مصر: ساخت سد النهضه، موجودیت ما را تهدید می کند، 100 میلیون مصری و 50 میلیون سودانی در معرض خطر قرار دارند

به گزارش وبلاگ داریوش، وزیر خارجه مصر ساخت سد النهضه را تهدیدی برای موجودیت کشورش دانست و گفت که همه تلاش ها برای توقف اتیوپی در آبگیری سد النهضه با شکست روبرو شد.

مصر: ساخت سد النهضه، موجودیت ما را تهدید می کند، 100 میلیون مصری و 50 میلیون سودانی در معرض خطر قرار دارند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ داریوش، سامح شکری وزیر خارجه مصر پنجشنبه شب در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره سد النهضه از اقدام اتیوپی در آبگیری سد النهضه برای بار دوم، انتقاد کرد و گفت که مواضع تاسف بار اتیوپی همه تلاش ها برای دستیابی به توافق را از بین برد.

شکری این تصمیم اتیوپی را یکجانبه خواند و اضافه کرد: عدم دستیابی به توافق به دلیل لجاجت اتیوپی است.

وزیر خارجه مصر تأکید کرد که ریشه بحران سد النهضه سیاسی است، اما دستیابی به توافق امری غیر ممکن نیست.

به گزارش رویترز، وی از شورای امنیت خواست تا با طرح پیشنهادی تونس درباره سد النهضه موافقت کند.

شکری تأکید کرد که باید همه تلاش ها از طریق شورای امنیت به کار گرفته شود تا سد النهضه به خطر موجودیتی برای مصر تبدیل نشود.

وزیر خارجه مصر اعلام کرد که 100 میلیون مصری و 50 میلیون سودانی به دلیل سد النهضه در معرض خطر قرار دارند.

مصر و سودان ماه گذشته میلادی م هاز شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا به منظور جلوگیری از اقدامات یکحانبه اتیوپی درخصوص سد النهضه در این پرونده ورود پیدا کند؛ چرا که این اقدامات آدیس آبابا صلح و ثبات در منطقه شاخ آفریقا را برهم می زند و پیامدهای منفی در عرصه بین المللی به همراه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مصر: ساخت سد النهضه، موجودیت ما را تهدید می کند، 100 میلیون مصری و 50 میلیون سودانی در معرض خطر قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر: ساخت سد النهضه، موجودیت ما را تهدید می کند، 100 میلیون مصری و 50 میلیون سودانی در معرض خطر قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید