حرکت قطارهای گردشگری به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد

به گزارش وبلاگ داریوش، تعطیلی تورهای گردشگری گریبان سفرهای خاص با قطارهای گردشگری را هم گرفت و این تورها هم متوقف شدند.

حرکت قطارهای گردشگری به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد

تازه سبک جدیدی از سفرهای خاص در حال شکل گیری بود که کرونا جلوی آن ها را هم گرفت. شرکت راه آهن ایران با همکاری بخش خصوصی قطارهایی را در اختیار مردم قرار می داد که مانند روال همواره قرار نبود بلیتی بخرند و سوارش شوند و به مقصدی برسند بدون اینکه اطلاعی از جهت داشته باشند.

این بار قطارهایی در اختیار گردشگران نهاده شد که خاص بودند و مخصوص به گردشگرانی که فقط می خواستند بدانند راه آهن چیست و جاذبه های جهتی که همواره آن را در تاریکی شب نمی دیدند چه چیزهایی بوده است.

گاهی از قطار پیاده شوند و عکسی یادگاری با پل ها و آثار باقی مانده از ریل قطار بگیرند و گاهی هم اطلاعی به دست آورند از تاریخچه جهتی که سال ها پیش ساخته شده است. این قطارها معمولاً در جهت شمال کشور به حرکت در می آمد و به تازگی هم جهت لرستان به آن اضافه شده بود، ولی هنوز مشکلاتی را در برگزاری داشت، اما کج دار و مریز پیش می رفت و تازه داشت خودش را به گردشگرانش معرفی می کرد. استان های دیگر هم درگیر شده بودند و می خواستند جاذبه های پنهان و دور از چشم خود را به مسافران معرفی نمایند.

اما حالا شرکت های برگزار نماینده ترجیح داده اند که این تورها را لغو نمایند. در این مدت هم گاهی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار می شد، اما حالا حداقل تا سه هفته دیگر قطار گردشگری راه نمی افتد. این را محمد محسنیان مجری یکی از این تورها به خبرنگار مهر بیان کرد و گفت: از اول خرداد به مدت یک ماه کار کردیم، اما دوباره لغو شد. ما حتی مجبور به تعدیل تعدادی از نیروهایمان شدیم. برای سفرهای قزوین نیز سعی کردیم کوپه ها را با رعایت فاصله حداکثری برگزار کنیم استقبال خوبی نیز از آن ها شد. چون شهرداری قزوین به یاری می آمد و حتی اتوبوس گردشگری را نیز در اختیارمان قرار داد. برای کرانه ارس و حدفاصل جلفا تا ماکو نیز برنامه داشتیم، اما لغو شد.

منبع: چمدان

به "حرکت قطارهای گردشگری به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت قطارهای گردشگری به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید