این هم غذای لذیذ و مجلسی از ترکیب مرغ و گوشت

به گزارش وبلاگ داریوش، با سینه مرغ انواع و اقسام رولت ها را می توان درست کرد ولی آیا تا به حال رولت مرغ را با مغز گوشت قرمزخورده اید؟ این پیشنهادی است به آنهایی که عاشق گوشت آن هم ازهردو نوع سفید و قرمز آن هستند و محدودیتی هم به لحاظ رژیم غذایی ندارند.

این هم غذای لذیذ و مجلسی از ترکیب مرغ و گوشت

ضمناً پخت این غذا برای مهمانی های رسمی هم پیشنهاد خوبی است.

مواد لازم برای 2 تا 3 نفر

یک عدد سینه مرغ درسته

2 عدد هویج میانه

200 گرم گوشت چرخ نموده

2 عدد پیاز (رنده گردد)

50 گرم برگ جعفری

نمک، فلفل، زردچوبه به اندازه لازم

روغن مخصوص سرخ کردنی به اندازه کافی

3 ق س آبلیمو

1. سینه مرغ را از استخوان جدا نموده و از وسط باز کنید، بعد آن را با چاقو به دو قسمت ببرید. در یک ظرف گود آبلیمو، نمک، فلفل و کمی پیاز رنده شده را بریزید و سینه های مرغ را به مدت یک ساعت در این مواد بخوابانید تا گوشت مرغ طعم دار گردد.

2. بقیه پیاز رنده شده را در تابه بریزید و با کمی روغن تفت دهید. بعد از یکی دو دقیقه گوشت چرخ نموده را به پیاز اضافه کنید. البته مخلوط گوشت و پیاز را با کمی نمک و فلفل و زردچوبه طعم دار کنید. سپس در تابه را بگذارید تا گوشت کمی آب انداخته و بپزد. در این فاصله هویج ها را پوست کنده و آب پز یا بخارپز کنید.

3. سینه مرغ را روی تخته کار آشپزخانه بگذارید و کمی بکوبید تا پهن تر گردد. اندازهی از مایه گوشت را بردارید و روی سینه مرغ پهن شده بریزید. چند برگ جعفری و یک عدد هویج آب پز شده را روی مواد بگذارید، بعد به آرامی گوشت سینه را با مواد رویش به شکل رولت لوله کنید.

4. در تابه دیواره دار یا قابلمه ای کمی روغن بریزید و روی شعله اجاق گاز بگذارید تا داغ گردد. رولت ها را از طرفی که پیچیده اید، در روغن داغ قرار دهید و بعد از چند دقیقه در تابه رابگذارید و حرارت را کم کنید. به این ترتیب مرغ آب انداخته و می پزد. بعد از تمام شدن آب مرغ و به روغن افتادن غذا، می توانید رولت ها را جابه جا نموده و بچرخانید تا همه طرف آنها طلایی و سرخ گردد.

فوت وفن

برای پختن مرغ و گوشت بهتر است آب اضافه نکنید چون با حرارت آب می اندازند و همان اندازه کم آب هم برای پختن آنها کافی است.

اگر در پیچیدن مرغ ها به شکل رولت (لوله ای) مهارت کافی ندارید می توانید نخی تمیز دور گوشت مرغ بپیچید تا رولت حین پخت باز نگردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "این هم غذای لذیذ و مجلسی از ترکیب مرغ و گوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این هم غذای لذیذ و مجلسی از ترکیب مرغ و گوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید