یک اسکلت نادر دایناسور در پاریس به مزایده گذاشته خواهد شد

به گزارش وبلاگ داریوش، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، یک اسکلت نادر دایناسور در پاریس به مزایده گذاشته خواهد شد.

یک اسکلت نادر دایناسور در پاریس به مزایده گذاشته خواهد شد

اسکلت یک دایناسور که به طرز شگفت آوری سالم به جای مانده است و به دایناسوری از گونه کامپتوسور تعلق دارد، ماه آینده در یک حراجی واقع در پاریس چوب حراج میخورد.

این اسکلت که بَری نام گرفته است، به دوره ژوراسیک پسین تعلق دارد.

این دایناسور که در دهه 90 میلادی در ایالات متحده آمریکا کشف شد، نخستین بار در سال 2000 به وسیله دیرینه شناسی به نام بَری جیمز بازسازی شد و به همین علت بَری نام گرفت.

یک آزمایشگاه ایتالیایی که سال گذشته بَری را مورد آنالیز قرار داد، روند بازسازی این اسکلت را که 2.10 متر ارتفاع و 5 متر طول دارد، تکمیل کرد.

به گفته مسئولان حراجی Hotel Drouot، جمجمه این اسکلت تا 90 درصد و سایر اسکلت آن نیز 80 درصد کامل است.

فروش اسکلت دایناسورها در بازار هنر کم نظیر است و سالانه حدود دو مورد در سراسر دنیا به فروش گذاشته می شوند. چندی پیش یک اسکلت دایناسور تیرانوسوروس رکس موجودی که 67 میلیون سال پیش روی زمین زندگی میکرد، در یک حراجی واقع در زوریخ به قیمت 5.5 میلیون فرانک سوئیس معادل 6.13 میلیون دلار به فروش رسید.

این اسکلت در اواسط اکتبر و پیش از فروش برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد و انتظار می رود قیمت آن به 1.2 میلیون یورو برسد.

منبع: همگردی

به "یک اسکلت نادر دایناسور در پاریس به مزایده گذاشته خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک اسکلت نادر دایناسور در پاریس به مزایده گذاشته خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید