موزه های هیجان انگیز برای بچه ها در جهان

به گزارش وبلاگ داریوش، در روز جهانی موزه خیلی از بزرگترها به سمت موزه ها می روند تا از آن ها بازدید کنند، اما بچه ها هم علاقمند به موزه هستند و حتی بهترین مخاطبان موزه ها به حساب می آیند. در همه کشورهای جهان و از جمله ایران به این موضوع توجه شده و برخی از موزه های جهان به آن ها اختصاص پیدا کرده است.

موزه های هیجان انگیز برای بچه ها در جهان

بچه ها به عنوان کوچکترین اقشار جوامع بشری همواره در مرکز توجه مسئولان و کارشناسان قرار داشته اند، زیرا جهان ما در آینده به دست همین بچه ها خواهد افتاد، بنابراین هر آنچه امروز روی لوح سفید شخصیتی آن ها نقش ببندد تضمینی برای نحوه تداوم زندگی جهان است، بنابراین موزه هایی برای بچه ها ساخته شده اند تا بتوانند به بهترین نحو، بچه ها را برای ساختن آینده ای بهتر آماده کنند. یکی از این موزه ها با نام موزه بچه ها ایندیاناپولیس است.

موزه بچه ها ایندیاناپولیس با مساحتی بالغ بر 472900 فوت مربع برابر با 4393385 متر مربع، بزرگترین موزه بچه ها جهان به شمار میرود. این موزه در شهر ایدیاناپولیس ساخته شده و در مرکز استان ایندیانا قرار گرفته است. ایندیانا یکی از استان های ایالات متحده آمریکا است.

کشور انگلستان نیز موزه هایی را برای بچه ها تأسیس کرده که از آن جمله می توان به موزه بچه ها وی اند اِی اشاره کرد. این موزه که در شهر لندن قرار گرفته، به نوعی موزه اسباب بازی ها است. بچه ها در این موزه می توانند با اسباب بازی ها و ایستگاه های لوگویی سرگرم شوند. والدین آن ها نیز در این میان فرصت مناسبی برای بازدید از عروسک های قدیمی به دست می آورند.

کشور ما نیز همچون سایر کشور های جهان موزه هایی را برای بچه ها تأسیس کرده است. یکی از این موزه ها با نام موزه تاریخ کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان شناخته می شود. این موزه که در شهر تهران تأسیس شده، کل داستان زندگی بشر بر روی کره زمین و چگونگی بوجود آمدن کره زمین را برای بچه ها مرور می کند و بچه ها می توانند با بازدید از این موزه از سرگذشت کره زمین مطلع شوند.

منبع: وبلاگ داریوش

منبع: همگردی

به "موزه های هیجان انگیز برای بچه ها در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه های هیجان انگیز برای بچه ها در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید