50% پیشرانه های درون سوز بی ام و به تاریخ می پیوندند
به گزارش وبلاگ داریوش، به نظر می آید گروه بی ام و آماده است تا تمرکز کامل خودش را روی خودروهای هیبریدی و تمام الکتریکی قرار دهد. امروز این خودروساز آلمانی اطلاعات مالی زیادی را منتشر کرد و سال مالی 2019 خودش را با خبر افزایش سود به انتها رساند. درآمدهای این گروه - که شامل بخش های ساخت خودرو و موتورسیکلت و مینی و رولز رویس می شوند - برای اولین بار در تاریخ از 100 میلیارد یورو عبور کرد. در این بیانیه همچنین اعلام شده از سال آینده شاهد تغییراتی در تولید پیشرانه های این گروه خواهیم بود.

در بخش محصولات، از سال 2021 حدود 50٪ از انواع پیشرانه های درون سوز دیگر تولید نخواهند شد، تا معماری پیشرفته و هوشمندی به منظور افزایش تولید پیشرانه های الکتریکی بسازیم.
در این بیانیه جزئیاتی درباره مدل هایی که دیگر تولید نخواهند شد اعلام نشده، اما تصمیم بی ام و برای الکتریکی کردن خط تولیدش کاملا جدی است. بی ام و از سال 2021 گام های بزرگی برای تغییر سیستم های پیشرانه احتراق داخلی خودش به سیستم های هیبریدی و الکتریکی برخواهد داشت. این بدین معنا نیست که طی سال های آینده نیمی از مدل های کنونی بی ام و ناپدید خواهند شد، اما احتمال کاهش ناوگان این شرکت تقریبا قطعی است. نکته دیگر اینکه این کاهش تولید فقط مختص خودروهای بی ام و نیست و شامل تمام محصولات گروه بی ام و می شود.
دگرگونی الکتریکی بی ام و از قبل در حال اجرا بوده است. بی ام و i3 احتمالا تا سال 2024 تولید خواهد شد و مینی کوپر Skdl هم اکنون در دسترس است. فروش شاسی بلند بی ام و iX3 از سال آینده در اروپا آغاز می شود و این شرکت به تازگی از کانسپت بی ام و i4 رونمایی کرده که پیش نمایشی از مدل تولیدی است که سال 2021 عرضه خواهد شد. شاسی بلند iNext هم سال آینده رونمایی خواهد شد. به جز i3، دیگر مدل ها ارتباط نزدیکی با همتایان بنزینی خود در خط تولید بی ام و دارند. طبق گفته بی ام و، ممکن است به زودی دیگر شاهد تولید این خودروها با پیشرانه های درون سوز نباشیم.
منبع: motor1
منبع: دیجیکالا مگ