خرید و فروش زمین در شهرک های صنعتی کردستان ممنوع است

به گزارش وبلاگ داریوش، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت: زمین در شهرک های صنعتی برای تولید بوده لذا خرید وفروش آن ممنوع است و با افرادی که در این زمینه اقدامی کنند برخورد خواهد شد.

خرید و فروش زمین در شهرک های صنعتی کردستان ممنوع است

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ داریوش از سنندج،احمد خسروی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان امروز در نشست خبری که در فضای مجازی تشکیل شد، با تاکید براینکه اجازه دلالی به هیچ کسی در خصوص اراضی شهرک های صنعتی استان نخواهیم داد، گفت: هر کسی زمینی در شهرک های صنعتی تحویل بگیرد باید بلافاصله ساخت و ساز را شروع کند و طی برنامه زمانبندی شده، مراحل ساخت را پیش ببرد تا به افتتاح برسد.

خسروی با اشاره به اینکه در سال های گذشته شاهد دلالی زمین های شهرک های صنعتی بودیم و گاهی زمین ها رهاشده بود، اما ورود کردیم و همه اراضی خالی معین تکلیف شدند، افزود: این زمین ها یا فسخ قرارداد شدند و یا فرصت معقولی با اخذ تعهدنامه رسمی به سرمایه گذار داده شد تا طرح تولیدی خود را تکمیل کند.

او گفت: اجاره واحدهای صنعتی با رعایت موازین زیست محیطی قابل قبول است، یعنی واحدی که در زون مواد غذایی واقع شده است نمی تواند به یک واحد صنعتی با زون فلزی اجاره داده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان با تاکید براینکه زمین صنعتی قابلیت اجاره و فروش ندارد،یادآور شد: اما اجاره واحدهای صنعتی منع قانونی ندارد چراکه عرصه صنعتی باید در راستای تولید به کار گرفته شود.

خسروی با اعلام اینکه زمین خام و خالی باید برای طرحی که اخذ شده به کار گرفته شود و خرید و فروش آن جزو تخلفات است، گفت: اولویت ما در واگذاری اراضی صنعتی هم به شرکت های دانش بنیان و توسعه تولید است.

او با تاکید بر شرایط ویژه استان در تامین زمین های صنعتی گفت: در این استان کمبود زمین صنعتی داریم و تقاضای آن نسبت به زمین های موجود بیشتر است به همین دلیل مجبور می شویم با شرایط و ضوابط خاصی آن را واگذار کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کردستان افزود: قیمت زمین در شهرک های صنعتی مختلف متفاوت و اغلب با جنبه های حمایتی است و به طور میانه 140 تا 400 هزار تومان است که به طور نقد و اقساط، با ارائه تنفس در شروع پرداخت ها و با امکان ارائه مشوق های بیشتر وجود دارد.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خرید و فروش زمین در شهرک های صنعتی کردستان ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید و فروش زمین در شهرک های صنعتی کردستان ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید