لوید آستین:سعودی ها صدای بلند توقف حمایت در جنگ یمن را شنیدند

به گزارش وبلاگ داریوش، وزیر دفاع آمریکا گفت سعودی ها پیغام رئیس جمهوری بایدن را که ما دیگر از عملیات تهاجمی آنها به یمن پشتیبانی نخواهیم کرد، با صدای بلند و واضح شنیده اند.

لوید آستین:سعودی ها صدای بلند توقف حمایت در جنگ یمن را شنیدند

لوید آستین روز آدینه در نخستین نشست خبری خود که پس از نشست وزیران دفاع کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برگزار گردید، این مطلب را عنوان کرد.

وی در ابتدای این نشست خبری به آنچه در نشست ناتو گذشته بود پرداخت که مهم ترین آن افغانستان و عراق بود و اضافه نمود: ما به یک انتها مسئولانه و پایدار برای جنگ در افغانستان متعهد شده ایم و می خواهیم از تبدیل شدن این کشور به پناهگاهی برای تروریست ها پیشگیری کنیم.

وزیر دفاع آمریکا با تاکید بر اینکه این جنگ طولانی مدت باید انتها یابد، ادامه داد: در کوششیم تا یک آنالیز دقیق از همه گزینه ها و ملاحظات کامل و ظرفیت ها داشته باشیم.

آستین اضافه نمود: به طور حتم جلوی هیچ تصمیمی را نمی گیرم و همچنین توصیه ای را که می خواهم به رئیس جمهوری ارائه دهم پیش بینی نمی کنم.

وی با بیان اینکه به وضوح خشونت در افغانستان فزاینده است، اظهار کرد: باید پیشرفت بیشتری در مذاکرات افغان ها با راهنمایی خودشان انجام گردد. بنابراین من از همه طرف ها می خواهم که راستا صلح را انتخاب نمایند.

رئیس پنتاگون تاکید نمود: اکنون باید خشونت کاهش یابد. من به متحدانمان گفتم که نتیجه آنالیز ما مهم نیست، ایالات متحده از کشور افغانستان با شتاب زدگی و بی نظمی خارج نخواهد شد تا نیروهای خود یا متحدانمان را در معرض خطر قرار دهد.

آستین اعلام نمود: در این زمان هیچ تصمیمی درباره وضع نیروی آینده ما گرفته نشده است. از این ور، مأموریت های فعلی ادامه خواهند یافت و البته، فرماندهان ما از حق و مسئولیت دفاع از خود و شرکای افغانستانی خود در برابر حمله برخوردار هستند.

وی بر پشتیبانی از فرایند حل و فصل درگیری و مشورت با دولت افغانستان تاکید نمود و گفت: با هم مشورت می کنیم، تصمیم می گیریم و با هم عمل می کنیم.

عراق

وزیر دفاع آمریکا درباره عراق هم گفت: من تعهد قوی خود را برای شکست داعش و حمایت از امنیت، ثبات و رفاه طولانی مدت عراق تأکید کردم. این تعهدی است که من روز گذشته پس از حمله موشکی مرگبار آخر هفته گذشته به اربیل، به همتای عراقی خود و وزیر کشور عراق تعهد دادم.

آستین اضافه نمود: من همچنین از آن مأموریت گسترش یافته ناتو در عراق که به خواسته ها و آرزوهای دولت عراق پاسخ می دهد، استقبال کردم.

چین

وزیر دفاع آمریکا در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه کار ناتو در خصوص چین را تحسین می نماید، گفت: به صراحت اعلام کردم که ایالات متحده به دفاع از نظم مبتنی بر قوانین بین المللی متعهد است که چین آن را به طور مداوم برای منافع خود تضعیف می نماید.

آستین، چین را به عنوان چالش اصلی پنتاگون دانست و اضافه نمود: می دانیم و معتقدیم ناتو می تواند به ما یاری کند تا در مواجهه با این چالش، بهتر از مفاهیم استراتژی های عملیاتی و سرمایه گذاری، استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اتحاد و مشارکت های قوی، برای امنیت جمعی ما و سیاست خارجی که توسط دیپلمات های ما راهنمایی می گردد، حیاتی است.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به این سوال که برای کاهش تنش بین آمریکا و چین، در چه زمینه هایی به دنبال همکاری هستید، هم گفت: هر کاری که ما انجام می دهیم بر اساس بهترین منافع ما خواهد بود.

آستین اعلام نمود: بدون تردید بعضی از زمینه های همکاری وجود دارد؛ ما منافع مشترکی را خواهیم دید و ممکن است فرصتی برای آن فراهم گردد تا تعامل داشته باشیم، اما این از نقطه نظر ارتقای بهتر منافع ما خواهد بود.

وی تاکید نمود: از نظر وزارت دفاع ، نگرانی و کار شماره یک من دفاع از این کشور و محافظت از منافع ما است. بنابراین ما در این بخش، تمام کوشش ممکن را برای اطمینان از داشتن مفاهیم عملیاتی مناسب و برنامه های صحیح انجام خواهیم داد.

رئیس پنتاگون بر مناسب بودن این برنامه ها برای بازدارندگی نه تنها برای چین بلکه نسبت به هر دشمن دیگری اطمینان داد.

گارد ملی در پایتخت

وی درباره حضور ارتش و گارد ملی در واشنگتن پایتخت آمریکا هم گفت: می دانید که انتظار می رود تا 12 مارس در آنجا حضور داشته باشیم. ما اعلام نیاز یا درخواست دیگری از آژانس فدرال برای پشتیبانی نداریم.

وزیر دفاع آمریکا درباره اینکه آیا تهدیدهای معتبری وجود دارند، گفت: مناسب نیست که من از این تریبون در خصوص مسائل اطلاعاتی صحبت کنم، اما من فقط به شما می گویم که همچنان که تهدیدها را ارزیابی می کنیم.

آستین با بیان اینکه برنامه من انتها دادن به این حضور در 12 مارس است، اضافه نمود: البته آنها می دانند و می فهمند که اگر قانونگذاران ما به یاری و محافظت نیاز داشته باشند، آماده ارائه این حمایت هستند.

سعودی

پرسش بعدی درباره جنگ یمن و نحوه برخورد پنتاگون با تهدیدهای سعودی بود که وزیر دفاع آمریکا با اشاره به تماس به بن سلمان پاسخ داد: من فکر می کنم که این تماس خوبی بوده است.

آستین اضافه نمود: همانطور که می دانید، رئیس جمهوری بایدن در خصوص این واقعیت صراحت دارد که ما دیگر از عملیات تهاجمی سعودی ها به یمن پشتیبانی نخواهیم کرد. بنابراین آنها این پیغام را با صدای بلند و واضح شنیده اند.

وی با اشاره به بازبینی روابط با سعودی ادامه داد: من جزئیات گفت وگو را از این تریبون ارائه نمی کنم.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "لوید آستین:سعودی ها صدای بلند توقف حمایت در جنگ یمن را شنیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوید آستین:سعودی ها صدای بلند توقف حمایت در جنگ یمن را شنیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید