پرونده های تعزیراتی فولادسازان بازنگری گردد

به گزارش وبلاگ داریوش، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران طی نامه ای خطاب به معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، خواهان بازنگری در پرونده های تعزیراتی شرکت های فولادی شد و خاطرنشان کرد که تعدد و تناقض بخشنامه ها، فعالان فولادی را دچار سردگمی نموده است.

پرونده های تعزیراتی فولادسازان بازنگری گردد

سید رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن فراوریکنندگان فولاد ایران در نامه خود به اسدالله کشاورز، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به موضوع تعدد بیش از حد بخشنامه ها، شیوه نامه ها و دستورالعمل ها در بازار فولاد طی سال های اخیر که بعضا با یکدیگر متناقض هم بوده اند، اشاره و تصریح نموده است این موارد موجب سردرگمی واحدهای فراوریی شده است.

وی بعلاوه معین غیرکارشناسی کف عرضه ها در بورس کالا را عامل تعزیراتی شدن بعضی واحدهای خوشنام فولادی (برای نخستین بار) دانسته که موجب مختل شدن فرایند فراوری در کارخانه های فراوریکننده فولاد شده است.

این امر ممکن است به تعطیلی، کاهش فراوری و صادرات و ارزآوری فولاد کشور منجر گردد.

در متن نامه مذکور درخواستی انجمن فراوریکنندگان فولاد آمده است:

همانگونه که می دانید، به موجب گزارش های سازمان حمایت مصرف کنندگان و فراوریکنندگان، برای تعداد زیادی از شرکت های فراوریکننده فولاد کشور پفراینده های تعزیراتی تشکیل شده که علیرغم پیگیری های بعمل آمده مبنی بر صدور دستور منع پیگرد، بخش عمده ای از آن ها همچنان در جریان است. فهرست این شرکت ها و تصاویر مکاتبات آنان به پیوست آمده است.

جنابعالی به نیکی می دانید که تعدد بیش از حد بخشنامه ها، شیوه نامه ها و دستورالعمل ها در بازار فولاد در چند سال گذشته که گاها با یکدیگر متناقض هم بوده اند، موجب سردرگمی واحدهای فراوریی شده است.

علاوه بر این، معین غیر کارشناسی، سنگین و بیش از احتیاج داخلی کف عرضه ها در بورس کالا (گواه آن عدم معامله بیش از 45 درصد شمش و 67 درصد مقاطع طویل عرضه شده است) که بارها مورد اعتراض این انجمن هم قرار گرفته است، موجب شده تا بعضی واحدهای خوشنام فولادی که تا به امروز سابقه جرائم تعزیراتی هم نداشته اند، اکنون درگیر چنین پفراینده هایی شوند که موجب مختل شدن فرایند فراوری در کارخانه های فراوریکننده فولاد شده و ممکن است به تعطیلی، کاهش فراوری و صادرات و ارزآوری فولاد کشور بیانجامد.

با توجه به موارد فوق الذکر و نامه شماره 802 /ص/00 مورخ 1400/06/02 این انجمن، از جنابعالی تقاضا دارد با رویکرد پشتیبانی و مانع زدایی از فراوری، ترتیبی اتخاذ فرمایید که پفراینده شرکت های مذکور مورد بازنگری قرار گرفته و ضمن مساعدت در حل مسائل احتمالی، زمینه افزایش فراوری و عرضه شمش و محصولات فولادی در راستای تنظیم بازار داخلی را فراهم فرمایید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "پرونده های تعزیراتی فولادسازان بازنگری گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده های تعزیراتی فولادسازان بازنگری گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید