صدرنشینان فروش در سینمای دنیا

به گزارش وبلاگ داریوش، اقتباس از رمان های پرطرفدار روندی عادی در صنعت سینما محسوب می گردد که در بسیاری از مواقع با پیروزیت در گیشه همراه است اما این بار اقتباس از یک بازی توانسته همه رقبا را از صحنه خارج کند. سیاه چال ها و اژدهایان: شرافت میان دزدان پیروز شد در افتتاحیه 5/ 38میلیون دلار در آمریکای شمالی بفروشد و با کنار زدن قهرمان هفته گذشته جان ویک: بخش4 صدرنشین جدول باکس آفیس گردد.

صدرنشینان فروش در سینمای دنیا

به گزارش جهانی اقتصاد، تازه ترین اقتباس پارامونت و انترتینمنت وان از سیاه چال ها و اژدهایان به عنوان یکی از محبوب ترین بازی های رومیزی جهان با نقدهای مثبت و تبلیغات شفاهی بسیاری روبرو و در مجموع بالاتر از سطح انتظارات ظاهر شد.

شرایط فیلم تازه کریس پاین در سایر نقاط جهان هم خوب بود و توانست از اکران در 58 کشور، 33میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروشش در سراسر جهان را به 5/ 71میلیون دلار برساند. سیاه چال ها و اژدهایان: شرافت میان سارقان کمپین تبلیغاتی 150میلیون دلاری داشته که تا همین جای کار هم باعث دیده شدن بیش تر فیلم میان مخاطبان شده و پیش بینی می گردد فروش بلیت در هفته های آینده بیش تر هم گردد، در غیر این صورت ضرر زیادی را متحمل خواهد شد.

بخش مهمی از فروش بالای افتتاحیه از هواداران پروپاقرص بازی سرچشمه می گیرد. البته به علت ناشناخته بودن برای طیف وسیعی از مردم، می تواند در آینده به عنوان یک فیلم فانتزی کنجکاوی برانگیز و پرستاره عملکرد خوبی داشته باشد.

پیش بینی می گردد سیاه چال ها و اژدهایان: شرافت میان سارقان سرآغاز یک فرنچایز سینمایی فانتزی باشد و این اتفاق فقط در صورتی به وقوع خواهد پیوست که فیلم فروش خوبی در گیشه داشته باشد. اگرچه اکران فیلم هنوز به سرانجام نرسیده اما در مجموع گام رو به جلویی در راستای اقتباس های هالیوود از بازی ها به شمار می رود. اخیرا آثار موفقی مثل سونیک خارپشت پارامونت و آنچارتد سونی توجه مخاطبان بسیاری را به این دسته از اقتباس ها امیدوار کردند.

انتظار می رود نسخه سینمایی برادران سوپر ماریو که هفته آینده اکران می گردد هم به همین روند ادامه دهد و به یکی از پرفروش ترین فیلم های سال تبدیل گردد. سیاه چال ها و اژدهایان: شرافت میان سارقان که با درجه سنی PG-13 اکران شده و به وسیله جان فرانسیس دیلی و جاناتان گلدشتاین کارگردانی شده و ستاره هایی مثل کریس پاین، میشل رودریگز، رگی-ژان پیج، جاستیس اسمیث، سوفیا لیلیس و هیو گرانت در آن نقش آفرینی می نمایند.

ماجرا درباره یک سارق مجذوب کننده و گروهی از ماجراجویان ناهمگون است که تصمیم می گیرند برای به دست آوردن یک گنجینه گمشده دست به سرقتی حماسی بزنند. فیلم جان ویک 4 این هفته با کسب فروش 2/ 28میلیون دلار داخل آمریکا در جایگاه دوم جدول نهاده شد و فروش کلی اش در کشور را به 8/ 122میلیون دلار رساند.

در گیشه های بین المللی نیز به فروش 35میلیون دلاری رسید و فروش کلی بین المللی را به رقم 122میلیون دلار رساند. با احتساب فروش داخلی و خارجی در دو هفته اکران مبلغ 245میلیون دلار به دست آورد. در جایگاه سوم جدول باکس آفیس فیلم جیغ 6 با فروش 3/ 5میلیون دلاری داخل آمریکا نهاده شد.

این فیلم که چهارمین هفته اکران را پشت سر می گذراند، تا به امروز 2/ 98میلیون دلار در آمریکا فروخته است. فیلم تنها پسرش در اولین هفته اکران 3/ 5میلیون دلار داخل آمریکا فروخت و جایگاه چهارم جدول باکس آفیس را کسب کرد. در جایگاه پنجم نیز فیلم کرید 3 نهاده شد، این فیلم این هفته به رقم 5میلیون دلار داخل آمریکا بسنده کرد و فروش کلی داخلی را به رقم 5/ 148میلیون دلار افزایش داد. اما شزم: خشم خدایان جایگاه ششم را به دست آورد. این فیلم تنها 7/ 4میلیون دلار داخل آمریکا فروخت. این فیلم تا به امروز و پس از سه هفته اکران 5/ 53میلیون دلار داخل آمریکا فروخته است.

منبع: فرارو

به "صدرنشینان فروش در سینمای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدرنشینان فروش در سینمای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید