اولتیماتوم به مالکان گودهای پرخطر؛ در صورت بی توجهی به هشدارها، پروژه از حیض انتفاع خارج می گردد

به گزارش وبلاگ داریوش، تهران (پانا) - مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران با اعلام اینکه بیشتر گودهای رها شده در منطقه یک و 22 واقع شده است به مالکان این گودها برای برطرف خطرسازی از گود هشدار داد.

اولتیماتوم به مالکان گودهای پرخطر؛ در صورت بی توجهی به هشدارها، پروژه از حیض انتفاع خارج می گردد

مهدی صالحی در گفت وگو با پانا با اشاره به وجود گودهای پرخطر در پایتخت اظهار کرد: طبق آخرین آماری که از مناطق شهرداری احصا شد، 275 گود رها شده در شهر تهران وجود دارد که حدود 100 گود با توجه به عمق گودبرداری ها، همجواری و مدت زمان رهاشدگی به رصدهای دائم احتیاج دارند و شرایط مناسبی ندارند یعنی پر خطر محسوب می شوند.

مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه گودهای ساختمانی به سه دسته تقسیم بندی شده اند، گفت: در رده بندی گودها عمق گود، نوع همجواری، نوع خاک، مدت رها شدگی و تنوع پایدار سازی مد نظر قرار گرفته است و طبق آن گودها به سه دسته پرخطر، میان خطر و کم خطر تقسیم بندی شده اند.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین گودهای رها شده متعلق به بخش خصوصی است، گفت: بعضی از گودها به شهرداری هم متعلق است و بخشی از آن به پروژه های نهادهای عمومی و دولتی مربوط است اما بیشترین گود مربوط به بخش خصوصی است.

شهرداری نمی خواهد در تعارض با مالکان باشد اما از این پس اصلا به این موضوع توجه نخواهد شد که روش پایدارسازی که پیش گرفته می گردد آیا به مالک ضرر می زند یا خیر

صالحی در پاسخ به این سوال که بیشترین گودها در کدام منطقه شهرداری قرار دارند، اظهار کرد: بیشترین گود در منطقه یک و سپس در منطقه 22 شهرداری تهران است. پس از آن نیز به ترتیب مناطق 2، 5 و 15 و 4 دارای بیشترین گود هستند.

وی در ادامه درباره برطرف خطر از گودهای پرخطر نیز شرح داد: تا به امروز درباره برطرف خطر گودها سعی شده است به نوعی عمل کنیم که اگر قرار شد در آینده پروژه ای اجرا گردد، بتواند به راحتی ادامه دهد اما اکنون در پی بی توجهی مالکان به پرخطر بودن گود و پیگیر نبودن آنها تصمیم بر این شد که موضوع (توجه به منافع مالکان) از دستور کار خارج گردد.

مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران تاکید نمود: شهرداری نمی خواهد در تعارض با مالکان باشد اما از این پس اصلا به این موضوع توجه نخواهد شد که روش پایدارسازی که پیش گرفته می گردد آیا به مالک ضرر می زند یا خیر. یا در آینده پروژه می تواند اجرا گردد یا نه. بنابراین این مساله از دایره تصمیم گیری شهرداری خارج می گردد.

صالحی گفت: به مالکان گودهای رها شده هشدار داده می گردد که مراقب باشند چون ممکن است در برطرف خطری که از سوی شهرداری انجام می گردد، پروژه از حیض انتفاع خارج گردد. بنابراین اگر مالکان می توانند، بهتر است که اقدام نمایند چون روش برطرف خطر شهرداری ممکن است بعدها برای آنها ضرر و زیان بیشتری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اولتیماتوم به مالکان گودهای پرخطر؛ در صورت بی توجهی به هشدارها، پروژه از حیض انتفاع خارج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولتیماتوم به مالکان گودهای پرخطر؛ در صورت بی توجهی به هشدارها، پروژه از حیض انتفاع خارج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید