مدارس و دانشگاه ها حداقل 4 هفته تعطیل شوند

به گزارش وبلاگ داریوش، تهران (پانا) - دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت سرعت همه گیری ویروس جهش یافته اُمیکرون تقریبا دو و نیم برابر دلتا است بنابراین حداقل 4 هفته مدارس و دانشگاه ها و مجامعی که محل تجمع بیش از 10 نفر است تعطیل و در قرنطینه باشند.

مدارس و دانشگاه ها حداقل 4 هفته تعطیل شوند

حمیدرضا جماعتی در حاشیه پنجاه و سومین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار گردید، اظهار کرد: در کمیته علمی همه اعضا بر این نکته توافق نظر داشتند که از امروز تا حداقل 4 هفته آینده، در تمامی مجامع، کنسرت ها، مدارس، دانشگاه ها و رستوران ها، هتل ها و به ویژه دورهمی های شب یلدا، محدودیت ها اجرا گردد تا با پیک اُمیکرون روبه رو نباشیم.

وی اضافه نمود: توصیه دوم کمیته علمی این است که افرادی که دُز دوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند، حتما دُز سوم و یادآور را تزریق نمایند و افراد کمتر از 18 سال حتما واکسیناسیون را به طور کامل(دو دُز) انجام دهند چون اُمیکرون در نوجوانان و جوانان شاید بیشتر دیده گردد.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا یادآور شد: کمیته علمی کشوری کرونا تاکید دارد که حتما واکسیناسیون برای گروه سنی 7 تا 11 سال نیز بعد از تصویب در ستاد ملی کرونا، انجام گردد چون یکی از موارد شیوع اُمیکرون می تواند ابتلا در سنین پایین تر و مدارس باشد بنابراین باید با پیشگیری، جلوی پیک بعدی را بگیریم.

جماعتی تاکید نمود: افراد پرخطر حتما واکسن آنفلوآنزا را تزریق نمایند چراکه اخیرا گزارش هایی از بیمارستان های مختلف با بیماری حاد و شدید سیستم تنفسی گزارش شده که مربوط به ویروس آنفلوآنزا بوده است.

به گزارش وبدا، وی توضیح داد: توصیه کمیته علمی کشوری کرونا این است که حداقل 4 هفته مدارس و دانشگاه ها و مجامعی که محل تجمع بیش از 10 نفر است مانند کنسرت ها، رستوران ها، هتل ها و استادیوم ها، تعطیل و در قرنطینه باشند و محدودیت شدید اعمال گردد و بازگشایی انجام نگردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مدارس و دانشگاه ها حداقل 4 هفته تعطیل شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارس و دانشگاه ها حداقل 4 هفته تعطیل شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید