ماهانه 700 تن پسماند پزشکی در مشهد دفن می شود

به گزارش وبلاگ داریوش، خبرنگاران/خراسان رضوی به طور متوسط ماهیانه نزدیک به 700 تن پسماند پزشکی از بیمارستان ها، کلینیک ها و مطب های پزشکی در سطح شهر، توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد به شیوه بهداشتی دفن می شود.

ماهانه 700 تن پسماند پزشکی در مشهد دفن می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، با توجه به ازدیاد این نوع پسماندها، ماه گذشته بهره برداری از دومین ترانشه مخصوص پسماندهای بیمارستانی و عفونی با ظرفیت 60 هزار متر مکعب در محل دفن در مجتمع صنعتی شماره 2 در کیلومتر 35 جاده مشهد میامی آغاز شده است.

این سازمان پسماندهای بی خطرسازی شده 32 بیمارستان را جمع آوری و در ترانشه های پسماندهای پزشکی دفن می کند. جمع آوری و بی خطرسازی زباله های پزشکی در مطب ها و کلینیک ها نیز بر عهده 2 شرکت بخش خصوصی طرف قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که این شرکت ها پس از بی خطرسازی زباله های پزشکی، آن را به محل ترانشه های یاد شده منتقل می کنند.

همچنین با توجه به شرایط موجود و در راستای پیشگیری از شیوع کووید 19، تحویل تجهیزات محافظت انفرادی از قبیل کفش ایمنی، ماسک، دستکش، لباس و کلاه یک بار مصرف و محلول ضد عفونی به رانندگان و کارگران حمل و جمع آوری پسماند بیمارستانی، شست وشو و ضدعفونی کلیه ماشین آلات حمل پسماند، اختصاص کارواش مجزا جهت خودروهای بیمارستانی پس از اتمام پست کاری و ضدعفونی ایستگاه های خدمات شهری در سه نوبت از جمله اقدامات این سازمان طی ماهه های اخیر بوده است.

اقدامات یاد شده در زمینه جمع آوری و دفن بهداشتی پسماندهای پزشکی با نظارت اداره کل محیط زیست انجام می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ماهانه 700 تن پسماند پزشکی در مشهد دفن می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهانه 700 تن پسماند پزشکی در مشهد دفن می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید