سلاح مخفی در مبارزه با اضطراب

به گزارش وبلاگ داریوش، برتا ماسودا مشاوری که در لس آنجلس زندگی می نماید می گوید: مشاهده پرندگان تاثیر آرامش بخش و اطمینان بخشی دارد. تحقیقات نشان می دهند که آوازها و صداهای پرندگان ممکن است ترمیم نماینده ترین صداهای طبیعی باشند. آنان می توانند به کاهش استرس یاری نمایند و به مغز و سیستم عصبی ما استراحت لازم را بدهند. آنان هم چنین می توانند اضطراب ما را کاهش داده به ما آرامش دهند و ما را شاد نمایند. این مزایا زمانی افزایش می یابند که بتوانیم پرنده ای که صدای آن را می شنویم ببینیم. دانشمندان علوم اعصاب می گویند ظاهر متفاوت و بدیع پرنده می تواند سیستم دوپامین را در مغز ما فعال کند که خلق و خو و انگیزه مان را تقویت می نماید.

سلاح مخفی در مبارزه با اضطراب

به گزارش وبلاگ داریوش به نقل از وال استریت ژورنال، ران هوی محقق آکوستیک در آزمایشگاه پرنده شناسی کرنل می گوید: این مانند یک هدیه عاطفی کوچک است. هوی می گوید ممکن است در ابتدا متوجه آواز پرندگان شویم زیرا فرکانس آن در نقطه شیرین شنوایی ما بین دو تا پنج کیلوهرتز قرار گرفته است. این شباهت زیادی با آوازهای خودمان دارد و ما را به یاد موسیقی با ملودی و ریتم می اندازد.

فواید پرندگان

پرندگان سرگرم نماینده هستند! و گاهی اوقات می توانند یاری نمایند تا زندگی خودمان را در چشم اندازی واضح تر مشاهده کنیم. دیو کوهن این موضوع را سال ها پیش پس از مشاجره با معشوقه اش دریافت زمانی که وقت خود را در پارک ملی آرچز در یوتا گذراند و موضوع جالبی را کشف کرد. او به تنهایی برای پیاده روی رفته بود و صدای یک نزاع بزرگ دیگر را شنید: دعوای بین دو کلاغ.

کوهن یک اکوتراپیست 63 ساله می گوید:آن صداها به من یادآوری کرد که بحث و جدل پدیده ای طبیعی و جهانی است. تحقیقات نشان می دهند که پرندگان می توانند باعث کاهش استرس و اضطراب در ما شده و روابط مان را بهبود بخشند.

رالف باکلی بوم شناس در کوئینزلند استرالیا که تاثیر پرندگان را بر سلامت روان انسان ها مطالعه نموده می گوید:دوستان پرنده مان می توانند ما را از نگرانی های مان دور نمایند. آنان می توانند توجه ما را به شیوه ای غیرممکن به خود جلب نمایند و به مغزمان از تمرکزی که بخش عمده زندگی روزمره به آن احتیاج دارد استراحت می دهند. محققان این پدیده را شیفتگی نرم می نامند.

کدام پرندگان به ما یاری می نمایند؟ محققان می گویند آنانی که دوست داریم. وقتی باکلی از افراد در یک گروه آنلاین پرسید که آیا پرندگان آنان را شادمان می نمایند پاسخ قاطعانه بله بود! با این وجود، انواع پرندگانی که افراد درباره آن صحبت می کردند متفاوت بودند. بسیاری از افراد در مطالعه باکلی از اصطلاحات عاطفی برای توصیف احساسی که پرندگان در آنان ایجاد می نمایند استفاده کردند: لرز، آرامش و صدای امید. بعضی دیگر از پرندگان خاصی گفتند که چگونه حسی نوستالژیک را برای شان تداعی نموده اند و خاطرات خوبی از سفرها، خانه پدربزرگ و دوران کودکی شان را به یاد آنان آورده اند. باکلی می گوید:صدای یک پرنده خاص صرفا یک صدا نیست. این صدا با زندگی و با گذشته و حال مان ارتباط دارد.

روانشناسانی که در اکوتراپی یا تمرین حضور در طبیعت برای تقویت سلامت روان تخصص دارند توصیه های مرتبط با پرندگان را ارائه می نمایند:از پنجره به بیرون خیره شوید یا آرام قدم بزنید. با دقت به جزئیات، مانند پرها، چشم ها، پاها یا نحوه حرکت پرنده توجه نموده و با دقت به صدای آن گوش کنید.

منبع: فرارو

به "سلاح مخفی در مبارزه با اضطراب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلاح مخفی در مبارزه با اضطراب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید