10 ایده کابینت رنگ شده آشپزخانه

    به گزارش وبلاگ داریوش،
  1. یک اثر هنری

رنگ کردن کابینت می تواند حال و هوای آشپزخانه را عوض کند. ثابت شده که با رنگ کردن کابینت می توانید همه چیز را مثل روز اول کنید. وقتی هزینه اندک خرید رنگ و ابزار نقاشی را با هزینه زیاد نصب کابینت های جدید مقایسه کنید، می بینید که رنگ آمیزی آن به صرفه تر است.

10 ایده کابینت رنگ شده آشپزخانه

اگر می خواهید از یک متخصص یاری بگیرید می تونید در قدم اول می توانید هزینه طراحی کابینت را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال کابینت ساز در تهران باشید می توانید درخواست طراحی کابینت ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر دریافت همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

قبل از آغاز یادتان باشد این کار بیشتر از یک روز زمان خواهد برد. همه وسایل آشپزخانه را بیرون برده و در جایی امن بگذارید. درها و کشوها را خارج کنید. هر سطحی که می خواهید رنگ کنید باید تمیز شوند. برای رنگ کردن کابینت های آشپزخانه یا باید از ابزار نقاشی موجودتان استفاده نموده یا ابزار جدید خریداری کنید.

رنگ کردن کابینت با ابزار فعلی

خریدن وسایل لازم کار را راحت تر نموده و و انتخاب رنگ ها و شیوه رنگ آمیزی را راحت تر می نماید. ابزارها و وسایل لازم تقریبا ارزان بوده و راحت هم پیدا می شوند:

  • رنگ صد درصد اکریلیک یا روغنی
  • تری سدیم فسفات به عنوان پاک نماینده
  • سطل و اسفنج تمیز
  • سمباده
  • بتونه
  • دستمال اضافی
  • کاردک بتونه کاری
  • سینی غلتک
  • روکش غلتک
  • سمباده برقی
  • شت رنگ درجه یک
  • دستگاه اسپری رنگ کم فشار پرحجم (اختیاری)

رنگ کردن کابینت با جعبه ابزار مخصوص

جعبه ابزار مخصوص رنگ کردن کابینت اغلب ابزار را داراست. این جعبه ابزارها گران هستند و قیمت کلی شان از مجموع قیمت خرید تک تک وسایل داخلشان بیشتر است. با جعبه ابزار مخصوص رنگ کردن کابینت می توانید طی یک فرایند 4 مرحله ای کابینت هایتان را مثل روز اول کنید:

  • اول ضد جلا بزنید و با یک دستمال سطح را پاک کنید.
  • یک شت یا قلم مو یا غلتک را به بتونه و یا رنگ پایه آغشته نموده و به سطح بزنید.
  • رنگ جدید مورد علاقه تان را بزنید.
  • لایه آخر که نقش محافظ رنگ را دارد را روی سطح بزنید.

کابینت آشپزخانه مشکی با روکشی ابریشمی بیرنگ

کابینت مشکی شیک، مدرن، براق، و گرم می باشد. انتخاب این رنگ به صرفه تر است. چون رنگ مشکی با خیلی از سبک ها همخوانی دارد. اما بدی اش این استکه خط و خش ها به چشم می آیند. اما اگر خوب انجام گردد، خیلی زیباست. می توانید روی آن رنگ بیرنگ است. بنابراین دیگر جای خط و خش نمی ماند.

  1. حذف سنباده کاری

آیا می گردد کابینت آشپزخانه را بدون سمباده کشیدن و آماده سازی رنگ زد؟ این کار از نظر خیلی ها سخت است. اما یادتان باشد بسیاری از افراد کابینت را بدون سنباده کاری رنگ می نمایند و هیچ مسئله ای هم پیش نمی آید.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

  1. رنگ مرجانی

برای داشتن کابینت های زیبا و کلاسیک رنگ مرجانی را انتخاب کنید که در کاغذدیواری های قرن 18 و 19 دیده می شد.

  1. تخته سیاه

در این تصویر از بیرون کابینت، از داخل تخته سیاه میبینید. برای این کار می توانید رنگ تخته سیاه را برای کابینت انتخاب کنید. می توانید از این موقعیت برای گفتن دوستت دارم به نفر بعدی که احتمالا در کابینت را باز می نماید بهره ببرید، و یا سادگی خریدتان را رویش بنویسد. رنگ تخته گچی ارزان بوده و به راحتی تمیز می گردد.

  1. ترجیح کیفیت به کمیت

دستگیره های کروم براق، کاشی آجر نما و یک سینک ظرفشویی مدرن آخرین جزئیات جالبی برای یک آشپزخانه بازسازی شده هستند. برای رنگ آمیزی کابینت رنگ درجه یک انتخاب کنید. با این کار نتیجه کارتان بی نقص شده و نتیجه زحماتتان تا مدت طولانی دوام خواهد داشت.

  1. جای دنج

تنها با یک روکش سفید کرمی نرم و یکدست می توانید آشپزخانه ای زیبا داشته باشید. دیگر لازم نیست دستگاه اسپری نماینده رنگ خریداری کنید و از طرف دیگر همه کابینت هایتان نو می شوند.رنگ یکی از ویژگی های مهم زیبایی کابینت است که می توانید با یک روکش جدید به آن دست یابید.

  1. کابینت دو رنگ

خانه های قدیمی معمولا فضای کلاسیک و قدیمی دارند که اگر بخواهید از زیبایی آن لذت ببرید باید همان فضا را نگه دارید. برای ایجاد آشپزخانه ای کلاسیک می توانید کابینت های دورنگ را انتخاب کنید. کابینت های بالایی سفید و کابینت های ردیف پایین با یک رنگ پررنگ و متضاد ایده خوبی هستند.

  1. از تیره به روشن

کابینتهای تیره برای بعضی خسته نماینده هستند. برای رنگ آمیزی کابینت های سیاه باید اول آن را بتونه کاری کنید. شاید به دو لایه بتونه احتیاج داشته باشد.

  1. تغییر کامل

اگر می خواهید کابینت های چوبی را کلا تغییر دهید می توانید آن را رنگ کنید. ابتدا باید آن را بتونه آبی نموده و بعد رنگ کنید. بهتر است یک رنگ کاملا متفاوت از چوب انتخاب کنید مثل همین رنگ روشن کمرنگ را. نتیجه کار کابینت هایی کاملا متفاوت است.

  1. تغییر حرفه ای

اگر آشپزخانه شما هم کابینت های چوبی قدیمی دارد می توانید همان کابینت ها را نگه داشته و فقط ابزارهای روی آن را جدا کنید تا کابینت شما ظاهر مدرن داشته باشد. سپس می توانید آن را رنگ کنید. حتی می توانید سبک دو رنگ را انتخاب نمایید. می توانید برای کابینت پایین رنگ روشن تر و سفید به کار برده و کابینت بالا را تیره کنید.

منبع: اتاق

به "10 ایده کابینت رنگ شده آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ایده کابینت رنگ شده آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید