مشکل ظرفیت پهنای باند برای دانشگاهها نداریم

به گزارش وبلاگ داریوش، سجاد بنابی در تبادل نظر با خبرنگاران، در مورد ادعای بعضی دانشگاهها مبنی بر نبود پهنای باند مناسب در برگزاری کلاس های درس غیرحضوری و مجازی، در پی شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاهها، گفت: تا به امروز از سمت دانشگاهها برای دریافت پهنای باند به شرکت ارتباطات زیرساخت مراجعه ای صورت نگرفته است و از این بابت، درخواستی نداشته ایم.

مشکل ظرفیت پهنای باند برای دانشگاهها نداریم

وی با بیان اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت با ظرفیت هایی که در بستر شبکه ملی اطلاعات ایجاد نموده است، آماده خدمات رسانی به دانشگاهها برای اتصال آنها به شبکه ملی اطلاعات است، گفت: مسئله ای از بابت ظرفیت پهنای باند نداریم و به هرگونه درخواستی پاسخ می دهیم.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید بر اینکه حتی این آمادگی وجود دارد که اگر لازم باشد به دانشگاه ها پهنای باند رایگان تعلق گیرد، گفت: هم اکنون اغلب دانشگاهها به صورت مستقیم از شرکت ارتباطات زیرساخت، پهنای باند اینترنت دریافت نمی نمایند و به وسیله اپراتورهای اینترنت و یا شرکت مخابرات ایران، نسبت به تامین پهنای باند اقدام می نمایند. اما آنالیز ها نشان می دهد که حتی دانشگاه هایی که از شرکت زیرساخت به صورت مستقیم به شبکه متصل می شوند نیز از تمام ظرفیت پهنای باندشان استفاده ننموده اند.

وی با بیان اینکه مسئله ای در تامین ظرفیت پهنای باند قابل ارائه به دانشگاهها وجود ندارد، اضافه کرد: برای مثال دانشگاه تهران از شرکت ارتباطات زیرساخت ظرفیتی معادل یک پورت یک گیگابیتی پهنای باند در اختیار دارد که 70 درصد آن بلااستفاده است و تنها 300 مگابیت مصرف شده دارد. از سوی دیگر، 80 درصد ظرفیت پهنای باند دانشگاه شریف نیز که با یک پورت یک گیگابیتی به صورت مستقیم به شبکه زیرساخت متصل است، خالی بوده و استفاده نمی گردد.

بنابی گفت: در صورتی که دانشگاهها تقاضایی برای دریافت پهنای باند داشته باشند می توانند به شرکت ارتباطات زیرساخت مراجعه نمایند و مسئله ای از این بابت وجود ندارد.

به گزارش وبلاگ داریوش، به دنبال جایگزین شدن آموزش مجازی و غیرحضوری با برگزاری کلاسهای حضوری در دانشگاهها برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، بعضی دانشگاه ها اعلام نموده اند که برگزاری کلاس های الکترونیکی با بعضی مسائل از جمله تامین پهنای باند روبرو است و برای مثال دانشگاه تهران از فرایند مذاکرات با وزارت ارتباطات برای تامین پهنای باند خبر داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مشکل ظرفیت پهنای باند برای دانشگاهها نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل ظرفیت پهنای باند برای دانشگاهها نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید