هواپیماهای ایرلاین اتریشی: معرفی کامل ناوگان

به گزارش وبلاگ داریوش، اتریش

اتریش یکی از کشورهای مهم اروپا و دنیا می باشد که از سطح رفاه اجتماعی بسیار بالایی برخوردار است و افراد بسیار زیادی را از سراسر دنیا علاقه مند به بازدید نموده است. البته سالانه میزبان میلیون ها توریست ا سراسر دنیا نیز می باشد

هواپیماهای ایرلاین اتریشی: معرفی کامل ناوگان

باید گفت که هر کشوری که از لحاظ سطح رفاهی در درجه بالایی قرار گرفته باشد هزینه های زندگی در آن کشور نیز به مراتب بالاتر است اما به دلیل وجود امکانات فراوانی که وجود دارد باید بگوییم ارزشش را دارد.

اما برای رسیدن به اتریش باید از چه راهی استفاده کرد؟ این کشور نیز مانند سایر کشورهای دنیا از سیستم های حمل و نقل پیشرفته هوایی برای ورود و خروج مسافران استفاده می نماید. یکی از ایرلاین های معروف این کشور آسترین ایرلاینز است که در این مقاله قصد داریم تا با ایرلاین اتریشی و ناوگان هوایی آن بیشتر آشنا شویم.

معرفی شرکت هواپیمایی آسترین ایرلاینز

در سال 1975 در کشور اتریش دو ایرلاین آستریا ایر و آسترین ایرویز با یکدیگر ادغام شدند و ایرلاین آسترین ایرلاینز را تشکیل دادند. این ایرلاین حامل پرچم اتریش است و بزرگ ترین ایرلاین این کشور محسوب می گردد.

با این حال در سال 2008 این ایرلاین به مزایده گذاشته شد و به وسیله ایرلاین بزرگ لوفت هانزا خریداری شد.

امروزه استرین ایرلاینز زیر نظر لوفت هانزا فعالیت می نماید اما دفتر مرکزی آن در شهر شوخات اتریش قرار گرفته است و قطب اصلی پروازی ان در فرودگاه وین است. با خرید بلیط هواپیما آن نیز لوگو هواپیمایی اتریشی را مشاهده خواهید کرد.

کلاس پروازی هواپیمایی اتریشی

ناوگان هوایی این ایرلاین در سه گروه کوتاه برد، برد میانه و بلند برد پروازهای خود را انجام می دهد. در این سه دسته پروازها دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس به چشم می خورد.

مقاصد پروازی ایرلاین اتریشی

این ایرلاین از آنجایی که تحت نظارت ایرلاین لوفت هانزا فعالیت می نماید بسیار گسترده است و به 130 مقصد در سرتاسر دنیا (اروپا، اسیا، افریقا، خاورمیانه، امریکای شمالی و کارائیب) پرواز انجام می دهد. .این ایرلاین در ایران نیز فعال است و از وین به تهران، اصفهان و شیراز پرواز دارد.

غذا هواپیمایی اتریشی

در پروازهای طولانی می توانید از منوی معروف این ایرلاین یعنی منوی دو اند کو (DO & CO) و از بین 9 غذای موجود در این منو یکی را انتخاب کنید. انواع غذاهای وینی، ژاپنی، بین المللی که به وسیله سرآشپزهای اتریشی تهیه شده اند در این فهرست قرار دارند.

مسافران بخش بیزینس کلاس به صورت رایگان از این منو سفارش میدهند در حالیکه سایر مسافران باید 15 یورو افزون بر قیمت بلیط بپردازند. در پروازهای کوتاه و درون اروپا نیز با نوشیدنی های گرم یا سرد از مسافران پذیرایی میگردد. اگر احتیاج دارید تا از رژیم غذایی خاصی مصرف کنید باید تا 24 ساعت قبل از پرواز به مسئولین ایرلاین اطلاع دهید تا این غذا برای شما تهیه گردد.

امکانات ویژه ایرلاین اتریشی

از آنجایی که تقریبا ناوگان هوایی این ایرلاین نو می باشد تمامی کلاس های پروازی آن بسیار راحت و با کیفیت می باشند.

حتی اگر مسافر بخش اکونومی باشید، در این کلاس می توانید از مانیتور 9 اینچی برای تماشای 500 فیلم، بازی، موسیقی و ... بهره ببرید.

در کلاس تجاری این ایرلاین، راحتی و رفاه بیشتری برای مسافران در نظر گرفته شده است. در این کلاس پروازی صندلی ها به صورت یکی در میان به فروش می رسند و لذا صندلی کناری شما همیشه خالی خواهد بود و این فضای بیشتری برای استراحت به شما می دهد.

هم چنین میتوانید از امکاناتی مانند سالن استراحت موجود در این بخش نیز بهره ببرید. همانطور که گفتیم منوی پذیرایی این کلاس پروازی نیز برای مسافران رایگان است.

ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی اتریشی

هواپیماهای موجود در این ایرلاین بر اساس اندازه مسافت طی شده به سه گروه کوتاه برد، برد میانه و بلند برد دسته بندی میشوند:

ناوگان هوایی در پروازهای طولانی:

  • بوئینگ 777-200 ای آر
  • بوئینگ 767-300 ای آر

ناوگان هوایی در پروازهای کوتاه و میانه:

  • ایرباس 321-211
  • ایرباس 321-111
  • ایرباس 320-200
  • ایرباس 319-111
  • امبرر Embraer 195
  • بومباردیر Bombardier Q400
  • فوکر Fokker 100

بوئینگ های موجود در ناوگان اتریشی

بزرگ ترین شرکت هواپیماسازی دنیا شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ است. این شرکت پس از ادغام با شرکتی بزرگ تر یعنی مک دانل داگلاس (که خود از ادغام دو شرکت مک دانل و داگلاس تشکیل شده است) به بزرگ ترین شرکت هواپیماسازی آمریکا تبدیل شد.

دلیل این ادغام آن بود که آمریکا می خواست تا رجحان هوایی خود پس از جنگ دنیای را حفظ کند لذا با ادغام این دو شرکت هواپیماسازی پیروز، در این راستا گام برداشت و میبینیم که نتیجه بسیار مطلوبی نیز در بر داشته است.

  • 777:

شرکت بوئینگ به ساخت هواپیماهای پهن پیکر معروفیت دارد که خانواده 777 از این دسته هستند و در 4 نسل تا به امروز به فراوری رسیده اند. یکی از مدل های این خانواده 200 ای آر است که در ناوگان هوایی اتریش به چشم می خورد.

در ساخت این هواپیما از قدرتمندترین موتور استفاده شده است که می توانید نام آن را در کتاب رکوردهای گینس ببینید.

در کابین خلبان این مدل می توانید شاهد حضور سیستم کنترل هواپیماهای جنگنده به جای هواپیماهای معمولی باشید. و در نهایت باید بگوییم که در این هواپیما از 278 تا 550 مسافر بر اساس کلاس پروازی می توانند حضور داشته باشند.

  • 767:

مدل 767 در اصل برای رقابت با هواپیماهای پهن پیکر و بلند برد ایرباس به وجود آمد که در این زمینه نیز به پیروزیت رسید.

این مدل از هواپیما به راحتی در زمان سوار و پیاده شدن مسافران شناخته می گردد. راهروی این مدل بسیار مناسب بوده و برای عبور خدمه و پذیرایی بسیار مناسب است.

کابین خلبان این مدل بسیار شبیه به مدل کوتاه برد 757 است لذا هر خلبانی که بتواند با یکی از این مدل ها پرواز کند با دیگری نیز اجازه پرواز خواهد داشت. از مدل های مختلف این هواپیما می توان به 300 ای آر اشاره نمود که در ایرلاین مورد بحث به چشم می خورد. این مدل یکی از مدل های بلند برد این شرکت محسوب می گردد که تا به امروز 582 فروند از ان به فروش رسیده است.

ایرباس های موجود در ناوگان اتریشی

دومین شرکت هواپیماسازی بزرگ دنیا و اولین شرکت هواپیماسازی بزرگ اروپا شرکت ایرباس است که دفتر مرکزی آن در کشور فرانسه قرار گرفته است با این حال و به دلیل این که این شرکت به وسیله تمام کشورهای اروپایی پشتیبانی می گردد در سایر کشورهای اروپا نیز دفاتر فعالی دارد.

این شرکت نیز در بحبوحه پس از جنگ دنیای و برای حفظ رجحان هوایی کشورهای اروپایی به وسیله دو کشور آلمان و انگلیس شکل گرفت. که با توجه به پرواز هواپیماهای این شرکت در سرتاسر دنیا می توان این اقدام را پیروزیت امیز خواند.

  • 321:

مدل 321 هواپیمایی باریک پیکر است که در خانواده 320 قرار می گیرد. این هواپیما دارای یک راهرو است و می تواند در دو کلاس پروازی پرواز کند. ظرفیت این هواپیما در یک کلاس 220 و در دو کلاس 186 نفر است. این هواپیما که طول بدنه و فاصله بین بال هایش به ترتیب 44.51 و 34 متر است می تواند با نهایت سرعت 871 کیلومتر بر ساعت پرواز کند.

  • 320:

خانواده باریک پیکر 320 خود در خانواده 300 قرار می گیرد. این مدل که از سال 1987 فراوری آن شروع شده است توانسته تا پس از مدل پیروز بوئینگ 737 رکورد بیشترین فروش را به ثبت برساند. ظرفیت این هواپیما 150 نفر و فاصله نوک دو بال آن 35.80 متر است و ارتفاع آن به ترتیب 37.57 و 11.76 متر هستند.

از ویژگی های منحصر به فرد این مدل می توان به مسافت طی شده کم در زمان فرود آن اشاره نمود که موجب مصرف سوخت کمتر و فراوری آلودگی کمتر می گردد.

  • 319:

مدل 319 نیز به خانواده 320 تعلق دارد لذا این هواپیما نیز باریک پیکر و میان برد است. اولین مدل از این هواپیما در سال 1995 به پرواز درامد و ظرفیتی بالغ بر 160 نفر دارد. طول این هواپیما 33.84 و فاصله ی بین بال های آن 34 متر است. میانه برد پروازی ان 6250 کیلومتر است.

فوکرهای موجود در ناوگان اتریشی

شرکت هواپیماسازی فوکر که به وسیله آلمانی ها پایه گذاری شد کار خود را در کشور هلند به سرانجام رساند. این شرکت هواپیماسازی یکی از شرکت های قدیمی در این زمینه است با این حال هنوز از برخی مدل های نوتر آن در برخی ایرلاین ها (در ایران نیز دیده میشوند) استفاده می گردد.

امبرر Embraer 195

هواپیمایی امبرر یک شرکت برزیلی است که این مدل از این شرکت را می توان یکی از بزرگ ترین هواپیماهای ساخته شده به وسیله این شرکت دانست با این حال این یک هواپیمای میان برد است. اولین مدل از این هواپیما در سال 2004 به پرواز عایدی و امروزه نیز در حال فراوری است. تا به امروز 410 فروند از این هواپیما به فروش رسیده است.

بلیط هواپیما اتریشی در مقاصد نزدیک بر روی این هواپیما به فروش می رشد.

بومباردیر Bombardier Q400

این مدل هواپیما متعلق به شرکت کانادایی هاویلر است که در ابتدا به وسیله بوئینگ خریداری شد و پس از آن به شرکت بومباردیر فروخته شد. اکنون نیز این شرکت به وسیله لانگ ویو اویشن کپیتال (long view aviation capital) در حال فعالیت است.

این هواپیما که مدل پیشرفته تر دش 7 است و با نام دش 8 شناخته می گردد بدون اینکه از امکانات آن کم گردد در ابعاد کوچک تر ساخته شده است. در واقع این مدل در سه طراحی 37-40 نفره با قدرت 100، قدرت 200 و طراحی 50-56 نفره با قدرت 300 فراوری شده است.

منبع: طاهاگشت

به "هواپیماهای ایرلاین اتریشی: معرفی کامل ناوگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیماهای ایرلاین اتریشی: معرفی کامل ناوگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید