شانه به شانه با کرونا در برابر دفاتر پیشخوان های دولت برای دریافت سیم کارت

به گزارش وبلاگ داریوش، در شرایطی که وزارت بهداشت تاکید دارد که شهروندان باید از ازدحام جمعیت جلوگیری نمایند و در صورت عدم توجه به توصیه های بهداشتی، قطعا شاهد پیک جدیدی از بیماری کرونا خواهیم بود و عزیزانمان را بابت آن از دست خواهیم داد، شاهد صف های طولانی در برابر دفاتر پیشخوان دولت برای دریافت سیم کارت رایگان سرپرستان خانوار هستیم.

شانه به شانه با کرونا در برابر دفاتر پیشخوان های دولت برای دریافت سیم کارت

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ داریوش، دریافت وام یک میلیون تومانی سرپرستان خانوار باعث صف های خرید سیم کارت در دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور شد، چرا که شرط پرداخت این وام به نام بودن سیم کارت به نام سرپرست بود، پس از اعلام پرداخت این وام همراه اول و ایرانسل خبر از اهداء رایگان سیم کارت به سرپرستان خانوار دادند، از زمان اعلام این خبر شاهد داستانی جدید برای استفاده مردم از تسهیلات دولت در ارائه وام و خدمات اپراتورها بودیم، در روزهایی که به دلیل کرونا، مردم نباید ازدحام نمایند، مقابل دفاتر همراه اول و ایرانسل صف های طولانی تشکیل شد تا آن دسته از سرپرستان خانوار که اکثرا هم سن بالا دارند و سیم کارتی به نام خودشان ندارند، سیم کارت بگیرند و برای وام یک میلیون تومانی دولت ثبت نام نمایند.

این موج حاشیه هایی را در برداشت، تا جایی که محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در واکنش به این حاشیه ها در توییتر خود نوشت: آقای اپراتور! مردم نباید برای تهیه سیم کارت رایگان در این شرایط کرونا در دفاتر ارتباطی، صف بکشند. همین الان باید این فرآیند متوقف گردد. از مردم آنلاین ثبت نام کنید و با پست سیم کارت را به منازل آنها برسانید. خدمت رسانی خود به مردم باید با دستورالعمل های وزارت بهداشت باشد.

پس از واکنش وزیر ارتباطات به صف های طولانی برای دریافت سیم کارت سرپرستان خانوار برای دریافت وام یک میلیون تومانی، اپراتورها به فروش آنلاین سیم کارت تلفن همراه و توزیع آن توسط پست ملزم شدند و این دستوراعمل به آنها ابلاغ شد و قرار شد مشترکان توسط مامور اداره پست احراز هویت شوند.

این دستوالعمل عصر دیروز ابلاغ شد و این درحالی است که هنوز شاهد صف های طولانی در پیشخوان دفاتر دولت هستیم.

دفتر پیشخوان دولت فلکه اول تهرانپارس: 150 نفر در صف انتظار دریافت سیم کارت

یکی از کارمندان دفتر پیشخوان دولت در نمایندگی فلکه اول تهرانپارس درباره واگذاری طرح سیم کارت به سرپرستان خانواده به خبرنگار گفت: ساعت کاری دفتر از 8 صبح شروع می گردد که وقتی برای شروع کار به دفتر رسیدیم با یک جمعیت حدود 150 نفره از مردم رو به رو شدیم که از ساعت 7 صبح در انتظار بازگشایی دفتر در یک صف طولانی انتظار می کشیدند، این در حالی است که هر ساعتی که از شروع ساعت کاری می گذشت تعداد بیشتری از مردم در دفتر حضور پیدا می کردند که این موضوع با توجه به شیوع ویروس کرونا به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

وی اضافه کرد: بر اساس آنچه طبق دستورالعمل به ما ابلاغ شده است شرایط ارائه سیم کارت به شهروندان این است که باید هر کدام از افرادی که خواستار دریافت سیم کارت هستند هیچ گونه سیم کارتی به نام آنها ثبت نشده باشد و با ارائه کارت ملی سیم کارت هدیه خود را بدون پرداخت وجهی دریافت نمایند.

دفتر پیشخوان میدان فردوسی: چرا کسی پاسخگو نیست، مسئوول ارائه سیم کارت غیبت دارد؟

از پله های دفتر پیشخوان دولت در میدان فردوسی که بالا می روم با صف طولانی روبرو می شوم که بعضی از شهروندان بر روی پله ها در انتظار نوبت خود نشسته اند. وارد دفتر که می شوم تعداد زیادی از مردم بدون هیچ گونه فاصله ای کنار هم ایستاده اند و تنها تعداد انگشت شماری از ماسک و دستکش استفاده نموده اند. مرد میانسالی با صدای بلند خطاب به یکی از کارمندان می گوید آقا این مسئوول ارائه سیم کارت کجاست؟ چرا غیبت دارد؟ من یک ساعت در صف ایستاده ام اگر برای خوردن غذا هم رفته باشد تا الان باید برمی گشت، چرا کسی پاسخگو نیست؟ کارمند پیشخوان دولت تنها خطاب به مردم می گفت باید صبر کنید تا چند لحظه دیگر همکارم می آید.

به سراغ یکی از کارمندان دفتر پیشخوان رفتم و از او درباره علت عدم حضور همکارش پرسیدم که گفت برای انجام کاری از پشت میزش بلند شده و چند دقیقه دیگر می آید. از او درباره دستور وزیر ارتباطات مبنی بر توقف ارائه سیم کارت برای جلوگیری از ویروس کرونا پرسیدم؛ که او اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: مدتی است سایت ثبت نام از مردم برای ارائه سیم کارت قطع شده است، شاید علت این اتفاق همین واکنش وزیر ارتباطات باشد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "شانه به شانه با کرونا در برابر دفاتر پیشخوان های دولت برای دریافت سیم کارت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانه به شانه با کرونا در برابر دفاتر پیشخوان های دولت برای دریافت سیم کارت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید