آزادسازی بخشی از عرصه سازه های آبی تاریخی شوشتر

به گزارش وبلاگ داریوش، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، آزادسازی بخشی از عرصه سازه های آبی تاریخی شوشتر صورت می گیرد.

آزادسازی بخشی از عرصه سازه های آبی تاریخی شوشتر

داوود نجار آسیابانی، سرپرست میراث فرهنگی شوشتر گفت: در پی پیگیری های بعمل آمده و همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان شوشتر، تخریب ساختمان موجود یکی از مدارس این شهرستان شروع شد.

او شرح داد: این ساختمان که به علت فرسودگی و نبود امکان نوسازی به علت موقعیت قرارگیری آن چندین سال به صورت فضای غیر آموزشی و بدون کاربرد رها شده بود، با همت فرماندار شهرستان و همراهی رئیس اداره آموزش و پرورش شوشتر تخریب شد.

وی گفت: بیش از یک دهه است که شهروندان چشم انتظار تحقق این موضوع به عنوان گامی در جهت آزادسازی عرصه ثبت شده در لیست جهانی هستند.

سرپرست میراث فرهنگی شوشتر گفت: تخریب این بنا نه تنها موجب آزادسازی عرصه جهانی سازه های آبی تاریخی شوشتر و ایجاد منظری مناسب برای گردشگران می گردد بلکه می تواند در آینده شرایطی را برای ایجاد محیطی برای ارائه خدمات گردشگری به صورت روباز فراهم سازد.

در امسال تعداد سه پلاک مسکونی و در سنوات گذشته نیز تعدادی دیگری از پلاکهای تجاری و مسکونی موجود در این محدوده به وسیله اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خوزستان تملک و آزادسازی شد.

میتوان آزادسازی این بنا را به عنوان اولین بخش عملیاتی محقق شده از توافقات مندرج در تفاهم نامه منعقده ماههای اخیر اداره آموزش و پرورش و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر دانست که در آینده نزدیک، شاهد اجرایی شدن سایر مفاد این تفاهم نامه هم خواهیم بود.

منبع: همگردی

به "آزادسازی بخشی از عرصه سازه های آبی تاریخی شوشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادسازی بخشی از عرصه سازه های آبی تاریخی شوشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید