با 8 روش موثر و ساده خانگی، خشکی پوست سر را درمان کنید!

به گزارش وبلاگ داریوش، خشکی پوست سر معمولا با خارش همراه است. اما در مواقعی ممکن است منجر به شوره سر، ریزش مو و احساس درد گردد. خشکی پوست سر دلایل مختلفی دارد که شایع ترین آن ها تغییر آب و هوا و استفاده از محصولات مراقبتی نامناسب است.

با 8 روش موثر و ساده خانگی، خشکی پوست سر را درمان کنید!

گاهی اوقات موارد ساده ای از جمله عدم نوشیدن آب به میزان کافی و شستن روزانه مو نیز می تواند منجر به خشکی پوست سر گردد. علاوه بر این، بعضی از بیماری های پوستی مثل اگزما و پسوریازیس نیز می تواند یکی از دلایل خشکی سر باشد. در این مقاله، بدون توجه به علت ایجاد خشکی پوست سر با چند راه حل ساده برای رفع و کاهش این بیماری آشنا می شویم پس با ما همراه باشید. اگر می خواهید با انواع خشکی پوست و راه حلهای درمان خانگی هر یک آشنا شوید می توانید مقاله درمان خشکی پوست را دنبال کنید.

درمان سریع خشکی پوست سر با 8 راه حل موثر خانگی

پس از اینکه با تعریفی از خشکی پوست آشنا شدیم، در این بخش قصد داریم به روش های درمان خانگی برای رفع این بیماری بپردازیم اما این موارد کدامند؟

1- از روغن نارگیل بهره ببرید:

  • روغن نارگیل به علت خواصی که دارد برای بسیاری از مسائل پوستی استفاده می گردد و درمان خشکی پوست نیز از این قاعده مستثنی نیست. روغن نارگیل، پوست سر را آبرسانی می نماید. خاصیت ضدقارچی و ضد باکتریایی روغن نارگیل عفونت احتمالی را کاهش داده و حتی می توان از آن برای درمان اگزما نیز استفاده کرد.
  • میزان کمی از روغن نارگیل آب شده را مستقیما به کف سر بمالید و آن را ماساژ کنید. بگذارید حداقل 10 دقیقه روی سر بماند و سپس سر خود را بشورید. این کار نه تنها خشکی پوست سر را کاهش می دهد، بلکه موهای شما را نرم و ابریشمی می نماید.

انواع ماسک مو با روغن نارگیل

2- روغن درخت چای برای خشکی پوست سر:

  • روغن درخت چای ضد عفونی نماینده، ضد قارچ و آنتی بیوتیک قوی است که می تواند خشکی پوست سر را بهبود بخشد. به همین علت است که از این روغن در بسیاری از شامپوهای ضد شوره استفاده می گردد.
  • شما برای درمان خشکی پوست سر می توانید از محصولات حاوی روغن درخت چای بهره ببرید یا خود روغن را خریداری کنید و چند قطره از آن را با یک روغن حامل (مثل روغن نارگیل و روغن زیتون) مخلوط کنید و مستقیما بر روی کف سر بزنید و ماساژ دهید و بعد از 10 دقیقه سر خود را بشورید.

درمان اگزما پوست دست

3- از خواص آلوئه ورا غافل نشوید:

  • آلوورا خواص بسیار زیادی دارد که می توان از آن برای درمان خشکی پوست سر استفاده کرد. ژل این گیاه به علت خاصیت ضدالتهابی، خارش ناشی از خشکی را نیز رفع می نماید.
  • ژل آلوئه ورا را مستقیما به کف سر خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند سپس آن را بشورید. بعلاوه می توانید از مکمل های خوراکی آلوورا نیز بهره ببرید. این نکته را به خاطر داشته باشید که این مکمل ها، ملین هستند و ممکن است شما را درگیر اسهال نمایند.

انواع ماسک مو با ژل آلوئه ورا

4- از ترکیب ماست و تخم مرغ بهره ببرید:

  • ماست و تخم مرغ، هر دو خواص منحصر به فردی دارند و می توان از ترکیب آن ها برای رفع کردن خشکی پوست سر استفاده کرد. ماست، خاصیت نرم نمایندگی و لایه برداری دارد و از طرفی چربی و پروتئین موجود در تخم مرغ رادیکال های آزاد در سطح سلول را از بین برده و پوست را تغدیه می نماید. بنابراین ترکیب این دو برای درمان خشکی پوست سر موثر می باشد.
  • چند قاشق غذاخوری ماست ساده و بدون شکر را با یک تخم مرغ هم زده و مخلوط کنید. این ترکیب را به پوست سر خود بزنید و آن را ماساژ بدهید. بعد از 10 دقیقه، سر خود را با آب ولرم یا سرد، خوب بشورید. اگر خوب آن را نشورید یا زمان بیشتری بگذارید روی سر بماند، شستن آن سخت می گردد.

روشن کردن تمامی قسمت های پوست

5- لیمو، مناسب برای خشکی پوست سر:

  • لیمو منبع سیتریک اسید است و به تنظیم PH پوست یاری می نماید. در نتیجه استفاده از آن می تواند به کاهش خشکی پوست سر یاری کند.
  • چند عدد لیمو را از وسط ببرید. موهای خود را به چند دسته تقسیم کنید. کمی از آبِ لیمو را بگیرید و خود لیمو را روی پوست سر بگذارید. اجازه دهید حدود 5 دقیقه روی پوست سر قرار بمانند. سپس موهای خود را بشورید. این کار را می توانید تا 2 بار در هفته انجام دهید. این نکته را به خاطر داشته باشید که ممکن است پوست شما نسبت به لیمو حساسیت داشته باشد، بنابراین قبل از استفاده، آن را روی قسمت کوچکی از پوست خود امتحان کنید.

خواص لیمو برای سلامتی

6- سرکه سیب را امتحان کنید:

  • سرکه سیب خاصیت آنتی باکتریایی دارد و بعلاوه می تواند PH پوست سر را تنظیم کند. سرکه سیب باعث بهبود عملکرد غدد چربی می گردد و بنابراین خشکی پوست سر را کاهش می دهد.
  • 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با میزانی آب رقیق کنید. پنبه را به آن آغشته کنید و به کف سر بزنید. پوست سر خود را به مدت 2 الی 3 دقیقه ماساژ بدهید. بعد از 10 دقیقه آن را با آب سرد بشورید. بیشتر از 2 بار در هفته این کار را انجام ندهید. حتما قبل از استفاده، سرکه سیب را با آب رقیق کنید. بعلاوه می توانید میزانی عسل به آن اضافه کنید.

درمان تمامی مسائل مو

7- از آب پیاز غافل نشوید:

  • پیاز سرشار از مواد موثر گیاهی است که می تواند به کاهش خشکی پوست سر یاری کند. استفاده موضعی از آب پیاز، پوسته پوسته شدن کف سر و بعلاوه شوره سر را از بین می برد.
  • یک پیاز را رنده کنید و آب آن را بگیرید. عسل را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. پنبه را آغشته نموده و به کف سر بمالید. بگذارید 15 الی 30 دقیقه روی سر بماند. سپس موهای خود را با شامپو بشورید. در ابتدا هفته ای دو بار این کار را انجام دهید. زمانی که شرایط پوست سر شما کمی بهبود یافت، هر دو هفته یکبار از آب پیاز به همین روش بهره ببرید. نوترین و به روزترین انواع مقالات درباره سبک زندگی و سلامتی را می توانید در بخش سبک زندگی مجله اینترنتی وبلاگ داریوش مطالعه کنید.

درمان انواع سردرد

8- کاهش خشکی پوست سر با ویتامین E:

  • روغن ویتامین E پوست را مرطوب نگه می دارد و از آنجایی که یک آنتی اکسیدان است، از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نماید. بنابراین استفاده از این ویتامین می تواند خشکی پوست سر را درمان کند.
  • محتوای 5 الی 10 عدد کپسول ویتامین E را در یک ظرف مناسب خالی کنید. این روغن را بر روی کف سر خود بمالید و به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. سپس بعد از یک ساعت، سر خود را بشورید. انواع مقالات نو و متنوع را می توانید در مجله اینترنتی وبلاگ داریوش مشاهده کنید.

هر آنچه که از مسائل ناخن و درمان آن باید بدانیم!

در این مقاله با راه حلهای درمان خانگی برای رفع خشکی پوست سر آشنا شدیم. شما از چه روش های دیگری برای درمان این بیماری تابحال استفاده نموده اید؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

منابع: healthline / stylecraze

منبع: اُکالا

به "با 8 روش موثر و ساده خانگی، خشکی پوست سر را درمان کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با 8 روش موثر و ساده خانگی، خشکی پوست سر را درمان کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید