چگونه درگاه USB-C را روی تلفن یا لپ تاپ خود تمیز کنیم؟

به گزارش وبلاگ داریوش، پورت های USB-C به ویژه درگاه های USB-C در تلفن های هوشمند دائما در معرض پر شدن از گرد و غبار، خاک و سایر مواد زائد هستند. درک دلیل این موضوع سخت نیست. اگر غالباً تلفنتان را در جیب خود و یا کیف خود قرار می دهید، احتمال این که گوشی شما کثیف گردد زیاد است.

چگونه درگاه USB-C را روی تلفن یا لپ تاپ خود تمیز کنیم؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گاهی آلوده شدن درگاه USB-C تا حدی است که ممکن است متوجه شوید که کابل USB دیگر به هیچ وجه در جای خود قرار نمی گیرد، یا ممکن است در شارژ تلفن خود مسئله ای داشته باشید. اگر چنین است، وقت آن است که پورت USB-C را تمیز کنید.

بیشتر بدانید:

چگونه می توان آیفون هنگ نموده را نجات داد؟

چگونه رقم قبض برق خانه را هوشمندانه کاهش دهید؟ +تصاویر

چگونه شماره های ناشناخته را در اندروید بلاک کنیم؟

در اینجا نحوه انجام این کار، بدون آسیب رساندن به دستگاه شما آورده شده است. اگر ضروری است پورت USB-C خود را تمیز کنید، این کار را با احتیاط انجام دهید. هرگز اشیاء فلزی مانند تیغه های چاقو یا فلزجات را وارد گوشی خود نکنید. زیرا فلز می تواند بدنه ظریف گوشی را خراشیده و حتی عمر دستگاه شما را کوتاه کند. در عوض، آنچه شما احتیاج دارید یک قوطی هوای فشرده و انتخاب یک خلال دندان یا نخ دندان پلاستیکی است:

-کار را با قوطی هوای فشرده آغاز کنید. هوا می تواند بدون احتیاج به وارد کردن هر چیزی در درگاه، ضایعات را شل نموده و از دستگاه خارج کند. سعی کنید قوطی را صاف نگه دارید تا آلودگی ها را داخل گوشی نفرستید

-اگر هوای فشرده شده همه زباله ها را بیرون نمی آورد، از یک خلال دندان بهره ببرید. یک خلال دندان استاندارد خیلی ضخیم است، اما می توانید از خلال های ظریف تر بهره ببرید یا خلال دندان را با چاقو از وسط نصف کنید.

-در خاتمه می توانید یک بار دیگر با دمیدن هوای فشرده شده در درگاه گوشی برای خارج کردن ضایعات کوشش کنید

-اگر با کثیف شدن پورت USB-C مشکل مکرر دارید، نحوه حمل دستگاه خود را تغییر دهید. ساده ترین راه چاره این است که آن را داخل جیب یا کیف خود داخل یک کیف مخصوص قرار دهید

منبع: انتخاب

به "چگونه درگاه USB-C را روی تلفن یا لپ تاپ خود تمیز کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه درگاه USB-C را روی تلفن یا لپ تاپ خود تمیز کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید