M7 7305X دارای یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3950 میلی آمپر ساعت است که نسبتا مناسبی خواهد داشت. با این حال، اگر به طور ممتد و به صورت معمولی از این تبلت بهره ببرید، باتری تب M7 شما را 6 ساعت و نیم همراهی خواهد نمود.

تبلت لنوو TAB M8

قیمت: حدود 3.500.000 میلیون تومان

ابعاد (میلی متر)199x121x85
وزن305 گرم
جنس بدنهبدنه فلزی آلومینیوم به همراه پلاستیک
صفحه نمایش

8.0 اینچ

IPS

رزولوشن تصویر1280×800 پیکسل با تراکم 170 پیکسل بر اینچ
چیپ ستMediatek MT6761 Helio A22 (12 nm)
پردازنده مرکزی

Quad-core 2.0 GHz Cortex-A53

فرکانس 1.3 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکیPowerVR GE8320
حافظه رمدو گیگابایت
فضای ذخیره سازی

32 گیگابایت

پشتیبانی از MicroSD

دوربین

1 حسگر دوربین

حسگر با رزولوشن 5 مگاپیکسل

فیلم برداری 1080p@30fps

1 دوربین سلفی

حسگر با رزولوشن 2 مگاپیکسل

فیلم برداری 720p

ظرفیت باتریلیتیوم-پلیمر با ظرفیت 5100 میلی آمپر ساعت
سیستم عاملAndroid 9.0 Pie
درگاه های ارتباطیmicroUSB

شبکه های ارتباطی

2G , 3G , 4G

سیم کارت

یک اسلات سیم کارت

تبلت بعدی که در رده مالی و با بودجه حداقلی برای شما در نظر گرفتیم، باز هم از برند لنوو و خانواده تب به نام Tab M8 است. این تبلت با این که از توان سخت افزاری و باتری قدرتمند تری نسبت به مدل قبلی برخوردار است، اما باز هم در رده تبلت های مالی و پایین رده قرار می گیرد و شما در صورتی که بودجه ای در همین حدود دارید، انتظارات خود را از کارایی این تبلت، در حداقل نگه دارید.

اما به مشخصات اصلی این محصول بپردازیم. صفحه نمایش 8.0 اینچی این تبلت که به امکان دریافت ده لمس هم زمان مجهز است، از نوع LCD بوده و با فناوری IPS ساخته شده است. این نمایشگر وضوح تصویر 800×1280 ارائه می نماید و برای تماشای فیلم و عکس، مناسب به نظر می رسد. حافظه داخلی این تبلت فقط 32 گیگابایت است که امروزه این مقدار، جواب گوی همه ویدیوها و عکس ها و اپلیکیشن ها نیست. با این حال شما می توانید به وسیله یک کارت حافظه جانبی میکرو SD، این فضا را افزایش دهید.

لنوو برای Tab M8 4G تراشه Helio A22 شرکت Mediatek را در نظر گرفته که با پردازنده ای چهارهسته ای با سرعت 2.0 گیگاهرتز به پردازش اطلاعات مشغول است. تمام این مجموعه سخت افزاری در کنار پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 عملکرد مناسبی به همراه دارند. همان طور که گفته شد، این تبلت از اینترنت 4G پشتیبانی می نماید که امکان وب گردی و دانلود بازی ها و اپلیکیشن های مختلف را پیش روی کاربران قرار خواهد داد.

نکته جالب در خصوص این تبلت، وزن 305 گرمی آن است که وقتی دست تان می گیرید، از سبک بودن آن تعجب می کنید. ویژگی دیگر در خصوص این تبلت، کم کردن حاشیه اطراف صفحه نمایش آن است که بسیار مطلوب به نظر می رسد. البته قاب پشتی تبلت ساده نیست و بافتی دارد که مانع سرخوردن تبلت از دستتان می گردد. ابعاد این تبلت هم باعث شده که این محصول را بتوانید به راحتی در دست بگیرید و با آن کار کنید.

لنوو با اینکه در این تبلت، از ویژگی خیلی خاص یا منحصر به فردی استفاده ننموده، اما در عوض این تبلت های اندرویدی از قیمت ارزان ای برخوردارند و می توانند به طور مطلوبی کار خود را برای کاربران عادی انجام دهند. برترین امتیازی که این تبلت دارد، باتری 5100 میلی آمپری است که تا 18 ساعت به صورت مداوم می تواند جوابگوی احتیاج های شما باشد.

تبلت سامسونگ Galaxy Tab A7 Lite

قیمت: حدود 4.300.000 میلیون تومان

ابعاد (میلی متر)212.5×124.7×8
وزن366 گرم
جنس بدنه

فریم آلومینیومی

قاب پشت از جنس آلومینیوم

صفحه نمایش

8.7 اینچ

IPS

رزولوشن تصویر1340×800 پیکسل با تراکم 179 پیکسل بر اینچ
چیپ ستMediatek MT8768T Helio P22T (12 nm) Chipset
پردازنده مرکزی

Quad-Core Cortex-A53 + Quad-Core Cortex-A53 CPU

فرکانس 2.3 , 1.8 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکیPowerVR GE8320 GPU
حافظه رمسه گیگابایت
فضای ذخیره سازی

32 گیگابایت

پشتیبانی از MicroSDHC

دوربین

1 حسگر دوربین

حسگر با رزولوشن 8 مگاپیکسل

فیلم برداری 1080p@30fps

1 دوربین سلفی

حسگر با رزولوشن 2 مگاپیکسل

فیلم برداری 720p

ظرفیت باتریلیتیوم-پلیمر با ظرفیت 5100 میلی آمپر ساعت
سیستم عاملAndroid 10
درگاه های ارتباطیUSB Type-C 2.0

شبکه های ارتباطی

2G , 3G , 4G

سیم کارت

یک اسلات سیم کارت

بعد از دو مدل تبلت برند لنوو، حالا به برند محبوب و پرطرفدار سامسونگ رسیدیم که در محدوده قیمتی نسبتا مالی و نزدیک به میان رده، محصولی بسیار تازه (2021) عرضه نموده که می تواند گزینه مناسبی برای افرادی با بودجه محدود باشد. تبلت Galaxy Tab A7 Lite، در واقع نسخه ارزان تر تبلت میان رده Tab A7 است.

مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری میانه و حضور بعضی قابلیت های کاربردی، Tab A7 Lite را به گزینه ای مناسب در میان تبلت های میان رده تبدیل نموده است. صفحه نمایش تب 7 لایت 8.7 اینچ و از نوع TFT است. رزولوشن این صفحه نمایش برابر با 1280 × 800 پیکسل و تراکم پیکسلی آن نیز برابر با 189 پیکسل بر اینچ است.

چیپست به کار گرفته شده در Tab A 8.0، تراشه میان رده Snapdragon 429 است که از یک پردازنده هشت هسته با سرعت ساعت 2.3 گیگاهرتز و بعلاوه پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 تشکیل شده است.

قاب Galaxy Tab A7 Lite با کیفیت بالای همیشگی گوشی ها و تبلت های سامسونگ طراحی شده و در دو رنگ زیبای خاکستری تیره و نقره ای می درخشد. حاشیه ای باریک در کنار صفحه نمایش وجود دارد که در قاب های خاکستری تیره به رنگ مشکی و در قاب به رنگ نقره ای، سفید است. نسبت صفحه نمایش به به سطح 81 درصد است و این نسبت برای یک تبلت شاید کم به نظر برسد، اما علت خوبی برای آن وجود دارد زیرا در حاشیه این تبلت بلنگوهای Dolby Atmos قرار گرفته است.

تبلت A7 Lite در بخش دوربین بسیار معمولی است. با اینکه این تبلت در سال 2021 عرضه شده، اما از دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی بهره می برد که اصلا از کیفیت مناسبی برخوردار نیست. با این حال دوربین 8 مگاپیکسلی پشت تبلت تا حدی می تواند انتظار شما را برآورده کند.

نقطه قوت دیگر این تبلت، باتری 5100 میلی آمپری آن است که می تواند شما را تا ساعت ها کار سنگین با تبلت همراهی کند.

تبلت سامسونگ Galaxy Tab A7 10.4

قیمت: حدود 5.000.000 میلیون تومان

ابعاد (میلی متر)247.6×157.4×7
وزن476 گرم
جنس بدنه فریم آلومینیومیقاب پشت از جنس آلومینیوم
صفحه نمایش

8.7 اینچ

TFT

رزولوشن تصویر1200×2000 پیکسل با تراکم 179 پیکسل بر اینچ
چیپ ستQualcomm SM6115 Snapdragon 662
پردازنده مرکزی

Octa-core

فرکانس 2.0 , 1.8 گیگاهرتز

پردازنده گرافیکیAdreno 504
حافظه رمسه گیگابایت
فضای ذخیره سازی

32 گیگابایت

پشتیبانی از MicroSDHC

دوربین

1 حسگر دوربین

حسگر با رزولوشن 8 مگاپیکسل

فیلم برداری 1080p@30fps

1 دوربین سلفی

حسگر با رزولوشن 5 مگاپیکسل

فیلم برداری 1080p@30fps

ظرفیت باتریلیتیوم-پلیمر با ظرفیت 7040 میلی آمپر ساعت
سیستم عاملAndroid 10
درگاه های ارتباطیUSB Type-C 2.0

شبکه های ارتباطی

2G , 3G , 4G

سیم کارت

یک اسلات سیم کارت

تبلت گلکسی Tab A7 سامسونگ با این که عموما به عنوان یک تبلت میان رده محسوب می گردد، ولی در رده بندی قیمتی ما به خاطر امکانات و قیمت مناسب اش، به عنوان آخرین گزینه لب مرزی برای کسانی که بودجه محدود و زیر 5 میلیون تومان دارند، می تواند انتخاب چشم نوازی باشد.

ما با یک تبلت به نسبت باکیفیت و نرمال طرف هستیم که در سال 2020 روانه بازار شد. تبلت Tab A7 به صفحه نمایشی 10.4 اینچی از نوع IPS مجهز شده است. رزولوشن این صفحه نمایش برابر با 1200×2000 پیکسل و تراکم پیکسلی آن نیز برابر با 224 پیکسل در هر اینچ است. چیپست به کار گرفته شده در Tab A7، چیپست میان رده Snapdragon 662 است که از یک پردازنده هشت هسته و بعلاوه پردازنده گرافیکی Adreno 610 تشکیل شده است. با در نظر گرفتن حافظه رم 3 گیگابایتی در کنار این چیپست میان رده، قدرت پردازشی مطلوبی را برای Tab A7 به ارمغان می آورد به طوری که این تبلت قادر به اجرا بازی ها و برنامه های نسبتا سنگین نیز است.

حافظه 32 گیگابایتی حتی در این مدل هم دست از سر ما بر نمی دارد و باید با استفاده از شیار کارت حافظه ، ظرفیت حافظه تبلت را بالاتر ببرید تا فیلم ها، ویدیوها، عکس ها و اپلیکیشن ها و موزیک های بیشتری را بتوانید ذخیره کنید.

دوربین این محصول به مقدار کافی قوی است. بله شاید فقط 8 مگاپیکسل باشد اما واقعیتی که وجود دارد این است که این دوربین متعلق به یک تبلت معمولی بوده و با وجود فوکوس اتوماتیک و فیلم برداری با کیفیت 1080p این دوربین ضعیف قلمداد نمی گردد. در قسمت جلو تبلت نیز یک دوربین 5 مگاپیکسل به عنوان دوربین سلفی تبلت به کار گرفته شده است که می تواند جوابگوی تماس های تصویری نسبتا با کیفیت و مناسب باشد.

خرید تبلت Samsung Galaxy Tab A7 به کاربرانی که قصد انجام کارهای روزمره خود یا اجرا بعضی برنامه های نه چندان سنگین را در صفحه نمایش معمولی و با کیفیت Tab A7 داشته و به تماشای فیلم و ویدیو در تبلت نیز علاقه مند هستند، پیشنهاد می گردد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "4 تبلت برتر زیر 5 میلیون تومان که همین الان می توانید خریداری کنید (آذر 1400)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 تبلت برتر زیر 5 میلیون تومان که همین الان می توانید خریداری کنید (آذر 1400)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید