روستایی مناسب طبیعت گردان که در 15 کیلومتری جنوب رشت قرار گرفته است

به گزارش وبلاگ داریوش، خبرنگاران/ این خبر پیرامون روستایی مناسب طبیعت گردان که در 15 کیلومتری جنوب رشت قرار گرفته است، برای شما نگارش شد.

روستایی مناسب طبیعت گردان که در 15 کیلومتری جنوب رشت قرار گرفته است

سقالکسار از سه کلمه سقا + لک + سار ساخته شده که به معنی محل آب خوردن پرندگان است. پرندگان مهاجر مانند لک لک در این دریاچه استراحت می کردند و آب می نوشیدند. اما، به گفته اهالی روستا با توجه به توسعه شهرنشینی و هم شکار بی رویه، دیگر از پرندگان در اطراف دریاچه خبری نیست.

شاید بتوان گفت تور گردشگری سقالکسار از جمله برترین تور های طبیعت گردی در کشورمان است. روستای سقالکسار دریاچه ای دارد که جلوه زیبایی آن در تمامی فصل های سال دیدنی است. اما، در تابستان و پاییز بیش از همه فصول زیبایی آن به چشم می آید. از دریاچه سقالکسار به اسم تمیزترین دریاچه ایران یاد می گردد. انعکاس زیبایی های طبیعت روستای سقالکسار در آب دریاچه به حدی چشم نواز است که می تواند برای روز ها و ساعت ها شما را از مشغله فکری و زندگی دور کند.

بیشتر بخوانیددریاچه سقالکسار گیلان | وقتی آسمان همنشین دریاچه می گردد !!

آب این دریاچه از بارش های جوی و چشمه ساران منطقه تامین می گردد. ارتفاع دریاچه از سطح دریا 64 متر، طول دریاچه در حدود 600 متر و عرض آن 500 متر است و مساحت این دریاچه 15 هکتار است. استفاده از قایق پارویی در دریاچه سقالکسار هم یکی دیگر از امکاناتی است که برای طبیعت گردان فراهم شد.

منبع: همگردی

به "روستایی مناسب طبیعت گردان که در 15 کیلومتری جنوب رشت قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستایی مناسب طبیعت گردان که در 15 کیلومتری جنوب رشت قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید