باورهای غلط در خصوص مو

به گزارش وبلاگ داریوش، در بین مردم باورهای غلطی درمورد مسائل مختلفی همانند مسائل مربوط به مو جا افتاده است. باورهایی که تا به آنها علمی پرداخته نشود، کسی قانع نمی شود که واقعیت ندارد.مالیدن سیر به پوست سر موجب کاهش ریزش مو می شود.سیر یکی از درمان های سنتی برای بیماری پوستی به نام طاسی منطقه ای می باشد ولی در حال حاضر با ورود داروهای مدرن و نو مصرف نمی شود. سیر تاثیری در افزایش رشد موهای معمولی (یعنی بدون وجود بیماری فوق) نداشته و تبلیغاتی که در خصوص اثر سیر و شامپوی سیر در کاهش ریزش مو وجود دارد کذب محض است.

باورهای غلط در خصوص مو

باورهای غلط در خصوص مو

در بین مردم باورهای غلطی درمورد مسائل مختلفی همانند مسائل مربوط به مو جا افتاده است. باورهایی که تا به آنها علمی پرداخته نشود، کسی قانع نمی شود که واقعیت ندارد.

ـ مالیدن سیر به پوست سر موجب کاهش ریزش مو می شود

سیر یکی از درمان های سنتی برای بیماری پوستی به نام طاسی منطقه ای می باشد ولی در حال حاضر با ورود داروهای مدرن و نو مصرف نمی شود. سیر تاثیری در افزایش رشد موهای معمولی (یعنی بدون وجود بیماری فوق) نداشته و تبلیغاتی که در خصوص اثر سیر و شامپوی سیر در کاهش ریزش مو وجود دارد کذب محض است.

ـ رنگ کردن مو با حنا موجب تقویت مو می شود؟!

حنا یک رنگ موی طبیعی بوده و عوارض رنگ موهای شیمیایی را ندارد. چون حنا موجب تشکیل یک غلاف نازک از رنگ ها به دور ساقه مو می شود لذا ظاهراً مو را ضخیم تر نموده و یک حس تقویت مو در شخص بوجود می آورد ولی در حقیقت حنا نقشی در رشد مو و تقویت آن نداشته و صرفاً یک رنگ مو می باشد.

ـ استفاده از کتیرا موجب تقویت مو می شود؟!

کتیرا نرم کننده خوبی بوده و اثرات مضر نرم کننده های شیمیایی را ندارد ولی نقشی در تقویت و رشد مو ندارد.

ـ شامپوهای حاوی پروتئین، ویتامین، کتیرا، مورد، حنا، سیر و غیره برای رشد و تقویت موی سر مفید هستند؟!

شامپو و مواد موجود در آن برای مدت کوتاهی روی پوست سر به جای مانده و لذا جذب پوستی ملکول های موجود در آن بسیار ناچیز می باشد.از طرف دیگر پروتئین ها و ویتامین ها ملکول های بزرگی بوده و به وسیله پوست جذب نمی شوند. به دلایل فوق شامپو هیچ اثری در رشد مو نداشته و فقط جنبه پاک کننده دارد. البته توصیه می شود که با توجه به نوع مو(خشک، چرب، معمولی، شوره دار و غیره)شامپوی مناسب استفاده شود تا آسیبی به موها وارد نیاید ولی در هر حال شامپو باعث تقویت رشد مو نمی شود و صرفاً مو را تمیز می نماید.

ـ رنگ کردن موها باعث استحکام و تقویت مو می شود؟!

در جریان رنگ کردن مو با فرآورده های شیمیایی آسیب هایی به ساقه مو وارد شده که در دراز مدت موجب ریزش مو می شود. رنگ موهای طبیعی مثل حنا این اثر مضر را ندارند. در هر حال هیچکدام از انواع رنگ مو(طبیعی یا شیمیایی) اثری در تقویت رشد مو نداشته و موجب استحکام آن نمی گردند.

منبع:اطلاعات هفتگی شماره 3422

منبع: راسخون

به "باورهای غلط در خصوص مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باورهای غلط در خصوص مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید