سیارک عظیمی این هفته از کنار زمین می گذرد ، برای زمین خطر دارد؟

به گزارش وبلاگ داریوش، خوشبختانه این سیارک که بسیاری به آن لقب سیارک کریسمس داده اند، تنها تا 675 هزار و 924 کیلومتری سیاره ما خواهد آمد و این امر بدان معناست که ما نباید نگران برخورد این سیارک با زمین باشیم.

سیارک عظیمی این هفته از کنار زمین می گذرد ، برای زمین خطر دارد؟

به گزارش وبلاگ داریوش به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ آنچه عبور این سیارک را بسیار مجذوب نماینده می نماید، این است که اگر در نیمکره جنوبی قرار داشته باشید، می توانید به خوبی آن را تماشا کنید. این سیارک با نام رسمی 2015 RN35 در حال حاضر در مدار خود به سمت زمین در حال چرخش است. به گفته محققان انتظار می رود که این جرم آسمانی بین 15 تا 19 دسامبر مصادف با 24 تا 28 آذر با سرعت از کنار زمین عبور کند.

مراقبت از این سیارک های بزرگ مانند سیارک کریسمس همچنان اولویت اصلی بسیاری از آژانس های فضایی مانند ناسا است چراکه می توانند تهدید جدی برای زمین در صورت برخورد ایجاد نمایند. در واقع، ابزاری که اخیراً ساخته شده است، در واقع به دانشمندان امکان می دهد تا با شبیه سازی تصادف و اتفاقات متعاقب آن، دریابند که برخورد یک سیارک چقدر بر شهر و مردم تأثیر می گذارد.

دانشمندان توصیه می نمایند، کسانی که در پی عکس گرفتن از این سیارک هستند باید درنظر بگیرند که یافتن آن در آسمان کمی سخت است چراکه این سیارک در آسمان شب نمی درخشد. علاوه بر این، با اینکه که نزدیک ترین فاصله آن به زمین، 675 هزار و 924 کیلومتر است، همچنان فاصله خوبی برای عکاسی خواهد داشت.

عبور سیارک کریسمس از سیاره ما برای بعضی از ستاره نگاران که ممکن است فرصتی برای تماشا آن داشته باشند، موقعیت مهمی به شمار می رود. به علاوه، با توجه به اینکه آژانس های فضایی برای ایجاد سیستم های رصد سیارک ها فعالیت می نمایند، سیارک های کوچکی که خطری ایجاد نمی نمایند هنوز هم موضوعات مهمی هستند که باید مراقب آن ها بود.

دانشمندان معتقدند که همچنان احتمال دارد که یک اتفاق کوچک آنی، مدار یک سیارک را تغییر دهد، مشابه آزمایش دارت (DART) ناسا در اوایل امسال که مدار دیمورفوس را تغییر داد.

منبع: همشهری آنلاین

به "سیارک عظیمی این هفته از کنار زمین می گذرد ، برای زمین خطر دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیارک عظیمی این هفته از کنار زمین می گذرد ، برای زمین خطر دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید