مرز آمریکا، کانادا تا 21 سپتامبر بسته می ماند

به گزارش وبلاگ داریوش، کانادا اعلام نموده است که مرز مشترک خود با ایالات متحده را برای یک ماه دیگر بسته نگه خواهد داشت. وزیر امنیت کانادا آقای بیل بلر هفته پیش اعلام نمود که این مرز به روی مسافرانی که سفر غیرضروری دارند بسته خواهد ماند. مرز مشترک کانادا و ایالات متحده آمریکا از 21 آگوست تا 21 سپتامبر بسته خواهد ماند. لازم به ذکر است این پنجمین بار است که بسته ماندن مرز آمریکا-کانادا تمدید می گردد. در ماه جولای کانادا مقررات سخت گیرانه تری را برای مسفران آمریکایی که بین آلاسکا و ایالات مجاور تردد می کردند وضع کرد.

مرز آمریکا، کانادا تا 21 سپتامبر بسته می ماند

مسافران آمریکایی تنها می توانند برای یک علت ضروری به کانادا سفر نمایند. البته استثناهایی هم وجود دارند: کانادایی هایی که از آمریکا به کانادا باز می گردند؛ بستگان درجه یک کانادایی ها و در بعضی موارد دانشجویان آمریکایی. کارگران موقت می توانند برای کار در زیرساخت های مهم و پشتیبانی از زنجیره تامین وارد کانادا شوند. بعلاوه امکان سفر به کانادا از آمریکا به خاطر مهاجرت نیز وجود دارد. اما سفر به کانادا از آمریکا برای گردشگری و سرگرمی همچنان ممنوع است. آقای بلر در 14 آگوست توییتی زده و نوشته است ما همچنان آنچه را که برای ایمن نگه داشتن جوامعمان لازم است انجام خواهیم داد.

آقای جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز با تایید این مطلب گفته است که بسته نگه داشتن مرز برای ایمن نگه داشتن مردمان هر دو کشور است. یک نظرسنجی که در ماه جولای صورت گرفته تعیین نموده است که بیشتر کانادایی ها از بسته ماندن مرز آمریکا-کانادا حمایت می نمایند. حدود 81 درصد گفته اند که این مرز بهتر است بسته بماند در حالی که تنها 14 درصد گفته اند که بهتر است مرز به روی مناطقی که عفونت کمتری دارند باز باشد. سه درصد هم گفته اند که مرز بهتر است سریعا باز گردد و دو درصدد هم نظری نداشته اند. در 17 آگوست مجموعا 5,258,565 مورد ابتلا به کرونا در ایالات متحده ثبت شده است که طبق گزارس سازمان بهداشت دنیای بیشترین تعداد در کل دنیا است. از سوی دیگر در کانادا مجموعا 121,652 مورد کرونا گزارش شده است.

وزیر سلامت عمومی کانادا دکتر ترسا تام به وبلاگ داریوش گفته است که کانادا اکنون در شرایط خوبی به سر می برد. لازم به ذکر است محدودیت های سفر به کانادا هر 30 روز یک بار بازبینی می گردد. ماه بعد خبرهای تازه در خصوص محدودیت های سفر بین کانادا و ایالات متحده اعلام خواهد شد و تا قبل از به انتها رسیدن ماه آگوست تکلیف مسافران خارجی خارج از ایالات متحده تعیین خواهد شد.

منبع: ویزا موندیال

به "مرز آمریکا، کانادا تا 21 سپتامبر بسته می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرز آمریکا، کانادا تا 21 سپتامبر بسته می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید