فراوری بیش از 180 محصول فناورانه در دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش وبلاگ داریوش، دکتر حسین قناعتی امروز در مراسم رونمایی از فاز اول پروژه ژن درمانی بچه ها مبتلا به سرطان خون با اشاره به دستاوردهای محققان دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه نمود: تا به امروز 180 محصول فناورانه و صدها دارو در این دانشگاه به فراوری رسیده است.

فراوری بیش از 180 محصول فناورانه در دانشگاه علوم پزشکی تهران

وی با بیان اینکه بعلاوه مطالعات 50 داروی های تک نیز به انتها رسیده و در آینده نزدیک رونمایی خواهد شد، گفت: اندازه فراوریات فناورانه این دانشگاه ها از مجموعه های صنعتی کشور بیشتر و این دستاوردها ناشی از اقدامات دیرینه محققان دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دلیل این موفقیت قرار گرفتن اساتید در کنار بخش های صنعتی و فراوری محصولات دانش محور بر اساس نیازهای کشور است.

قناعتی با اشاره به اقدام دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه راه اندازی مرکز نوآوری در یافت آباد به مساحت 17 هکتار گفت: در این مرکز قرار استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت مستقر شوند و امیدواریم با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری بتوانیم این مرکز را راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به کمبودهای فضای فیزیکی این دانشگاه خاطر نشان کرد: هر یک از محققان و نخبگانی که از کشور خارج می شوند 3 تا 5 میلیون تومان به کشور خسارت وارد می نمایند که می توانیم با یاری آنها ارز آوری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: علی رغم همه تحریم ها، کمبودها و فشارها، حرکت فناورانه، روند صعودی دارد و این امر جز به همت سرمایه نیروی انسانی محقق نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری بیش از 180 محصول فناورانه در دانشگاه علوم پزشکی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بیش از 180 محصول فناورانه در دانشگاه علوم پزشکی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید