خیز دوومیدانی کاران برای کسب سهمیه در آذرماه، چند ملی پوش المپیکی می شوند؟

به گزارش وبلاگ داریوش، مرحله جدید کسب سهمیه المپیک از سوی فدراسیون جهانی دوومیدانی به آذرماه موکول شده است و احتیاج است با کوشش دوومیدانی کاران سهمیه ایران افزایش پیدا کند.

خیز دوومیدانی کاران برای کسب سهمیه در آذرماه، چند ملی پوش المپیکی می شوند؟

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری وبلاگ داریوش، پس از اینکه ویروس منحوس کرونا ورزش جهان را فلج کرد و با تصمیم کمیته بین المللی المپیک رقابت های المپیک یک سال به تعویق افتاد بحث مسابقات کسب سهمیه المپیک پس از سرانجام کرونا مورد توجه اهالی ورزش نهاده شد.

در حال حاضر با اعلام فدراسیون جهانی دوومیدانی مسابقات گزینشی کسب سهمیه المپیک از آذرماه سال 99 برگزار می گردد و ورزشکارانی که در آذرماه در مسابقات کسب سهمیه شرکت نمایند امتیاز المپیکی برای آن ها محسوب می گردد و رنکینگشان ارتقا پیدا می نماید.

در حال حاضر احسان حدادی و حسن تفتیان دو ملی پوش المپیکی ما در رشته دوومیدانی هستند. حدادی در پرتاب دیسک و حسن تفتیان در دوی 100 پیروز به کسب سهمیه المپیک شدند اما مهدی پیرجهان دیگر دوومیدانی کار کشورمان شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک دارد.

پیرجهان، دونده 400 متر با مانع ایران و در حال حاضر در صندلی 29 جهان قرار داد. نفرات زیر رنکینگ 40 می توانند به صورت مستقیم به المپیک راه پیدا نمایند و این ملی پوش کشورمان در کوشش است با افزایش رکورد خود و بهبود رنکینگ به صورت مستقیم به المپیک راه پیدا کند، هرچند این ورزشکار امید زیادی دارد که ورودی را به وسیله رکورد کسب کند.

اگرچه تعویق المپیک در تاریخ ورزش جهان بی سابقه بوده است و شاید خیلی از کشورها از این شرایط ناراضی باشند؛ اما در بعضی رشته های ورزشی تعویق المپیک تا حدودی مفید خواهد بود؛ به خصوص رشته ای مانند دوومیدانی که تنها دو نفر پیروز به کسب سهمیه شدند و این در حالی است که در المپیک ریو تعداد نفرات راه پیدا نموده به المپیک به عدد 10 رسید؛ اما در حال حاضر تنها دو ملی پوش به المپیک راه پیدا کردند. تعویق المپیک فرصت مناسبی برای دیگر ملی پوشان دوومیدانی است تا بتواند با شرایط آماده برای رقابت های گزینشی المپیک آماده شوند.

انتهای پیغام/4057/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "خیز دوومیدانی کاران برای کسب سهمیه در آذرماه، چند ملی پوش المپیکی می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز دوومیدانی کاران برای کسب سهمیه در آذرماه، چند ملی پوش المپیکی می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید