امکان برگزاری مجازی جلسات شورای شهر وجود ندارد

به گزارش وبلاگ داریوش، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس آئین نامه هیئت دولت امکان برگزاری مجازی جلسات شورا وجود ندارد و تصمیم گیری ها باید در صحن شورا انجام شود.

امکان برگزاری مجازی جلسات شورای شهر وجود ندارد

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری وبلاگ داریوش محسن هاشمی در سرانجام جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع وبلاگ داریوش در ارتباط با جلسه هم اندیشی صبح امروز شورای شهر با شهردار تهران اظهار کرد: در این جلسه شهردار تهران گزارش مبسوطی از اقدامات مدیریت شهری برای مقابله با ویروس کرونا ارائه کرد.

وی در ادامه به موضوع بررسی برگزاری جلسات مجازی شورا در زمان های اضطراری اشاره کرد و گفت: این موضوع امروز به صورت دوفوریتی مورد بررسی قرار گرفت و از آنجایی که براساس آئین نامه هیئت دولت امکان برگزاری مجازی جلسات شورا وجود ندارد و تصمیم گیری ها باید در صحن شورا انجام شود تصمیم بر این شد تا در نامه ای به هیئت وزیران درخواست شود تا در صورت اضطرار امکان برگزاری جلسات علنی مجازی قانوناً برای شورا وجود داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با بررسی هزینه های کرونا در جلسه شورای شهر نیز مطرح نمود: مقرر شد جلساتی در کمیسیون برنامه و بودجه با حضور شهردار برگزار شود و پیشنهادات تبدیل به لایحه و طرح شده و در صحن در خصوص آن تصمیم گیری شود.

هاشمی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که عدم اتخاذ تصمیمات کرونایی در شورای شهر تهران هم گفت: تصمیمات کرونایی دیگر در شورا تبدیل به مصوبه نمی شود و ستاد ملی کرونا و ستاد کرونا در تهران در خصوص آن تصمیم گیری می کنند. رئیس جمهور، وزیر بهداشت و آقای زالی که در تهران این مسئولیت را دارند در این زمینه تصمیم خواهد گرفت و ما تنها پیشنهاد خود را اعلام می کنیم.

وی در خصوص تعطیلی ساخت و ساز در تهران و مسائل معیشتی کارگران اظهار داشت: در خصوص آغاز به کار کارگاه های ساختمانی شورا تصمیمی نمی گیرد زیرا ممکن است هر تصمیمی خارج از کمیته ملی کرونا گرفته شود سوءتفاهماتی ایجاد شود. پیشنهادات ما به صورت مکتوب به شهردار تهران که در این ستاد حضور دارد ارائه شده و شهردار نیز آن را در ستاد مطرح خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ارتباط با راه چاره کاهش حضور شهروندان در شهر نیز گفت: براساس مصوبه ستاد ملی باید یک سوم کارمندان در محل کار خود حاضر باشند اما برای پیگیری کارهای اداری توسط مردم محدودیتی ایجاد نشده است. یکی از پیشنهادات ما این است که براساس رقم سرانجامیکارت ملی شهروندان به 10 دهک تقسیم شوند و براساس تقسیم بندی هر روز امکان حضور یک دهم شهروندان در شهر فراهم شود تا به پیگیری کارهای اداری خود در شهر بپردازند.

هاشمی اضافه کرد: در این حالت طرح ترافیک نیز برداشته شده و حمل و نقل تعطیل می شود و مردم می توانند با خودروهای شهری بدون ایجاد ترافیک در شهر حضور داشته باشند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که حضور مردم در شهر به دلیل مسائل معیشتی است و نه کارهای اداری نیز اظهار کرد: برای آن نیز می توان حضور مردم را نوبت گذاری کرد و با فشار و جریمه و توصیه همانند سایر شهرهایی که توانستند با موفقیت این موضوع را کنترل کنند، رفتار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سرانجام خصوص کمبود کیت های تست کرونا هم گفت: برخی مدعی شدند که کیت هایی تولید شده که سه ساعته جواب می دهد. تولید این کیت ها باید افزایش یابد و ادعاهای تلویزیونی کافی نیست.

انتهای پیام/ 4105/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "امکان برگزاری مجازی جلسات شورای شهر وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان برگزاری مجازی جلسات شورای شهر وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید