آخرین جزئیات از خودروی برقی اپل

به گزارش وبلاگ داریوش، پروژه خودروی الکتریکی Apple Car یک پروژه ماشین الکتریکی در دست تحقیق و توسعه توسط شرکت اپل است؛ اپل میخواهد این خودروی سواری برقی را با فناوری پیشرفته باتری منحصر به فرد برند خود در سال 2024 فراوری کند.

آخرین جزئیات از خودروی برقی اپل

به گزارش وبلاگ داریوش از تسنیم، چند ماهی است که شایعاتی درباره Apple Car پروژه ای که تصور می گردد توسط اپل برای فراوری یک خودروی الکتریکی در دست ساخت است به گوش می رسد.

جزئیات تایید شده کمی درباره این پروژه وجود دارد اما یک گزارش جدید در این هفته حاکی از آن است که وسیله نقلیه پیشنهادی کاملاً مستقل بوده و می تواند بدون راننده انسانی کار کند.

اپل در حال مذاکره با هیوندای و کیا در خصوص همکاری بالقوه برای فراوری یک وسیله نقلیه الکتریکی بوده اما طبق گفته منابعی که با بلومبرگ مصاحبه نموده اند، این گفت و گوها امروز متوقف شده است.

در همین زمینه بلومبرگ می گوید این توقف، شاید به دلیل ناراحتی شرکت اپل از شرکت هیوندای است چراکه ماه گذشته هیوندای فاش کرد که این شرکت در حال مذاکره با اپل است اما بعد از آن اظهارات خود را پس گرفت؛ مسئله بحث برانگیز دیگر این است که آیا این خودرو با مارک های هیوندای یا کیا فراوری می گردد؟! چراکه هر دو مارک متعلق به شرکت مادر هیوندای موتور است.

معین نیست که آیا این شرکت ها در آینده مذاکرات خود را از سر می گیرند یا خیر اما این مسئله بدان معنا نیست که شرکت اپل هیچ شریکی در صنعت خودرو برای خود باقی نگذاشته است؛ منابع مطلع اعلام نموده اند که اپل مذاکرات مشابهی را با شرکت های دیگر در صنعت خودرو انجام داده است، هر چند اسمی از این شرکت ها اعلام نشده است.

شرکت اپل رسماً در خصوص این شایعات توضیحی ارائه نداده و گفته می گردد بعضی در اپل از انتشار گزارش در خصوص صحبت درباره پروژه خودروهای برقی EV ناراضی هستند زیرا این شرکت ترجیح می دهد پروژه های جدید و نوآورانه خود را به صورت مخفیانه توسعه بدهد؛ هنوز در خصوص طراحی نهایی

Apple Car تصمیم گیری نشده است و کارشناسان صنعت پیش بینی می نمایند که تا سال 2028 به بازار عرضه نگردد؛ گزارشات دیگری در خصوص شرکت اپل منتشر شده است مبنی بر اینکه این شرکت از فناوری پیشرفته باتری خودرو برخوردار است که می تواند با فناوری استفاده شده توسط تسلا یکی از بزرگترین نام ها در توسعه EV رقابت تنگانگی داشته باشد.

پروژه خودروی الکتریکی Apple Car یک پروژه ماشین الکتریکی در دست تحقیق و توسعه توسط شرکت اپل است؛ اپل تا به امروز اظهارنظری درباره ساختن یک خودروی الکتریکی ننموده و شایعه شده که تعداد قابل توجهی از کارکنان اپل در حال کار بر روی این پروژه هستند.

اپل میخواهد این خودروی سواری برقی را با فناوری پیشرفته باتری منحصر به فرد برند خود در سال 2024 فراوری کند، براساس اطلاعات موجود، این پروژه می تواند احیای جاه طلبی های سازنده آیفون در صنعت خودروهای برقی باشد؛ به نظر می رسد که طراحی باتری خودروی اپل برقی بسیار فوق العاده و خاص است؛ در واقع اپل با استفاده از فناوری باتری پیشرفته، یک خودروی برقیِ به صرفه برای جابه جابی انبوه مسافران را هدف گذاری نموده که انتظار می رود به طور اساسی هزینه های باتری را کاهش و طی مسافت این خودرو با یک بار شارژ را افزایش دهد.

منبع: جام جم آنلاین

به "آخرین جزئیات از خودروی برقی اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین جزئیات از خودروی برقی اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید