شهری که همه خانه هایش زرد است!

به گزارش وبلاگ داریوش، شهر ایزمال مکزیک یکی از زیباترین و خاص ترین شهرهای دنیا است که نظر گردشگران را به سوی خود جلب نموده است. اگه در پی یک مقصد منحصربه فرد و خاص برای سفر هستید، شهر ایزمال می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. حالا شاید این سوال برایتان ایجاد گردد که چه چیزی این شهر را خاص و ویژه نموده است؟ علت معروفیت این شهر این است که خانه های آن و حتی بناهای معروف مانند صومعه سن آنتونیو، همگی به رنگ زرد هستند و چشم انداز بسیار خاص و زیبایی را ایجاد نموده اند.

شهری که همه خانه هایش زرد است!

ایزمال که به عنوان شهر زرد مکزیک هم شناخته می گردد، شهری در شبه جزیره یوکاتان، واقع در بین مریدا و وایادولید می باشد. هر ساله، گردشگران زیادی به این شهر شگفت انگیز و مجذوب نماینده سفر نموده و خاطرات فراموش نشدنی را ثبت می نمایند که در هیج جای دنیا تکرار نمی شوند.

اگر می خواهید بدانید که شهر ایزمال مکزیک کجاست و چه تاریخچه ای دارد؟ چرا بناهای این شهر به رنگ زرد آغشته شده اند؟ تا انتهای این مقاله با وبلاگ داریوش همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را پیدا کنید و با این شهر رویایی بیشتر آشنا شوید.

چرا به شهر ایزمال مکزیک سفر کنیم؟

آیا قصد بازدید از شهر زرد ایزمال یوکاتان را دارید؟ باید بگوییم که انتخاب هوشمندانه ای نموده اید! ایزمال مکزیک یک شهر جادویی است که نامزد لیست میراث دنیای یونسکو هم شده است. در این شهر زیبا، جاذبه های فراوانی برای مشاهده و عکاسی کردن وجود دارد. از خیابان های زرد رنگ گرفته تا خرابه های مایا و استخرهای جنگلی طبیعی، همگی شما را مجذوب این شهر خواهند کرد.

شما می توانید یک سفر عالی و فراموش نشدنی را تجربه کنید و شب را در یکی از هتل های ایزمال سپری کنید. اگر به گردشگری و بازدید از مکان های بکر علاقه دارید، باید بگوییم که جاذبه های گردشگری زیادی در این شهر قرار گرفته است که از جمله آن ها می توانیم به هتل ها، حوض ها، اهرام مایاها و استخرهای جنگلی طبیعی اشاره کنیم. علاوه بر این، تفریح و تفریحات فراوانی در این شهر برای شما در نظر گرفته شده است که خاطره ای فراموش نشدنی را رقم خواهند زد.

کمی بیشتر با ایزمال آشنا شوید!

ایزمال، یک شهر استعماری در شبه جزیره یوکاتان است که در اواسط قرن شانزدهم، از طریق اسپانیایی ها در بالای یکی از شهرهای باستانی مایاها تاسیس شده است. شاید جالب باشد بدانید که نام IZAMAL به معنای شبنمی است که از آسمان می بارد. این شهر به علت وجود اهرام بسیار به La Ciudad de Los Cerros به معنای شهر تپه ها معروف است. علاوه بر این، به این شهر، شهر فرهنگ ها نیز گفته می گردد زیرا شامل فرهنگ های مختلف پیش از حضور اسپانیایی ها، دوره استعمار اسپانیا و زمان حال است.

ایزمال در سال 2002 به عنوان Pueblo Magico نام گذاری شد که این عنوان معتبر از طریق وزیر گردشگری مکزیک به شهرهای کوچک استثنایی این کشور اعطا می گردد. جالب است بدانید که Pueblo Magico مکزیکی دارای ویژگی های منحصر به فرد و خاصی از جمله زیبایی های طبیعی، فرهنگ غنی، سنت، ارزش تاریخی، هنرها و صنایع دستی و هنر آشپزی ویژه ای می باشد.

در حال حاضر، شهر IZAMAL به عنوان یکی از 132 شهر جادویی در مکزیک شناخته شده است. همانطور که قبلا اشاره کردیم، بارزترین ویژگی این شهر، رنگ زرد خانه ها و صومعه آن است. تمام ساختمان های واقع در مرکز ایزمال به رنگ زرد و با تزئینات سفید و قرمز رنگ آمیزی شده اند.

چرا شهر ایزمال مکزیک به رنگ زرد رنگ آمیزی شده است؟

شاید تا به امروز برای شما هم این سوال ایجاد شده است که چرا شهر ایزمال به رنگ زرد رنگ آمیزی شده است؟ دلایل و نظریه های مختلفی برای این موضوع وجود دارد که در ادامه، از طریق وبلاگ داریوش برای شما جمع آوری شده است:

خدای خورشید مایاها

برخی می گویند که این رنگ برای احترام به خدای خورشید مایا، یعنی کینیچ کاکمو Kinich Kak Moo انتخاب شده است.

  • ملاقات پاپ

این شهر درست قبل از ملاقات پاپ ژان پل دوم از ایزمال در سال 1993، به رنگ زرد روشن رنگ آمیزی شد و به همین علت، برخی ها معتقدند که این کار به افتخار ملاقات و حضور او بوده است.

  • خنثی بودن رنگ زرد

در سال 1993، رنگ زرد مورد استفاده هیچ کدام از دو حزب حاکم در دولت مکزیک نبود. و در واقع از نظر سیاسی، یک رنگ کاملا بی طرف و خنثی محسوب می شد. برخی اعتقاد دارند که به همین علت، این رنگ برای رنگ آمیزی شهر انتخاب شده است.

  • این رنگ پشه ها را دور نگه می دارد

آخرین و کاربردی ترین علتی که برخی از مردم برای انتخاب رنگ اظهار نموده اند این است که ظاهراً این رنگ باعث دفع پشه ها و ایجاد آسایش برای ساکنان شهر می گردد.

چه کارهایی را می توانیم در شهر ایزمال مکزیک انجام بدهیم؟

ایزمال شهر کوچک و زیبایی است و یکی از برترین کارهایی که می توانید آن جا انجام بدهید، قدم زدن در شهر و لذت بردن از زیبایی های اطراف است! در نظر داشته باشید که این شهر در بیشتر روزهای سال بسیار گرم است و برای مقابله با گرما، بهتر است از کلاه آفتاب گیر و لباس های خنک بهره ببرید و کرم ضد آفتاب و بطری آب به همراه داشته باشید.

یکی دیگر از کارهایی که می توانید انجام دهید، تجربه یک سفر درون شهری از طریق اسب و کالسکه می باشد که تجربه ای دلنشین را برای شما رقم می زند. این اسب و کالسکه حول پارک اصلی به نام Parque itzamna که در مرکز شهر قرار گرفته است، حرکت می نماید و شما می توانید از طبیعت اطراف لذت ببرید.

هم چنین، این شهر زیبا دارای چندی بنای دیدینی تاریخی می باشد که بازدید از آن ها را به شدت پیشنهاد می کنیم. در ادامه به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری این شهر می پردازیم :

بازدید از صومعه سن آنتونیو یا همان Convento de San Antonio de Padua

صومعه سن آنتونیو د پادوآ، در سال 1561 در محل معبد ویران شده پاپ هول چاک مایا ساخته شده است و در حال حاضر به عنوان یکی از قدیمی ترین صومعه های کاتولیک در قاره آمریکا محسوب می گردد. بسیاری از افراد که به این بنا اعتقاد دارند، از صومعه بازدید می نمایند تا از اولیای الهی طلب برکت داشته باشند.

شما می توانید با پرداخت هزینه، یک راهنما از افراد محلی استخدام کنید تا همه چیز را به شما شرح بدهد. با این کار می توانید از مردم محلی هم حمایت کنید. هیچ نشان و هدایت در سایت وجود ندارد که چیزی را به شما شرح دهد، بنابراین حضور یک راهنما می تواند بسیار موثر باشد، چرا که او تاریخچه و جزئیات بناهای تاریخی را به شما شرح می دهد.

در داخل فضای صومعه، یک موزه کوچک شامل یادگاری هایی از زمان بازدید پاپ از ایزمال در سال 1993 وجود دارد. با پرداخت هزینه می توانید وارد بخش Santuario de la Virgen de Izamal شوید، جایی که پاپ مجسمه Nuestra Senora de Izamal، قدیس حامی استان یوکاتان را بر جای گذاشته است و آن را نشان برکت می دانند.

این صومعه بر فراز خرابه مایاها ساخته شده است و ساختمان استعماری فرانسیسکن، با استفاده از سنگ های قدیمی سرزمین مایا ساخته شده است. صومعه Convento de San Antonio که به رنگ زرد آغشته شده، دارای یکی از بزرگ ترین دهلیزهای سرپوشیده دنیا است. فقط دهلیز کلیسای سنت پیتر در واتیکان از این دهلیز بزرگ تر می باشد.

ویرانه ها و اهرام بازمانده از قوم مایا در ایزمال

ایزمال در دوران باستان مایاها اهرام کمی داشته است که تا به امروز، بقایای برخی از این اهرام در شهر به جای مانده اند. در ادامه چند نمونه از آن ها را به شما معرفی می کنیم:

  • هرم کینیچ کاکمو

Kinich Kakmó بزرگ ترین سطح را در بین تمام اهرام شبه جزیره یوکاتان دارد و به عنوان سومین هرم بزرگ مکزیک شناخته شده است. گفتنی است که هرم های Pirámide del Sol در Teotihuacán در نزدیکی مکزیکو سیتی و Cholula در Puebla، در رتبه اول و دوم قرار دارند.

گردشگران می توانند از هرم Kinich Kakmó بالا بروند و از بالا، چشم اندازی زیبای متشکل از خانه های زرد رنگ و صومعه سن آنتونیو را مشاهده نمایند و لذت ببرند. دسترسی به هرم Kinich Kakmó بسیار آسان است زیرا این بنا درست در مرکز شهر و در کنار رستوران معروف Kinich به همین نام، واقع شده است.

  • هرم ایتزاماتول

هرم ایتزاماتول به عنوان دومین هرم بزرگ واقع در ایزمال محسوب می گردد که این معبد در دوران باستان مایاها، به خدای Zamná اختصاص داشته است.

شهر تاریخی HUMAN CENOTES در نزدیکی IZAMAL

کمی دورتر از ایزامال، شهر Homún Cenotes را خواهید دید که در جنوب شرقی ایزمال قرار گرفته و حدود یک ساعت با آن فاصله دارد. این شهر دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیبایی می باشد. آبشارها و دریاچه های جنگلی طبیعی بسیاری در HOMUN CENOTES قرار گرفته است که زیبایی آن ها، شما را شگفت زده خواهد نمود.

جاذبه های طبیعی ایزمال کدامند؟

به طور کلی، شهر ایزمال مکزیک از طبیعت زیبایی برخوردار است و حتی چشم انداز شهری منحربه فرد آن، شما را به وجد خواهد آورد. اما اگر هوادار جاذبه های طبیعی هستید، باید بگوییم که این شهر دارای آبشار و دریاچه های طبیعی متعددی می باشد که بسیار زیبا هستند و حس طراوت و تازگی را به شما می بخشند. پیشنهاد می کنیم که در طول سفر خود، حتما از آن ها تماشا کنید.

در شهر ایزمال مکزیک از کجاها خرید کنیم؟

اگر شما هم اهل خرید کردن هستید، شاید این سوال برایتان ایجاد گردد که برترین مرکز خرید ایزمال مکزیک کجاست؟

برای خرید انواع سوغاتی محلی، پیشنهاد می کنیم به Hecho a Mano بروید که یک فروشگاه مجذوب نماینده در ضلع جنوبی پارک شهرمی باشد. در این فروشگاه می توانید هنرهای بومی و صنایع دستی از جمله کنده کاری روی چوب و منسوجات گلدوزی شده که از طریق اهالی شهر ساخته شده و به فروش می رسند را بخرید. این محصولات می توانند سوغاتی و یادگاری های بسیار خوب و ارزشمندی باشند. یکی دیگر از مکان های عالی برای خرید در ایزمال، Raices Mayas است که بازدید از آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

برترین رستوران های شهر ایزمال مکزیک کدامند؟

بسیاری از مردم، فقط تاکو را به عنوان غذای محلی معروف مکزیک می شناسند و نمی دانند که یوکاتان غذاهای خاص و منحصر به فرد خودش را دارد که بسیار لذیذ و به یادماندنی هستند. از جمله این غذاها می توانیم به پانچو و سالبوت اشاره کنیم که بسیار رایج و پرهوادار هستند. اگر شما هم اهل شکم گردی هستید، در ادامه این مقاله با وبلاگ داریوش همراه باشید تا با برترین رستوران های شهر ایزمال آشنا شوید:

  • رستوران KINICH EL SABOR DE IZAMAL

کینیچ به عنوان برترین رستوران در ایزمال شناخته شده است و از نظر گردشگران بسیار محبوب می باشد. این رستوران از یک محیط عالی و غذاهای بسیار لذیذ و باکیفیت برخوردار می باشد که از طریق آشپزهای ماهر و حرفه ای طبخ شده اند. قیمت غذاها در این رستوران در مقایسه با سایر رستوران ها کمی بالاتر است اما ارزش رفتن را دارد! اگر می خواهید غذای اصلی یوکاتان را امتحان کنید، کوچینیتا پیبیل را به شما پیشنهاد می کنیم.

برخی دیگر از رستوران های مورد علاقه و پرهوادار در ایزمال عبارتند از:

  • Restaurante los Arcos
  • Restaurante Zamna Izamal
  • Restaurante Muul
  • Restaurante La Conquista
  • Restaurante Marisqueria La Jaiba

با راه های دسترسی به ایزمال مکزیک آشنا شوید

همانطور که قبلا اشاره کردیم، شهر زرد ایزمال در استان یوکاتان مکزیک واقع شده است و گردشگران می توانند از شهرهای مختلف و از راستاهای گوناگون به این شهر تاریخی زیبا و خاطره انگیز دسترسی داشته باشند. در ادامه همراه وبلاگ داریوش باشید تا با اطلاعات راستاهای مختلف آشنا شوید:

  • گزینه اول؛ راستا مریدا به ایزمال

مریدا نزدیک ترین شهر بزرگ نزدیک به ایزمال محسوب می گردد. که روش های گوناگونی برای جابه جایی میان این دو شهر قرار گرفته است:

طی کردن راستا مریدا به ایزمال با ماشین:

از مریدا تا ایزمال چیزی حدود 44 مایل، معادل 70 کیلومتر راه است که تقریباً طی 1 ساعت رانندگی با ماشین پیموده می گردد. برای پیمودن این راستا باید از بزرگراه Cuota Merida - Cancun عبور کنید.

طی کردن راستا مریدا به ایزمال با اتوبوس:

اگر نمی خواهید در این راستا رانندگی کنید، می توانید با اتوبوس از مریدا به ایزمال سفر کنید. این گزینه بسیار راحت و نسبتا مقرون به صرفه است. ایستگاه اتوبوس Merida Noreste در Calle 67 بین خیابان های 50 و 52 واقع شده است و اتوبوس راستا مریدا - ایزمال، روزانه چندین بار در این راستا رفت و آمد می نماید.

Autobuses Oriente یک شرکت بزرگ اتوبوسرانی است که در این راستا خدمات رسانی می نماید. برای اطلاع از قیمت ها و برنامه اتوبوس مریدا به ایزمال بهتر است وب سایت آن ها را آنالیز کنید.

  • گزینه دوم؛ راستا والادولید به ایزمال

نزدیک ترین شهر بعدی به ایزمال، شهر استعماری وایادولید می باشد که برای سفر میان این دو شهر می توانید از روش های زیر بهره ببرید:

طی کردن راستا والادولید به ایزمال با ماشین:

از وایادولید تا ایزمال چیزی حدود 68 مایل، معادل 110 کیلومتر راه است که تقریباً طی 1 و نیم ساعت رانندگی با ماشین در جاده عوارضی کوتا کانکون - مریدا، پیموده می گردد.توجه داشته باشید که شرایط جاده ها و بزرگراه های شبه جزیره یوکاتان بسیار خوب است و در شرایط عادی، هرگز با ترافیک روبرو نمی شوید.

طی کردن راستا مریدا به ایزمال با اتوبوس:

Autobuses Centro یک شرکت اتوبوسرانی است که خدمات حمل و نقل از مرکز وایادولید به ایزمال را ارائه می نماید. در واقع، باید به این نکته توجه داشته باشید که izamal یک توقف گاه در راستا کانکون - مریدا و بالعکس می باشد.

  • گزینه سوم؛ راستا کانکون به ایزمال

اگر در کانکون اقامت دارید و می خواهید با ماشین خودتان از آن جا به ایزمال سفر کنید، باید یک مسافت 160 مایلی یا 260 کیلومتری را طی کنید که چیزی حدود 3.5 ساعت طول می کشد. شما می توانید این راستا را از طریق اتوبوس های شرکت Autobuses Centro نیز طی کنید.

تور ایزمال مکزیک

اگر نمی خواهید سوار اتوبوس شوید یا خودتان رانندگی کنید، این امکان برایتان فراهم شده است که از تور سفر یک روزه از مریدا به ایزامال بهره مند شوید. این تور خصوصی علاوه بر بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری، شامل تفریحاتی مانند شنا در دریاچه های جنگلی طبیعی نیز می گردد که اوقات خوش و بیادماندنی را برای شما رقم خواهد زد.

برترین هتل های شهر ایزمال مکزیک کدامند؟

با وجود اینکه ایزمال یک شهر کوچک و نسبتاً ناشناخته استعماری در یوکاتان است، اما هتل های بسیار خوب و با کیفیتی دارد. برترین و بارزترین ویژگی هتل های این شهر زیبا و تاریخی این است که هزینه اقامت در آن ها بسیار مقرون به صرفه تر از سایر منطقه ها توریستی Riviera Maya می باشد و همین موضوع باعث جذب گردشگران بیشتر شده است.

اخیرا یک بوتیک هتل کوچک به نام Coqui Coqui Izamal به تازگی در شهر افتتاح شده است که این مجموعه اقامتی به علت سبک روستایی خاص و منحصر به فرد خود معروف شده است.

در ادامه، لیستی از برترین هتل های شهر ایزمال مکزیک، از طریق آژانس گردشگری وبلاگ داریوش برای شما عزیزان فراهم شده است:

  • هتل 5 ستاره Hacienda Sacnicte
  • هتل 4 ستاره ایزمال هاسیندا سانتو دومینگو
  • هتل 4 ستاره Rinconada del Convento
  • هتل 4 ستاره سن میگل آرکانجل
  • هتل محبوب Coqui Coqui Casa De Los Santos
  • هتل 3 ستاره Tuul
  • هتل 4 ستاره ویلا سن آنتونیو د پادوآ
  • هتل 3 ستاره Hacienda Izamal
  • هتل Los Arcos Izamal

سوالات متداول:

  • شهر ایزمال مکزیک کجاست؟

ایزمال، یک شهر استعماری در شبه جزیره یوکاتان است که در اواسط قرن شانزدهم، از طریق اسپانیایی ها در بالای یکی از شهرهای باستانی مایاها تاسیس شده است.

  • ویژگی منحصر به فرد شهر چیست؟

علت معروفیت این شهر این است که خانه های آن و حتی بناهای معروف مانند صومعه سن آنتونیو، همگی به رنگ زرد هستند و چشم انداز بسیار خاص و زیبایی را ایجاد نموده اند.

  • چرا ساختمان های شهر ایزمال به رنگ زرد هستند؟

طبق گفته های اهالی شهر، 4 علت مختلف برای این کار وجود دارد:

  • احترام به خدای خورشید مایاها
  • به افتخار حضور و ملاقات پاپ
  • خنثی بودن و بی طرف بودن رنگ زرد از لحاظ سیاسی
  • این رنگ پشه ها را دور نگه می دارد.
  • چه تفریح های در ساعات ظهر ایزمال برای گردشگران وجود دارد؟

قدم زدن و کالسکه سواری در سطح شهر، بازدید از بناهای تاریخی مانند صومعه سن آنتونیو، هرم کینیچ کاکمو، هرم ایتزاماتول، شهر تاریخی HOMUN CENOTES و هم چنین، بازدید از دریاچه های طبیعی در دل جنگل، از جمله کارهایی هستند که گردشگران می توانند انجام دهند.

  • برترین رستوران های شهر زرد و تاریخی ایزمال کدامند؟

از رستوران های معروف و پرهوادار این شهر توریستی می توان به رستوران KINICH EL SABOR DE IZAMAL، Restaurante los Arcos، Restaurante Zamna Izamal، Restaurante Muul، Restaurante La Conquista و Restaurante Marisqueria La Jaiba اشاره کرد.

  • برترین هتل های شهر توریستی ایزمال کدامند؟

این شهر کوچک و دوست داشتنی دارای هتل های بسیار خوبی می باشد که از جمله آن ها می توانیم به هتل 5 ستاره Hacienda Sacnicte، هتل 4 ستاره ایزمال هاسیندا سانتو دومینگو، هتل 4 ستاره Rinconada del Convento، هتل 4 ستاره سن میگل آرکانجل، هتل محبوب Coqui Coqui Casa De Los Santos، هتل 3 ستاره Tuul، هتل 4 ستاره ویلا سن آنتونیو د پادوآ، هتل 3 ستاره Hacienda Izamal و هتل Los Arcos Izamal اشاره کرد.

نتیجه گیری:

مکزیک همیشه یکی از مقاصد محبوب و پرهوادار گردشگری بوده است که از تاریخ غنی، فرهنگ های گوناگون، غذاهای معروف و جاذبه های گردشگری بسیاری برخوردار است. شهر ایزمال مکزیک یکی از زیباترین و خاص ترین شهرهای دنیا محسوب می گردد که سالانه گردشگران بسیار به آن جا سفر می نمایند و مجذوب زیبایی های آن می شوند. در حال حاضر، شهر IZAMAL به عنوان یکی از 132 شهر جادویی در مکزیک شناخته شده است. همانطور که قبلا اشاره کردیم، بارزترین ویژگی این شهر، رنگ زرد خانه ها و صومعه آن است. تمام ساختمان های واقع در مرکز ایزمال به رنگ زرد و با تزئینات سفید و قرمز رنگ آمیزی شده اند.

این شهر کوچک و زیبا، دارای جاذبه های گردشگری تاریخی، جاذبه های طبیعی، رستوران ها، هتل ها و مراکز خرید متعددی می باشد که همه این ها در کنار هم، سفری لذت بخش و فراموش نشدنی را برای شما رقم می زنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این شهر خاص و مجذوب نماینده توریستی، می توانید با مشاورین ما در وبلاگ داریوش تماس برقرار کنید.

منبع: الی گشت

به "شهری که همه خانه هایش زرد است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهری که همه خانه هایش زرد است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید