همه اشتباه می کنند، حتی زلاتان

به گزارش وبلاگ داریوش، استفانو پیولی سرمربی میلان گفت اگر زلاتان در زمین حضور داشت تیمش شکست نمی خورد. او این جسارت را دارد تا چشم در چشم ایبرا همین حرف را با گله و شکایت بزند؟

همه اشتباه می کنند، حتی زلاتان

وبلاگ داریوش؛ احسان محمدی- گاهی که خسته و گرسنه از فوتبال بازی کردن به خانه می آمدم و می رفتم سر وقت یخچال، جز یک بطری آب، هیچ چیزی تویش نبود. هیچ! این آغاز داستان زندگی پسری به اسم زلاتان ابراهیمویچ است، فرزند یک خانواده مهاجر که در حومه شهر مالمو بزرگ شد. شهری که آمار جرم و جنایت در آن نسبت به باقی شهرهای کشور آرام سوئد بیشتر است.

خودش در کتاب من زلاتان هستم می نویسد:من در مالمو یک فلسفه داشتم که همیشه می گفتم: من کارها رو به روش خودم انجام میدم. برای حرف مردم، پشیزی ارزش قائل نیستم و خوشمم نمیاد که کنار افراد مفید باشم. من از اون آدمایی خوشم میاد که از چراغ قرمز ها رد می شن، اگر منظورم رو متوجه شده باشید!

در عصر مسی- رونالدو، شاید بگردد اسم زلاتان را بی نظیرترین بازیکن جهان گذاشت. بحث بر سر آمار و افتخارات نیست، او اگر در زمان دیگری به جز عصر این دو فوق ستاره به جهان می آمد احتمالاً بارها بهترین بازیکن جهان معرفی می شد. بازیکنی که در مالمو، آژاکس، یوونتوس، اینترمیلان، آث میلان، پاری سن ژرمن، منچستر یونایتد، ال ای گلکسی و تیم ملی سوئد گل هایی به ثمر رساند که سبک فوتبال او را در جهان متمایز کرد. ترکیب فوتبال و ورزش های رزمی، افتخار و البته جنجال و حاشیه.

شب گذشته او در شهرآورد میلان در 39 سالگی یک گل ماهرانه زد. بارها می گردد به مهار توپ، تغییر زاویه بدن، درک درست از چارچوب و ضربه زمینی و کُشنده او نگاه کرد. گلی که میلان را مقابل اینتر جلو انداخت. تیمی که با بازگشت زلاتان بعد از سالها دارد دوباره به اصل خودش برمی گردد. آن ها این فصل آن تیم معمولی و کسالت بر گذشته نیستند. اما فقط گل ها و مهارت فنی او را زلاتان نکرده است. حاشیه ها، جنجال و غروری که در هیچ چارچوبی نمی گنجد از او بازیکنی ساخته حرف هیچ کس برایش مهم نیست و با یک جنجال بی فایده با روملو لوکاکو مهاجم اینترمیلان که در منچستریونایتد همبازی بودند، زمینه اخراج خودش را فراهم آورد. داور روی کارت دوم سختگیری کرد ولی با خروج زلاتان، این اینترمیلان بود که بازی را در نهایت 2-1 بُرد.

استفانو پیولی سرمربی میلان گفت اگر زلاتان در زمین حضور داشت تیمش شکست نمی خورد. او این جسارت را دارد تا چشم در چشم ایبرا همین حرف را با گله و شکایت بزند؟ بازیکنی که وقتی در بارسلونا بود، درست در روزهایی که پپ گواردیولا مثل یه قدیس پرستیده می شد نه فقط با او درگیر شد بلکه در رختکن کمد لباس ها را شوت کرد و بعد در کتاب خاطراتش بارها با نیش و کنایه دست به تحقیر پپ زد و حتی بازیکنان بارسلونا را یک مشت بچه مدرسه ای مطیع لقب داد.

او در کتابش می نویسد:این، خیلی عجیب بود. مسی، ژاوی و اینیستا و تمام گروه، بیشتر شبیه بچه مدرسه ای ها بودن. بهترین فوتبالیست های جهان اونجا بودند در حالی که سرشون همیشه خم بود! من هیچی از این موضوع درک نمی کردم. مسخره بود. اگر تو ایتالیا، تمرین دهنده ها به ستاره ها بگن بپرید، اونا برمیگردن میگن اینا واسه چیه؟ برای چی باید بپریم؟ اما اینجا، همه اون کاری رو انجام می دادن که بهشون می گفتن انجام بدید.

زلاتان با همین نوع نگاه شب گذشته باعث شکست تیم میلان و حذف آن ها از کوپا ایتالیا شد. یک جام به خاطر یک رفتار غلط از دست آن ها لیز خورد و به زمین افتاد.

حتی با این شکست باز میلان در لیگ سری آ با دو امتیاز بالاتر از اینتر ایستاده است و هیچ بعید نیست زلاتان در ادامه فصل باز چنان بدرخشد که همه این خطا یادشان برود اما همین اتفاق نشان داد حتی اگر 39 سال داشته باشید و در بالاترین سطح فوتبال جهان برای بهترین های جهان بازی کنید، باتجربه قلمداد شوید باز هم در فوتبال ممکن است غرور کار دست تان بدهد و یک اشتباه مرگبار داشته باشید. چیزی که البته زلاتان آن را نمی پذیرد!

منبع: عصر ایران

به "همه اشتباه می کنند، حتی زلاتان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه اشتباه می کنند، حتی زلاتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید