آنالیز گزارش اقدامات دستگاه های اجرایی برای مقابله با ویروس کرونا در جلسه امروز دولت

به گزارش وبلاگ داریوش، در جلسه امروز هیات دولت که به ریاست حسن روحانی برگزار گردید، دستگاه های اجرایی گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه مربوطه برای مقابله با ویروس کرونا، به هیات وزیران ارائه دادند.

آنالیز گزارش اقدامات دستگاه های اجرایی برای مقابله با ویروس کرونا در جلسه امروز دولت

به گزارش وبلاگ داریوش، بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، مواد شوینده مورد احتیاج در کشور تأمین شده و در زمینه مواد ضد عفونی، ماسک و سایر تجهیزات پزشکی کمبودهایی که بر اثر احتکار یا افزایش مصرف غیر عادی ایجاد شده، به زودی برطرف خواهد شد.

وزارت راه و شهرسازی نیز در گزارش خود از افزایش سفرهای شهری و بین شهری اطلاع داد و آن را مغایر با توصیه های پزشکی و بهداشتی دانست که موجب گسترش ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور می گردد.

در ادامه، رئیس جمهور به دستگاه های مسئول دستور داد از همه اختیارات قانونی خود برای ایجاد تسهیلات مالی، بانکی، معیشتی و پزشکی استفاده نمایند. وی همچنین دستورات لازم برای تأمین اقلام مورد احتیاج پزشکی از داخل و خارج از کشور را صادر کرد.

روحانی همچنین از مردم خواست توصیه های پزشکی را جدی گرفته و از انجام سفرهای غیر ضروری شهری و بین شهری خودداری نمایند تا دوره زمانی توقف ویروس کرونا در کشور کوتاه تر گردد و شهروندان عزیز بتوانند هرچه سریع تر به زندگی عادی بازگردند.

نحوه تأمین فوری اقلام بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد

با تصویب هیات وزیران، برطرف ممنوعیت واردات و اعمال محدودیت و ممنوعیت صادرات و تغییر تعرفه و عوارض اقلام مورد احتیاج وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور تأمین احتیاج مراکز درمانی و مردم برای مقابله و مهار ویروس کرونا به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شد.

دولت این تصمیم را با توجه به ضرورت اقدامات فوری و ضربتی برای عرضه مناسب و کافی مواد اولیه و اقلام بهداشتی مورد احتیاج برای مقابله با ویروس کرونا و نیز جلوگیری از هرگونه وقفه در این کار، اتخاذ کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آنالیز گزارش اقدامات دستگاه های اجرایی برای مقابله با ویروس کرونا در جلسه امروز دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز گزارش اقدامات دستگاه های اجرایی برای مقابله با ویروس کرونا در جلسه امروز دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید