استقلال تهران ، فولاد خوزستان ، جنگ ستارگان در نقش جهان

به گزارش وبلاگ داریوش، تیم های استقلال تهران و فولاد خوزستان در فینال جام حذفی فوتبال ایران به مصاف هم می فرایند.

استقلال تهران ، فولاد خوزستان ، جنگ ستارگان در نقش جهان

به گزارش وبلاگ داریوش، تیم های فوتبال استقلال تهران و فولاد خوزستان یکشنبه شب در چارچوب فینال رقابت های جام حذفی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به مصاف هم می فرایند.

دیداری که هر 2 تیم با تمام وجود در آن حاضر خواهند شد و هر کدام انگیزه های خاص خود را برای پیروزی در این مسابقه دارند.

حضور جواد نکونام و فرهاد مجیدی 2 کاپیتان سابق تیم فوتبال استقلال و انگیزه پنهان این 2 سرمربی جوان این دیدار و این فینال را با سایر مسابقات متفاوت کرده است.

فرهاد و جواد شاید در ظاهر تنها در پی پیروزی در این دیدار و کسب نام قهرمانی برای تیم خود هستند، اما هیچ کس نمی تواند این موضوع را رد کند که نکونام یکی از مهمترین گزینه های سرمربیگری استقلال در آینده است و طبیعتا مجیدی هم از این موضوع آگاهی کامل دارد و همین موضوع هم این دیدار را متفاوت می کند.

شرایط این 2 تیم قبل از فینال جام حذفی چگونه است؟

در یک طرف این دیدار حساس فولاد خوزستانی حضور دارد که در لیگ بیستم شرایط متفاوتی را با فصل قبل طی کرد و نتوانست با حضور ستارگان خارجی خود و هدایت جواد نکونام سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند حتی در مقاطعی از فصل هم به دلیل نتایج ضعیف صحبت هایی درباره اخراج نکونام مطرح شد، اما هیچگاه این موضوع فراتر از یک صحبت و یک خبر کوتاه نبود.

تیم جواد نکونام لیگ بیستم را با حضور در رتبه ششم جدول به اتمام رساند و تنها با اختلاف 2 امتیاز سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و حضور در رتبه چهارم جدول را از دست داد، اما تیم نکونام در این 2 فصل مشخصه خاص خود را دارد و آن هم خط دفاع عجیب آن ها است.

فولادی ها در این فصل بعد از پرسپولیس قهرمان با 18 گل خورده دومین خط دفاع برتر لیگ را بالاتر از همین استقلال کسب کردند و با تنها 3 گل خورده در بازی های خانگی رکوردی ماندگار را برای خود ثبت کردند.

تیم فولاد خوزستان یکشنبه شب برای اولین بار در فینال جام حذفی بازی می کند، اتفاقی که شمشیری دو لبه برای تیم نکونام است.

یک طرف انگیزه برای قهرمانی در اولین حضور و طرف دیگر شکست به دلیل تجربه کم مقابل آبی ها است. تیم نکونام برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تنها یک هدف دارد آن هم پیروزی مقابل استقلال است.

در طرف دیگر این مسابقه تیمی حضو دارد که شاید کوهی از انگیزه را برای بازی در اصفهان در ساق پا های بازیکنان خود خواهد دید.

تیم فرهاد مجیدی در لیگ بیستم فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. فصلی که با محمود فکری آغاز شد، استقلال به صدر جدول رسید، فکری به دلیل نتایج ضعیف از این تیم اخراج شد، فرهاد مجیدی برای سومین بار به استقلال بازگشت و در خاتمه با اختلاف یازده امتیاز نسبت به پرسپولیس رقیب سنتی خود به رتبه سوم جدول لیگ برتر بسنده کرد.

استقلالی ها یکشنبه شب برای دوازدهمین بار در فینال جام حذفی فوتبال بازی خواهند کرد. فینالی که آبی ها تا به امروز در 7 مسابقه از یازده بازی گذشته در آن پیروز شده اند.

استقلالی ها امسال علاوه بر کسب هشتمین قهرمانی در پی پاک کردن خاطره تلخ شکست فینال جام حذفی سال گذشته هم هستند. دیداری که شاید کمتر کسی فکر می کرد تیم مجیدی در آن از تیم تراکتور تبریز شکست بخورد و نتواند جام را به دست آورد.

استقلالی ها فردا شب حساس ترین مسابقه سال خود را برگزار خوهند کرد و پیروزی در این بازی و قهرمانی با فرهاد مجیدی سرمربی محبوب آبی ها می تواند کمی آبی ها را بعد از افتخارات سریالی تیم رقیب امیدوار کند که شاید بازگشت استقلال به اوج با فرهاد باشد، اتفاقی که آرزوی خیلی از استقلالی ها است.

استقلالی ها در جام حذفی هم مانند لیگ برتر در بیشتر آمار و ارقام تیم برتر است، اما شاید تیم مجیدی این را متوجه شده است که به آمار جام نمی دهند و استقلال برای بازگشت به اوج و تبدیل شدن به همان تیمی که هواداران استقلالی می خواهند نیاز به کسب جام دارد. چیزی که پرسپولیس رقیب سنتی آبی ها به بهترین نحو ممکن آن را معنی کرده است.

تیم های فوتبال استقلال تهران و فولاد خوستان یکشنبه شب از ساعت 20:30 در ورزشگاه نقش جهان اصفهان و در سی و سومین فینال جام حذفی ایران به مصاف هم می فرایند.

منبع: وبلاگ داریوش

منبع: جام جم آنلاین

به "استقلال تهران ، فولاد خوزستان ، جنگ ستارگان در نقش جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال تهران ، فولاد خوزستان ، جنگ ستارگان در نقش جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید