10 بازی مبارزه ای برتر برای گیمرهای تازه کار

به گزارش وبلاگ داریوش، به عنوان فردی که برای سالیان زیادی است که به تجربه بازی های مبارزه ای می پردازد، یکی از چیزهایی که از بسیاری از گیمرهایی که می شنوم، این است که آن ها دوست دارند این آثار را تجربه نمایند ولی بسیاری از اوقات سطح دشواری آن ها بسیار بالا است و پیچدگی ها زیادی در خود دارند.

10 بازی مبارزه ای برتر برای گیمرهای تازه کار

واقعیت این است که بخشی از این موضوع اجتنا ب ناپذیر است و به هر حال برای تبدیل شدن به یک بازیکن میانه به بالا در بیشتر بازی های مبارزه ای احتیاج دارید که وقت زیادی را به این آثار اختصاص داده و بسیار تمرین کنید. اگرچه این یک اصل کلی است که تقریباً در همه آثار وجود دارد اما این روزها اوضاع بسیار بهتر شده و توسعه دهندگان برای ترغیب افرادی که می خواهند تازه به این ژانر مراجعه نمایند، امکانات و ویژگی های مختلفی را قرار داده اند تا بازی ها برای آغاز دسترس پذیری بیشتری داشته باشند.

در این میان، آثاری هم وجود دارد که بیش از دیگر بازی های مبارزه ای این امکانات را فراهم نموده اند و گزینه های معقولی تری برای آغاز به حساب می آیند. در پایین به تعدادی از این بازی ها پرداخته ایم.

قبل از آغاز این را باید ذکر کنیم که طبق معیارهای این فهرست، Super Smash Bros به عنوان بازی مبارزه ای در نظر گرفته نشده است و در این فهرست حساب نشده وگرنه می توانست یکی از رتبه هایی بالایی این فهرست باشد. بعلاوه باید در نظر داشته باشید که این فهرست بازی های عرضه شده تا سال 2020 را مد نظر قرار داده است.

در نهایت باید گفت که این فهرست به معنای برترین بازی های مبارزه ای نیست و رتبه بندی هم با معیار دسترس پذیری بهتر آثار برای افراد تازه وارد در نظر گرفته شده است.

10. Under Night In-Birth Exe:Late[cl-r]

تهیه نماینده: Arc System Works / سازنده: French Bread

پلتفرم: پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، کامپیوتر

UNICLR (این مخففی است که جامعه هواداران بازی های مبارزه ای برای این اثر انتخاب نموده اند) یک بازی مبارزه ای با استایل انیمه ای است اما برخلاف سایر بازی های مشابه در این اثر حرکات دیوانه وار یا جهش سریع هوایی و پرشتاب وجود ندارد. بعلاوه دارای کمبوهای (حرکات ترکیبی) اتوماتیکی است که می توانید با چند بار فشار دادن یک دکمه از آن ها استفاده نموده و یک کمبو بسیار آسان را اجرا کنید. این یکی از نکات مهمی است که می تواند UNICLR را برای گیمرهایی که با بازی های مبارزه ای تازه آشنا شده اند، قابل توجه کند.

با این حال، علت اصلی که این بازی را در اینجا قرار داده ایم، این است که UNICLR با اختلاف برترین بخش آموزشی میان بازی های این فهرست را در اختیار دارد. به هر علتی که باشد، بیشتر اوقات بخش های آموزشی بازی های مبارزه ای در برترین حالت فقط مناسب و در بدترین حالت بی فایده هستند، این در شرایطی است که بخش آموزشی همواره اهمیت زیادی در این گونه بازی ها دارد. با این وجود، این بازی در این زمینه فراتر می رود و بسیاری از اصول اساسی و مهمی را که در بیشتر بازی های مبارزه ای استفاده می کنید، شرح می دهد و باعث می گردد آن ها را به روشی سرگرم نماینده و مجذوب کننده درون بازی تمرین کنید.

با این اوصاف، چرا بازی را در جایگاه دهم قرار داده ایم؟ با وجود کمبوهای اتوماتیک و بخش آموزشی خوب، شما هنوز باید برخی از حرکت های پیچیده را یاد بگیرید تا بتوانید از برترین حرکات شخصیت ها بهره ببرید. بسیاری از شخصیت ها برای حرکت های خود عمق و سطح دسترسی زیادی دارند که این می تواند کار را برای بازیکن سخت کند. اگرچه احتیاجی نیست که در همان ابتدا سیستم GRD را فرا بگیرید ولی برای اینکه در UNICLR به یک بازیکن سطح میانه تبدیل شوید، این یکی از مکانیک های بسیار مهم است.

صرف نظر از این موضوع، اگر دوست دارید که یک مبارزه ای با استایل انیمه ای را تجربه کنید اما می خواهید آن اثر بیشتر روی زمین جریان داشته باشد و سرعت آن هم کمتر باشد، UNICLR هنوز برای آغاز بازی خوبی است.

9. مبارزان خیابانی 5: نسخه قهرمان (Street Fighter V: Champion Edition)

تهیه نماینده: Capcom / سازنده: Capcom

پلتفرم: پلی استیشن 4، کامپیوتر

فکر می کردید نام اثری که قسمت های قدیمی اش بازی های مبارزه ای را بر سر زبان ها انداخت و این ژانر را رونق داد در رتبه بسیار بهتری قرار بگیرد؟ هرچند همچنان تجربه Street Fighter V تا حدی آسان است، اما این سری نسبت به بسیاری از دیگر آثار این فهرست سختی های خودش را دارد.

در مقایسه با دیگر بازی های استریت فایتر یا به فارسی مبارزان خیابانی و برخی از دیگر آثار این فهرست، مقدار کمبوها خیلی طولانی نیستند. بیشتر حرکات معمولی بسیار ساده هستند و تشخیص اینکه هر حرکت خاص چه کاری انجام می دهد، بسیار آسان است. اگرچه گیم پلی بازی مبارزان خیابانی 5 اصلاً آهسته نیست اما نسبت به برخی از آثار این فهرست در بین بازی های با سرعت گیم پلی آهسته تری قرار می گیرد. بنابراین، بازبینی دوباره گیم پلی مبارزات خود و فهمیدن اینکه در چه بخش هایی احتیاج به پیشرفت دارید، آسان تر است.

چرا این بازی را در رتبه های بالاتر قرار ندادیم؟ به این خاطر که نمی توانید به راحتی با بی فایده و تصادفی فشار دادن دکمه ها حرکت های ترکیبی را به راحتی اجرا کنید. اگرچه طول کمبوها نسبتاً کوتاه تر است، زمان بندی سخت گیرانه ای برای اجرای آن ها وجود دارد. کمبوهای اتوماتیک یا اجرای حرکات ویژه آسان در این بازی وجود ندارد. در حالی که V-Trigger می تواند یک مکانیک برای کامبک باشد، به شدت به شخصیت ها وابسته است و ممکن است به تحقیق و آزمایش احتیاج داشته باشد. اگر مکانیک های بازی را هم در نظر نگیرید، احتمالاً بازی SFV در میان این فهرست به صورت میانگین قوی ترین بازیکنان را به دور خود جمع نموده است. بنابراین، برای یک تازه کار پیدا کردن فردی با سطح خود می تواند سختتر باشد.

با این حال، SFV هنوز یکی از بازی های ساده تری است که می توان برای ورود پیشنهاد کرد. بعلاوه به راحتی یکی از پرمخاطب ترین بازی هایی است که در مسابقات ای اسپورت توجه بازیکنان حرفه ای را به خود جلب نموده است. بنابراین با مشاهده ویدیوهای فراوانی که از بازی وجود دارد، می توانید به شکل راحت تری از نحوه بازی شخصیت های مختلف مطلع شوید. هرچند تسلط روی آن احتیاج به تمرین فراوان دارد. بازی SFV بعلاوه یک بخش داستانی با گیم پلی خوب دارد که در کنار یک بخش داستانی کوتاه دیگر که برای شخصیت های طراحی شده و انگیزه های آن ها را بیان می نماید، می تواند به تنوع آن یاری کند.

8. پرسونا 4 آرِنا آلتیمَکس (Persona 4 Arena Ultimax)

تهیه نماینده: Arc System Works / سازنده: Arc System Works

پلتفرم: پلی استیشن 3، ایکس باکس 360 (نسخه اصلی) / پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، کامپیوتر (نسخه بروزرسانی شده)

این یکی از بازی های بسیاری است که آرک سیستم ورکس (Arc System Works) به گونه ای آن را ساخته که برای بازیکنان تازه وارد به آثار مبارزه ای دسترس پذیری بیشتری داشته باشد. اگر شما یکی از هواداران پرسونا 3 و پرسونا 4 باشید و همواره دوست داشته اید که یک بازی مبارزه ای را تجربه کنید که شخصیت های این دو اثر را در خود دارد، P4AU گزینه بسیار خوبی به شمار میرود و یک بازی نسبتاً آسان برای ورود به بازی های مبارزه ای است.

بازی P4AU چهار دکمه ی اصلی دارد؛ دو دکمه برای حمله شخصیت اصلی و دو دکمه برای پرسونای شخصیت اصلی. این دکمه ها و کمبوهای اتوماتیک به بازیکنان نوتر یاری می نمایند تا وارد این بازی شوند، به خصوص اگر بدانند شیوه بازی کردن شخصیت های اصلی بازی در بازی نقش آفرینی ژاپنی پرسونا 3 و 4 چگونه است. علت اصلی بالاتر نبودن این بازی این است که علی رغم برخی از مکانیک های ساده شده، برخی از شخصیت های محبوب تر ممکن است شیوه های خاصی برای بازی کردن داشته باشند که پس از گذر از کمبوهای اتوماتیک، فرا گرفتن آن ها شاید کمی گیج نماینده باشد.

با این اوصاف، ورود به این بازی برای هواداران پرسونا یا هرکسی که خواستار یک بازی مبارزه ای ساده تر با طراحی انیمه ای است، هنوز هم آسان است. این بازی حالت داستانی هم دارد که بعد از پرسونا 3 و 4 اتفاق می افتد. البته حالت داستانی پیش عایدی بازی Persona 4 Arena را ندارد. بنابراین اگر به داستان اهمیت می دهید، ابتدا آن را بازی کنید.

7. مورتال کامبت 11 (Mortal Kombat 11)

تهیه نماینده: Warner Bros. Games / سازنده: NetherRealm Studios

پلتفرم: پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری، نینتندو سوییچ، کامپیوتر

مورتال کامبت نامی است که احتیاج به معرفی ندارد. این یکی از بزرگ ترین نام ها در میان این فهرست و به نظر من از بین تمام بازی های Mortal Kombat راحت ترین بازی برای آغاز است. اگر یکی از مورتال کامبت های قدیمی تر را انجام داده باشید، ممکن است با فشردن چند دکمه به صورت اتفاقی یا اجرای برخی حرکت های ویژه که از قبل به خاطر دارید، تجربه بازی برای شما راحت تر هم خواهد شد.

بازی MK11 حرکت های ترکیبی منحصر به فردی دارد (این حرکات رشته نامیده می شوند) که اجرای آن ها بسیار آسان است و فقط با فشردن 2 تا 4 دکمه امکان پذیر خواهد بود و با آن ها یا می توان آسیب خوبی به حریف وارد کنید یا حداقل دفاع حریف را بشکنید. اجرای حرکات ویژه در مورتال کامبت و به خصوص MK11 ممکن است برای بسیاری از افراد آسان تر باشد زیرا برای حرکات ویژه از جهت هایی مثل عقب - جلو یا پایین-عقب و مشابه آن استفاده شده و برخلاف دیگر بازی های مبارزه ای معمولاً از جهت های نیم چرخش یا ربع چرخش استفاده نمی نماید که کار را برای بازیکنان راحت تر می نماید.

به علاوه، شما یک حرکت ویژه و بسیار قدرتمند هم دارید که ضربه مهلک (Fatal Blow) نام دارند و فقط با فشردن دو دکمه به راحتی اجرا می شوند. بعلاوه دکمه مجزایی هم برای دفاع کردن اختصاص داده شده است که این می تواند برای بسیاری از افراد نسبت به نگه داشتن جهت عقب در زمان مناسب کار بسیار راحت تری باشد.

نکته ای که باعث شده آن را در رتبه های بهتری قرار ندهیم، این است که برخلاف بسیاری از بازی های این فهرست، بازی MK11 به جز ویژگی ضربه مهلک، چندان فضا را برای کامبک به بازی به خصوص برای گیمرهای تازه وارد مهیا ننموده است. برای این کار بازیکنان باید ترکیب های مختلف را یاد بگیرند. معیارهای تهاجمی و دفاعی مشخصی برای شخصیت ها وجود دارد که ممکن است در ابتدا برای برخی از بازیکنان گیج نماینده بود.

صرف نظر از این، Mortal Kombat 11 هنوز یک بازی بسیار خوب برای مبتدیان است. نام تجاری آن، خشونت معروفش و بعلاوه برخی از شخصیت های نمادین سری هم تأثیر زیادی در ارتباط بیشتر مخاطبان با آن دارد. MK11 حالت داستانی بسیار خوبی دارد که شخصیت های زیادی در آن قابل بازی هستند. البته بازی حالت های مختلف دیگری هم دارد که تنوع بسیار خوبی را ایجاد نموده است.

6. سول کالیبر 6 (SoulCalibur VI)

تهیه نماینده: Bandai Namco Entertainment / سازنده: Bandai Namco Entertainment

پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر

سول کالیبر همواره موردعلاقه گیمرهایی بود که تازه با آثار مبارزه ای آشنا شده اند. اگرچه شخصیت ها دارای حرکات زیادی هستند اما بسیاری از اوقات ممکن است با فشردن اتفاقی دکمه ها حرکات مجذوب کنندهی را اجرا کنید.

آنچه Soul Calibur VI را نسبت به بازی های قبلی این سری آسان تر می نماید، مربوط به انجام دو مکانیک مهم Soul Charge و Critical Edge است. Soul Charge یک شیوه آسان برای دور کردن حریف مهاجم است که می توانید این کار را فقط با یک جهت عقب و یکی از تریگرها به صورت راحت انجام دهید. ویژگی Critical Edge در دیگر قسمت های این سری هم وجود داشت اما اجرای آن در اینجا بسیار آسان تر است.

بنابراین چه چیزی Soul Calibur VI را در این فهرست کمی پایین تر نگه می دارد؟ همان طور که در بالا گفته شد، هر شخصیت دارای حرکات زیادی است. فهمیدن اینکه کدام یکی از حرکت ها (به غیر از آن هایی را که شاید به صورت اتفاقی اجرا نموده اید) می تواند بسیار کاربردی باشد و در بازی استفاده گردد، شاید بدون نگاه به کردن به آموزش ها در اینترنت کمی سخت باشد.

بازی Soul Calibur VI یک بازی مبارزه ای عالی برای آغاز است که اگر بخواهید یک بازی مبارزه ای را تجربه کنید که همه شخصیت های آن از سلاح استفاده می نمایند یا حتی فقط بخواهید یک بازی مبارزه ای راحت تر با محیط سه بعدی را تجربه کنید، این یک انتخاب بسیار هوشمندانه است. شخصیت های مهمان محبوبی همانند گرالت از بازی ویچر و 2B از بازی نیر اتوماتا هم وجود دارند که بازی کردن با آن ها تقریباً راحت است. سول کالیبر بعلاوه دارای محتوای تک نفره زیادی است که شامل یک بخش داستانی و یک حالت محبوب برای سفارشی سازی شخصیت ها هم است.

5. دراگون بال فایترز (Dragon Ball FighterZ)

تهیه نماینده: Bandai Namco Entertainment / سازنده: Arc System Works

پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر

حتی اگر از هواداران انیمه های ژاپنی هم نباشید، احتمال زیادی دارد که نام دراگون بال (Dragon Ball) را شنیده باشید و بدانید این اثر چیست. آرک سیستم ورکس این اثر را به عنوان یک بازی مبارزه ای 3 در مقابل 3 با دسترس پذیری بسیار بالا برای گیمرهایی که تازه با بازی های مبارزه ای آشنا شده اند، طراحی نموده است. این در حالی است که Dragon Ball FighterZ مجموعه ای از مکانیک های منحصربه فرد را دارد که استفاده از آن ها آسان است و در عین حال وفادار به اثر اصلی اقتباس شده است. تجربه آن در مقایسه با سایر بازی های تیمی مانند Marvel vs. Capcom بسیار آسان تر است.

با وفاداری به منبع اصلی، همه شخصیت ها مکانیک های فراگیر بسیار قدرتمندی دارند که جابجایی بین کاراکترها را بسیار آسان می نماید. حرکات ترکیبی اتوماتیک هم در این بازی وجود دارند و به راحتی با فشردن دکمه ضربدر یا A برای 6 بار می توانید دشمن را به هوا پرتاب کنید تا دوباره وقتی به زمین اصابت کرد، شما مزیتی برای ضربه داشته باشید. فشردن دکمه دایره یا B برای شش بار، به شما اجازه می دهد تا حرکت ترکیبی آسان (کمبو آسان) را به یک حمله ویژه قدرتمند تبدیل کنید. با جهش بسیار سریع (سوپر دَش) می توانید به آسانی به حریف خود برسید و با فشردن دکمه های ضربدر یا دایره (A یا B) آسیب قابل توجهی را به حریفتان وارد کنید.

با وجود همه این مکانیک های مجذوب کننده و مکانیک های مجذوب کننده دیگری که در بازی وجود دارند که دسترس پذیری بخش تهاجمی بازی را بیشتر نموده، وقتی شما قرار است که به دفاع بپردازید، راه های آسان زیادی وجود ندارد که بتوانید مقابل حریف خود ایستادگی کنید. تنها کاری که می توانید کنید، دفاع کردن اصولی یا استفاده مکانیک هایی مثل Reflect یا شاید حتی Vanish یا حتی سطح 3 حرکت ویژه شما باشد که برای اجرای آن ها در موضوع دفاع کمی باید حرفه ای تر عمل کنید.

این یک بازی عالی برای بازیکنان نوتر است، به خصوص برای هواداران Dragon Ball (Z) گزینه ای فوق العاده محسوب می گردد. حرکت در اطراف، حرکت های ترکیبی و حمله به حریف بسیار آسان است. گرافیک بازی هم بسیار زیبا است. برخلاف بیشتر بازی های Dragon Ball Z، این بازی در واقع دارای یک حالت داستانی کاملاً نو است که در زمان Dragon Ball Super اتفاق می افتد و دارای 3 دید مختلف و جالب است.

4. سامورایی گرددان (Samurai Shodown)

تهیه نماینده: SNK / سازنده: SNK

پلتفرم: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، کامپیوتر

در پی یک بازی مبارزه ای می شد که تقریباً هیچ کمبویی (حرکت ترکیبی) نداشته باشد؟ آدرس را درست آمده اید، Samurai Shodown چنین اثری است. Samurai Shodown به علت اینکه یکی از معدود بازی های مبارزه ای مدرن این روزها است که روی حرکات ترکیبی متمرکز نیست، بسیار مورد علاقه هواداران قرار گرفته است. در عوض، این یک بازی آهسته اما روشمند است که تماماً درباره استفاده صحیح از حرکات تکی است که می توانند آسیب زیادی را به حریف وارد نمایند. اغلب حرکت های تهاجمی سنگین شخصیت ها می توانند چیزی حدود یک چهارم تا یک سوم خط سلامتی حریف را با یک ضربه کم نمایند. یک مکانیک بسیار قدرتمند به نام Issen/Lightning Blade در بازی وجود دارد که در صورت اجرای صحیح و دقیق آن می توان بیش از 60 درصد خط سلامتی حریف را کم کرد.

با این شرایط، چه چیزی باعث شده که این بازی فقط در رتبه چهارم قرار گیرد؟ اگرچه نبود حرکت های ترکیبی و وجود حرکات تکی که آسیب زیادی به دشمن وارد می نمایند، آن را برای آغاز بسیار مناسب می سازد اما مکانیک تنبیه نماینده ای قوی در بازی وجود دارد که ممکن است کار را کمی سخت کند. در حین مبارزه، ممکن است سلاح خود را از دست بدهید. اگر با کسی رقابت می کنید که می داند چگونه تکنیک چرخاندن سلاح یا دفع ضربه را به درستی انجام دهد، ممکن است سلاح خود را در جریان بازی از دست بدهید. این بدان معناست که حداقل به 80 درصد از حرکات خوب خود دسترسی نخواهید داشت و عملاً آن دور را شکست خورده اید، مگر آنکه بتوانید به نحوی سلاح خود را دوباره در اختیار بگیرید.

با این حال، به علت موارد گفته شده، این اثر همچنان یکی از آسان ترین بازی های مبارزه ای است که می توانید برای آغاز انتخاب کنید. اگر به فضای کاملاً سامورایی علاقه دارید، این بازی می تواند حتی بیشتر از حالت عادی برای شما مجذوب کننده باشد و کاری کند که عاشق آن شوید. این بازی احتمالاً یکی از کمترین محتوای تک نفره را در این فهرست دارد. فقط یک حالت آرکید/داستانی کوچک برای هر شخصیت وجود دارد، اما Samurai Shodown همچنان قادر است که کار را انجام دهد.

3. بلیزبلو: کراس تگ بتل (BlazBlue: Cross Tag Battle)

تهیه نماینده: Arc System Works / سازنده: Arc System Works

پلتفرم: پلی استیشن 4، نینتندو سوییچ، کامپیوتر

یکی از دیگر بازی های تیمی این فهرست که به وسیله آرک سیستم ورکس ساخته شده و برای گیمرهایی که تجربه زیادی با بازی های مبارزه ای ندارند و می خواهند کار خود را آغاز نمایند، بازی BlazBlue: Cross Tag Battle است. البته، این را نباید با سری بازی های اصلی بلیزبلو اشتباه بگیرید و آن ها کنترلی پیچیده تر از این اثر دارند. این یک اثر 2 در مقابل 2 است که شخصیت های آثار مختلفی را در خود گنجانده است. شخصیت هایی از سری آثاری همانند بلیزبلو، پرسونا 3 و 4، Under Night In-Birth، RWBY، Arcana Heart، Senran Kagura و آثار دیگر در این بازی حضور دارند.

مشابه بازی Dragon Ball FighterZ، این بازی دارای مکانیک های فراگیر بسیار قدرتمندی است که استفاده از آن ها آسان است. هر شخصیت در بازی سه نوع حمله دارد. 2 تا از این نوع حملات می توانند به صورت کمبوهای اتوماتیک اجرا شوند و آسیب قابل توجهی را به حریف وارد نمایند و دیگری حمله ای قدرتمندتر است که در صورت انجام صحیح و دقیق آن می تواند تقریباً دو سوم خط سلامتی آن لحظه حریف را کم کند. برخلاف Dragon Ball Fighter، مکانیک های دفاعی بسیار قدرتمند طراحی شده اند و استفاده از آن ها هم نسبتاً آسان است و توانایی بیشتری را در این زمینه برای بازیکنان فراهم می نماید.

تنها عاملی که باعث می گردد این اثر را در رتبه های بهتری قرار ندهیم، این است که اگر به مقدار کافی در مکانیک های مختلف شخصیت ها کاوش کنید، ممکن است بسیار برایتان پیچیده گردد.

اگر فقط می خواهید وارد یک بازی مبارزه ای شوید و کارهای جالبی و هیجان انگیزی انجام دهید، بازی Blazblue Cross Tag Battle یک اثر سرگرم نماینده است. بعلاوه شما می توانید شخصیت های فراوانی را از سری آثار مختلف در این بازی ببینید. این بازی علاوه بر اینکه گزینه راحتی برای تجربه بازیکنان تازه وارد است، دارای دو حالت داستانی بسیار خوبی است که می تواند تجربه کامل تری را برایتان فراهم کند.

2. آرمز (ARMS)

تهیه نماینده: Nintendo / سازنده: Nintendo

پلتفرم: نینتندو سوییچ

در میان بازی های این فهرست، ARMS یکی از منحصر به فردترین آثار است که این موضوع می تواند هم به آن یاری کند و هم به آن آسیب برساند. این بازی فقط برای نینتندو سوییچ منتشر شده است.

از نظر نحوه کنترل بازی، این بازی در مقایسه با سایر آثار موجود در این فهرست، با اختلاف ساده ترین بازی است. شما در یک محیط کوچک سه بعدی قرار دارید و کنترل ها نسبتاً آشنا و فراگیر هستند؛ حرکت، دفاع کردن، مشت چپ، مشت راست و پرش. هر شخصیت ترفندهای منحصربه فرد خود را دارد که تشخیص آن ها نسبتاً آسان است اما اینکه بتوانید هر شخصیتی را انتخاب کنید و بدون تمرین زیاد بازی کنید، این بازی را به یکی از ساده ترین بازی های مبارزه ای تبدیل می نماید.

قطعاً این بازی در میان این فهرست آسان ترین است اما به این خاطر آن را در جایگاه اول قرار ندادیم که بسیار آسان و متفاوت بودنش باعث شده تا ویژگی ها و مهارت هایی را که در آن یاد می گیرید چندان قابلیت انتقال و ترجمه را به دیگر بازی های این فهرست نداشته باشند. در حالی که اغلب بازی های این فهرست بازی های مبارزه ای دوبعدی یا سه بعدی سرگرم نماینده ای هستند که اصول و پایه های آن ها قابل انتقال به دیگر آثار است و با یادگیری آن ها حداقل اصول برخی از آثار دیگر را می توانید فرا بگیرید. ARMS به مقدار ای آسان و منحصر به فرد است که انتقال مفاهیم آن به دیگر آثار ممکن است برای سختی هایی ایجاد کند.

1. گرن بلو فانتزی: ورسوس (Granblue Fantasy: Versus)

تهیه نماینده: Cygames / سازنده: Arc System Works

پلتفرم: پلی استیشن 4، کامپیوتر

این به راحتی برترین بازی مبارزه ای است که می توانیم برای افرادی که می خواهند تازه به بازی های مبارزه ای ورود پیدا نمایند، معرفی کنیم. سرعت آن خیلی سریع نیست و کمبوهای اتوماتیک در آن وجود دارد و مکانیک های فراگیری در آن دیده می گردد که کار را برای تازه کارها آسان تر می نماید. این یک بازی فوق العاده دیگر از سوی آرک سیستم ورکس است که البته این بار به جای مبارزات تیمی، نبردها به صورت 1 در مقابل 1 عادی دنبال می شوند. Granblue Fantasy: Versus بر اساس یک بازی موبایلی محبوب به نام Granblue Fantasy و بعلاوه یک انیمه سریالی با همین نام که به وسیله Crunchyroll پخش شده، توسعه داده شده است.

برای شرح بیشتر درباره مکانیک های راحت و فراگیر آن باید گفت، در تمامی دیگر بازی های مبارزه ای دوبعدی این فهرست، برای اجرای حرکت های ویژه و خاص بازی باید ترکیبی از دکمه های متفاوت شامل حرکت های نیم چرخشی یا ربع دایره را انجام دهید یا برای انجام برخی حرکت های ویژه احتیاج به فشردن دکمه های بیشتری دارید. با این وجود، درGranblue Fantasy Versus می توانید این حرکت های ویژه و قدرتمند را فقط با فشار دادن یکی از جهت ها و یک دکمه اصلی به راحتی انجام دهید.

در حالی که برای دفاع کردن در اغلب بازی های مبارزه ای یا باید جهت عقب را به موقع نگه دارید (گاهی هم جهت پایین و عقب) یا یک دکمه اختصاصی را برای دفاع مشخص نموده اند، در Granblue Fantasy Versus هر دو قابلیت وجود دارد و بازیکنان می توانند به اختیار از هر کدام که با آن راحت تر هستند، استفاده نمایند.

در حالی که کمبوهای اتوماتیک در این بازی مهم هستند، شما فقط زمانی می توانید از آن ها بهره ببرید که دقیقاً در کنار حریف هستید، بنابراین این یک راه عالی برای آموزش به بازیکن است که اگر در فاصله دورتری قرار گرفته است، دکمه ها را به صورت تصادفی فشار ندهد.

خارج از آن، این بازی مانند بیشتر بازی های مبارزه ای 1 در مقابل 1 عمل می نماید اما بدون ورودی های بسیار پیچیده یا کمبو های ترکیبی طولانی. بعلاوه تنوع شخصیت ها هم در حد بسیار خوبی قرار گرفته است و حرکات ویژه بیشتر شخصیت ها به راحتی قابل تشخیص است. از آنجایی که این یکی از نوترین بازی های آرک سیستم ورکس است، گرافیک آن فوق العاده است. این بازی بعلاوه دارای یک حالت داستانی طولانی و بسیار خوب با نام RPG Mode است.

امیدواریم با خواندن این فهرست انگیزه بیشتری برای امتحان کردن یک بازی مبارزه ای پیدا نموده باشید. همان طور که در مقدمه گفته شد، اگرچه این روزها ورود به بازی های مبارزه ای بسیار آسان تر از قبل شده، باز هم رویارویی با بازیکنان خوب می تواند چالش برانگیز باشد اما اگر بتوانید به آن سطح برسید، قطعاً یک تجربه بسیار لذت بخش، پاداش دهنده و سرگرم نماینده در انتظارتان خواهد بود.

اگر نگران این هستید که این بازی های مبارزه ای نتوانند توجه شما را از منظر بازی در مقابل افراد دیگر به خود جلب نمایند، همه این بازی ها دارای محتوای تک نفره کافی مانند حالت های داستانی و بخش های تک نفره دیگر هستند که می توانند به تنهایی شما را سرگرم نمایند. شاید با تجربه این آثار قدم اول را در ورود خود به بازی های مبارزه ای بردارید و پس از آن به سراغ بازی های دیگری هم بروید.

منبع: GameFAQs

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 بازی مبارزه ای برتر برای گیمرهای تازه کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی مبارزه ای برتر برای گیمرهای تازه کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید