گلدسته های حرم حضرت معصومه(س) بازسازی می گردد

به گزارش وبلاگ داریوش، معاون اجرایی حرم بانوی کرامت از بازسازی گلدسته های صحن امام رضا (ع) با قدمتی مربوط به 40 سال پیش اطلاع داد.

گلدسته های حرم حضرت معصومه(س) بازسازی می گردد

به نقل از آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، هادی محمودنژاد معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به این که بازسازی گلدسته های صحن امام رضا علیه السلام در دستور کار مدیریت فنی مهندسی آستان مقدس قرار گرفته است، اظهار کرد: کاشی کاری این گلدسته ها در دوره های مختلف تعمیراتی داشته و کاشی های موجود مربوط به 40 سال پیش است که در آن موقع به صورت کامل عوض شده است.

او با بیان اینکه کاشی کاری های حرم مطهر بانوی کرامت به علت جهت جغرافیایی شهر قم آسیب بیشتری را به خود می گیرد، اضافه نمود: علاوه بر جهت جغرافیایی، به واسطه بارندگی باران و برف روی لبه گلدانی ها و خشکی آب و هوا در قم کاشی کاری های حرم به صورت دوره ای احتیاج به پیگیری و بازسازی دارد که این کار بر عهده واحد فنی مهندسی این آستان مقدس است.

معاون اجرایی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه داد: در حال حاضر قسمتی از کاشی های گلدانی گلدسته ها ریزش نموده و بازسازی آن در دستور کار تعمیرات فنی مهندسی قرار گرفته و از اساتید بزرگ قم در حوزه کاشی کاری برای این کار استفاده می گردد.

او با بیان اینکه لعاب کاشی های بعضی از قسمت های گلدسته ها جدا شده که احتیاج به رسیدگی دارد، اضافه نمود: به صورت عام هر دو گلدسته صحن امام رضا علیه السلام مورد آنالیز کامل قرار می گیرد تا رسیدگی و از خسارت های احتمالی که امنیت زائران را نیز تهدید می نماید، پیشگیری گردد.

وبلاگ داریوش قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "گلدسته های حرم حضرت معصومه(س) بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلدسته های حرم حضرت معصومه(س) بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید