همه چیز درباره مدیریت چک های صیادی با اپلیکیشن آپ

به گزارش وبلاگ داریوش، چک های جدید موسوم به چک های صیادی با تاریخ انقضا، جای چک های کنونی را می گیرند و عموم مردم می توانند با استفاده از اپلیکیشن آپ، به آسانی همه امور مربوط به مدیریت چک را انجام دهند.

همه چیز درباره مدیریت چک های صیادی با اپلیکیشن آپ

به گزارش روابط عمومی آسان پرداخت، در قانون جدید بانک مرکزی که زیرمجموعه قانون صدور چک مصوب مورخ 13 آبان ماه 1397 مجلس شورای اسلامی است، چک ها به صورت الکترونیکی مدیریت می شوند یعنی تمامی مبادلات مربوط به چک های صیادی به صورت یکپارچه، الکترونیکی و در سامانه صیاد صورت می گیرد. هدف از این یکپارچگی الکترونیکی، جلوگیری از بروز و کاهش تخلف های متعدد در حوزه صدور چک است.

کاربران بانک های مختلف می توانند به سادگی از اپلیکیشن آپ که مرجع خدمات اقتصادی/پرداخت/بانکی به شمار می رود، مراحل استعلام، صدور، ثبت و واگذاری چک ها را بدون احتیاج به مراجعه به بانک یا نصب اپلیکیشن جدید انجام دهند.

سرویس ­های مدیریت چک صیادی

بانک مرکزی پنج سرویس برای مدیریت چک های جدید در سامانه صیاد درنظر گرفته که کاربران اپلیکیشن آپ می توانند با ورود به گزینه چک صیادی در هر کدام از این مراحل را در کوتاه ترین زمان ممکن طی نمایند.

سرویس نخست، استعلام وضع اعتباری صادرنماینده چک است که ما را با تاریخچه شفاف چک های پیشین صادرنماینده، آشنا می نماید؛ این مرحله به منظور آگاهی دریافت نمایندگان چک از خوش حسابی دارندگان دسته چک اعمال می گردد؛ موضوع مهمی که فقدان آن تا کنون چالش های بسیاری برای مردم ایجاد نموده بود.

دراین سرویس وضع اعتباری صادرنماینده چک با رنگ ها معین می گردد به عنوان مثال رنگ سفید نشانه آن است که صادرنماینده چک فاقد هرگونه سابقه چک برگشتی بوده یا درصورت وجود سابقه، تمامی موارد برطرف سوء اثر شده و رنگ قرمز هم نشانه آنکه صادرنماینده چک دارای بیش از 10 فقره چک برگشتی یا بیش از مبلغ 50 میلیون تومان تعهد برگشتی است.

سرویس بعدی، ثبت چک صیادی است یعنی تمامی افرادی که قصد استفاده از چک را دارند ملزم هستند که پس از صدور چک، اطلاعات چک صادر شده را به همراه اطلاعات دریافت نماینده چک در سامانه صیاد ثبت نمایند. دریافت نماینده چک نیز جهت استفاده از برگه چک می بایست دریافت آن را در این سامانه ثبت کند.

از دیگر سرویس ­های مدیریت چک می توان به انتقال چک صیادی اشاره نمود. سرویسی که در آن فقط احتیاجمند اسکن کیو.آر و ثبت پاره ای معینات هویتی در اپلیکیشن آپ هستیم و جایگزین پشت نویسی چک برای انتقال آن شده است.

سرویس دیگر، امکان استعلام شرایط چک صیادی است. صادرنماینده چک به یاری این سرویس می ­تواند شرایط برگه چک صادر شده خود را در هرزمان دلخواه استعلام کند.

*وبلاگ داریوش مسئولیتی در برابر صحت مطالب تبلیغاتی ندارد و راستی آزمایی محتوای تبلیغ بر عهده مخاطب می باشد*

منبع: تجارت نیوز

به "همه چیز درباره مدیریت چک های صیادی با اپلیکیشن آپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره مدیریت چک های صیادی با اپلیکیشن آپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید