خاتمه سنجش سلامت نوآموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش وبلاگ داریوش، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد از انتها سنجش سلامت نوآموزان در 7 پایگاه ثابت و سیار استان اطلاع داد.

خاتمه سنجش سلامت نوآموزان کهگیلویه و بویراحمد

دولت دوست گفت: دانش آموزان رکن اصلی سیستم آموزشی و آینده سازان جامعه هستند و شناسایی، مداخله به موقع و راهنمایی راهنمایی آن ها نقش مهمی در بهبود کیفیت آموزشی در مدارس ایفا می نماید.

او اضافه نمود: به همین علت سنجش سلامت نوآموزان بدو و رود به پایاه اول ابتدایی در 7 پایگاه ثابت و سیار در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد از 5 تیرماه سال جاری شروع شد و تا 25 شهریورماه ادامه داشت.

دولت دوست می گوید: سال جاری در این طرح بیش از 15 هزار دانش آموز بدو ورود به پایه اول ابتدایی مورد سنجش قرار گرفتند و توانایی های مربوط به حواس پنجگانِه، مسائل جسمی، مسائل حرکتی، مسائل روحی روانی و شناختی آن ها و سنجش آنالیز آمادگی تحصیلی، هوش، بینایی، شنوایی، قد، وزن، دهان و دندان و سایر موارد مربوط به سلامتی به وسیله افراد متخصص در پایگاه های سنجش آموزش و پرورش استان انجام شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: براساس استاندارد های در نظر گرفته شده، چنانچه هر کدام از نوآموزان دارای مشکل باشند به پزشک متخصص و یا مرکز بهداشت معرفی می شوند تا نسبت به مداوای آن ها اقدام گردد.

به گفته دولت دوست؛ 70 نفر به صورت مستقیم و یک هزار و 200 مدیر مدرسه نیز به صورت غیر مستقیم کار اجرایی سنجش نوآموزان را بر عهده داشتند.

وبلاگ داریوش کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خاتمه سنجش سلامت نوآموزان کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه سنجش سلامت نوآموزان کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید