همه چیزهایی که می خواهید درباره غذاهای یونانی بدانید ، پساری پلکی؛ سنتی ترین غذای یونانی

به گزارش وبلاگ داریوش، یونانیان به خاطر شرایط قرارگیری کشورشان در کنار ساحل بیشتر غذاهای دریایی مصرف می نمایند. آنها از انواع ماهی های لذیذ بهره می برند؛ موجودات دریایی مختلفی همانند کالاماری، خرچنگ، اسکوئید، میگو و... به طورکلی مصرف غذاهای دریایی یونانی ها بسیار بالاست.

همه چیزهایی که می خواهید درباره غذاهای یونانی بدانید ، پساری پلکی؛ سنتی ترین غذای یونانی

وبلاگ داریوش، یکی از معروف ترین غذاهای دریایی یونانی ها psariplaki است. این غذا با ماهی ای به نام bream تهیه می گردد.

Psariplaki بسیار معروف است. ابتدا دو طرف ماهی درسته (یعنی با سر و دم) را با چاقو به صورت مورب برش می زنیم(درصورت تمایل می توانید ماهی را به صورت لوزی برش بزنید) و آن را با لیموی تازه و نمک و فلفل به مدت 20 دقیقه مزه دار کنید.

در این مدت کمی روغن زیتون داخل تابه ریخته و پیاز و کرفس خرد شده را تفت می دهیم که حدود سه دقیقه طول می کشد. بعد از آن گوجه فرنگی خرد شده و کمی اورگانو و نمک و فلفل اضافه می کنیم و به مدت دو دقیقه آنها را تفت می دهیم.

داخل یک ظرف را چرب می کنیم و ماهی را در آن می گذاریم. بعد موادی را که با آنها ماهی را مزه دار نموده بودیم به ماهی اضافه می کنیم. سپس روی ماهی را با روغن زیتون چرب نموده و داخل فر با حرارت 350 درجه فارنهایت یا 180 درجه سانتی گراد به مدت 30 الی 40 دقیقه قرار می دهیم. (ده دقیقه تفاوت به خاطر درشتی یا کوچکی ماهی است.)

بعد از آماده شدن ماهی آن را داخل ظرف گذاشته و سس تهیه شده را دور آن ریخته و با لیموترش برش خورده و جعفری و گشنیز خرد شده آن را تزئین می کنیم.

مواد لازم

یک عدد ماهی bream

کرفس به میزان لازم

2 ق م پودر اورگانو

2 پیمانه روغن زیتون

به میزان لازم

نمک و فلفل

به میزان لازم

2 عدد لیمو

یک عدد پیاز

منبع: همشهری آنلاین

به "همه چیزهایی که می خواهید درباره غذاهای یونانی بدانید ، پساری پلکی؛ سنتی ترین غذای یونانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیزهایی که می خواهید درباره غذاهای یونانی بدانید ، پساری پلکی؛ سنتی ترین غذای یونانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید