وقتی کرونا آموزش عالی را بلاتکلیف کرد ، از تصمیمات ساعتی تا رفتار متناقض در بازگشایی خوابگاه ها!

به گزارش وبلاگ داریوش، تقریبا هر روز یک تصمیم جدید شامل حال دانشجویان و مراکز آموزش عالی شده است که متعدد بودن این تصمیمات بیشتر دانشجویان به خصوص دانشجویان خوابگاهی را سر درگم نموده است.

وقتی کرونا آموزش عالی را بلاتکلیف کرد ، از تصمیمات ساعتی تا رفتار متناقض در بازگشایی خوابگاه ها!

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ داریوش، روز هایی که دانشجویان و به طور کلی آموزش عالی کشور در حال گذراندن آن است شاید که نه حتما تا به امروز تجربه ننموده است وقتی که یک مهمان ناخوانده تمام برنامه ریزی های یک ساله را برهم می زند و بلاتکلیفی را جایگزین تصمیم های درست در آموزش عالی می نماید.

از ابتدای اسفند ماه که فراگیری ویروس کرونا در کشور آغاز شد، دانشگاه ها از جمله مراکزی بودند که تعطیل شدند و اکنون که تقریبا دوماه از این ورود این بیماری در کشور می گذرد، تقریبا هر روز یک تصمیم جدید شامل حال دانشجویان و مراکز آموزش عالی شده است که متعدد بودن این تصمیمات بیشتر دانشجویان را سر درگم نموده است، به خصوص دانشجویانی که محل تحصیل آن ها از محل زندگیشان کیلومتر ها فاصله دارد و به همین علت به اجبار در خوابگاه های دانشجویی ساکن هستند.

در ابتدای تعطیلات دانشگاه ها، خوابگاه های دانشجویی نیز تعطیل شدند و دانشجویان نیز در فرصت کوتاه مجبور به ترک خوابگاه ها شدند، اما در آخرین تصمیمی که از سوی ستاد مقابله با کرونا در کشور گرفته شد، گفتند که دانشجویان تحصیلات تکمیلی باید از 30 فروردین در دانشگاه ها حاضر شوند و کلاس های آن ها به صورت حضوری برگزار گردد.

پس از اعلام این تصمیم اعتراضات دانشجویان آغاز شد و مسئولان کشور مجبور به عقب نشینی شدند و گفتند که احتیاجی به برگزاری کلاس های حضوری نیست و دانشگاه ها خودشان می توانند در این خصوص تصمیم بگیرند که وزارت علوم نیز بخشنامه ای در این خصوص به دانشگاه ها ابلاغ کرد، اما مسئله به اینجا ختم نشد و باز هم تصمیمات جدید دغدغه و سردرگمی دانشجویان را افزایش داد.

از سوی ستاد مقابله با کرونا اعلام شد که عجله ای برای بازگشایی دانشگاه ها نداریم و تصمیمات نهایی را اعلام می کنیم. پس از اعلام این خبر باز هم استرس دانشجویان قدری کاهش پیدا کرد، اما طی روز های گذشته اطلاعیه هایی از سوی بعضی دانشگاه ها اعلام شد که دغدغه جدیدی در دانشجویان بعضی دانشگاه ها ایجاد کرد، البته این دغدغه فقط دانشجویان خوابگاهی را در برمی گیرد و اینکه باید به فکر بازگشت به محل تحصیل خود باشند.

دانشگاه امیرکبیر خبر از اسکان یک هفته ای در خوابگاه داد

معاونت دانشجویی این دانشگاه درباره اسکان خوابگاه برای دفاعیه پایان نامه ها در جهت تسهیل و حمایت از برگزاری دفاعیه پایان نامه ها اطلاعیه ای صادر کرد.

به همین دلیل تسهیلاتی برای اسکان موقت دانشجویان مقیم خارج از تهران فراهم شده است. برای این منظور، دانشجویان با تایید معاونت آموزشی به مدت یک هفته امکان استفاده از امکانات خوابگاهی با رعایت اصول فاصله گذاری و جوانب بهداشتی را خواهند داشت.

دانشجویان پس از اخذ مجوز دفاع از پایان نامه و تعیین زمان دفاع در خواست های اسکان را حداقل سه روز قبل از تاریخ مورد تقاضا برای آغاز اسکان به اداره امور خوابگاه ها به وسیله ایمیل [email protected] ارسال نمایند.

پس از اینکه دانشگاه امیرکبیر خبر از بازگشایی خوابگاه دانشجویان دکتری داد، اما دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت که خوابگاه های این دانشگاه به طور کامل تعطیل است و بازگشایی نخواهد شد.

امکان مراجعه به خوابگاه ها تا اطلاع ثانوی به هیچ وجه وجود ندارد

معاونت دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی در اطلاعیه ای گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص تعطیلی خوابگاه های دانشجویی و محدودیت های تردد بین استانی، امکان مراجعه به خوابگاه ها تا اطلاع ثانوی به هیچ وجه وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، در خصوص جابجایی وسایل مورد احتیاج پس از برطرف محدودیت ها اطلاع رسانی در کانال خوابگاه ها انجام می گردد.

همچنین دانشگاه های تهران و شریف در اطلاعیه ای خبر از تعطیلی کامل خوابگاه ها دادند و دانشگاه شریف گفت که هیچگونه خدمات رسانی در خوابگاه ها انجام نمی گردد و تا اعلام رسمی ستاد مقابله با کرونا خوابگاه ها راه اندازی نخواهد شد.

در میان این دانشگاه ها تنها دانشگاه امیرکبیر است که خوابگاه ها را به منظور برگزاری جلسه دفاع دانشجویان باز نموده است؛ در صورتی که می توانست مانند سایر دانشگاه ها جلسات دفاع دانشجویان را به صورت مجازی برگزار کند و یا اگر امکان برگزاری این جلسات به صورت مجازی نیست به زمان دیگری موکول کند که هم سلامت دانشجویان به خطر نیفتد و هم رفتار متناقضی نسبت به سایر دانشگاه ها نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وقتی کرونا آموزش عالی را بلاتکلیف کرد ، از تصمیمات ساعتی تا رفتار متناقض در بازگشایی خوابگاه ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی کرونا آموزش عالی را بلاتکلیف کرد ، از تصمیمات ساعتی تا رفتار متناقض در بازگشایی خوابگاه ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید