هشدار انگلیس درباره احتمال حمله هوایی مجدد پس از ترک افغانستان

به گزارش وبلاگ داریوش، وزیر دفاع انگلیس هشدار داد که درصورت بروز تهدید از خاک افغانستان، از راه دور در این کشور حملات هوایی انجام خواهد داد.

هشدار انگلیس درباره احتمال حمله هوایی مجدد پس از ترک افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ داریوش، جیمز هیپی وزیر دفاع انگلیس بیان کرد که این کشور می تواند پس از خروج نیروهایش، درصورت وقوع تهدیدات تروریستی از افغانستان، از خارج این کشور علیه تهدیدات حمله هوایی انجام دهد.

به گزارش اسکای نیوز، هیپی اضافه کرد: ما کاملاً حق مقابله با تهدیدات تروریستی علیه انگلیس که ممکن است در افغانستان دوباره ظهور نمایند را برای خود محفوظ می دانیم.

پیش از این هم ژنرال کنت مکنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفته بود که پس از خروج کامل هم آمریکا تهدیدات علیه خود و متحدانش از خاک افغانستان را هدف قرار خواهد داد.

وی بعلاوه توضیح داد که پس از خروج کامل از افغانستان، نیروی هوایی آمریکا دیگر حمله ای را در حمایت از نیروهای امنیتی افغان انجام نخواهد داد.

دیلی میل دو روز قبل به نقل از منابعی در وزارت دفاع انگلیس نوشته بود که 750 نظامی به جامانده انگلیس درحالی افغانستان را ترک می نمایند که بیم وقوع جنگ داخلی در این کشور وجود دارد و آمریکا هم در آستانه تکمیل خروج نیروهایش از افغانستان واقع شده است.

لازم به ذکر است در طی 2 دهه گذشته در مجموع 454 نظامی انگلیسی در افغانستان کشته شدند و در مقابل آن، تا به امروز بیش از 240 هزار نفر بر اثر این جنگ جان خود را از دست داده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هشدار انگلیس درباره احتمال حمله هوایی مجدد پس از ترک افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار انگلیس درباره احتمال حمله هوایی مجدد پس از ترک افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید