خارج کردن شهروندان روس از قزاقستان ادامه دارد

به گزارش وبلاگ داریوش به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه گفت که سومین پرواز هواپیمای ترابری نظامی روسیه حدود 86 شهروند روس را از آلماتی به مسکو منتقل نموده است.

خارج کردن شهروندان روس از قزاقستان ادامه دارد

در این بیانیه آمده است: سومین پرواز هواپیمای ترابری نظامی روسیه 86 شهروند روس را از فرودگاه آلماتی (قزاقستان) به مسکو رسانده است.

به گفته وزارت دفاع روسیه، بعضی از شهروندان روسیه برای تعطیلات سال نو میلادی از آلماتی تماشا کردند، در حالی که بعضی دیگر در سفرهای کاری بودند. وزارت دفاع گفت: در میان تشدید اوضاع و بسته شدن فرودگاه بین المللی آلماتی، گردشگران روسی مجبور شدند در هتل های شهر اقامت نمایند. آنها از رهبری نیروهای حافظ صلح روسیه خواستند تا آنها را به مسکو بازگرداند.

پیش از این روسیه بیش از 2 هزار شهروند و اتباع خارجی را از قزاقستان خارج نموده بود.

اعتراضات در چندین شهر قزاقستان در 2 ژانویه شروع شد و چند روز بعد به شورش های دسته جمعی تبدیل شد و ساختمان های دولتی در چندین شهر غارت شد. خشونت های متعاقب آن ده ها نفر را مجروح کرد و تلفات نیز گزارش شده است. پس از آن، قاسم جومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان از سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) و بلوک تحت رهبری روسیه درخواست یاری کرد. در نتیجه، نیروهای حافظ صلح به قزاقستان اعزام شده اند. مقامات قزاقستان تأیید می نمایند که نظم و قانون در تمام منطقه ها کشور برقرار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "خارج کردن شهروندان روس از قزاقستان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خارج کردن شهروندان روس از قزاقستان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید