کمبود برق در امسال 2,5 برابر سال قبل است

به گزارش وبلاگ داریوش، مدیر برق شهرستان قزوین گفت: با کمبود 2.5 برابری انرژی برق در تابستان سال جاری نسبت به سال گذشته، صرفه جویی در مصرف الزامی است.

کمبود برق در امسال 2,5 برابر سال قبل است

به گزارش وبلاگ داریوش قزوین،احمد احمدی در جلسه شورای هماهنگی و پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار گردید اظهارداشت: افزایش 24 درصدی مصرف برق در استان، ایجاب می نماید برای عبور از پیک تابستان فکر اساسی کنیم.

احمدی اعلام کرد: کمبود انرژی برق در امسال بیش از 2.5 برابر سالهای قبل است و اگر مصرف بی رویه باشد و مشترکان در مدیریت مصرف همراهی و همکاری لازم را نداشته باشند، بدون تردید خاموشی خواهیم داشت.

مدیر برق شهرستان قزوین توضیح داد: کاهش مصرف 50 درصدی ادارات به استان ها ابلاغ شده و اگرمیزان مصرف در تابستان کاهش پیدا نکند ناگزیر به اعمال خاموشی هستیم.

احمدی اضافه نمود: خاموشی یک در میان روشنایی معابر و بلوارها و کاهش 50 درصدی روشنایی پارکها، که از سال گذشته در سطح شهرستان قزوین ، اجرایی شده است در سالجاری نیز ادامه دارد.

مدیر برق شهرستان قزوین یادآورشد: خاموش کردن کولرهای گازی ادارات و بانکها و خاموش کردن لامپ های اضافی در ادارات از راههای موثر برای کاهش مصرف برق است و از مدیران دستگاههای اجرایی انتظار داریم ضمن نظارت کافی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

کاهش و صرفه جویی روزانه 200 مگاوات برق در استان لازم است

وی اضافه نمود: بمنظور مدیریت مصرف و تامین احتیاج روزانه ، ضرورت دارد به میزان 200 مگاوات در مصرف برق مدیریت و صرفه جویی شود که تحقق این امر احتیاجمند همکاری و همراهی جدی مشترکین است.

احمدی اظهارداشت: ضمن تاکید بر کوشش و عزم پایدار مجموعه برق استان در تامین برق پایدار بیمارستانها، درمانگاهها و مراکز درمانی ، از مدیران این مراکز درخواست می کنیم نسبت به تهیه دیزل ژنراتور و تامین مستقل برق خود اقدام نمایند تا در صورت حوادث خارج از کنترل با مشکل روبرو نشوند.

مدیر برق شهرستان قزوین یادآورشد: اولویت کاهش و مدیریت مصرف برق در بخش صنایع است که انتظار داریم با برنامه ریزی مناسب بتوانیم این شرایط را مدیریت نموده تا از اعمال خاموشی به صنایعی که در مصرف خود مدیریت می نمایند خودداری شود.

وی اعلام کرد: سرقت کابل های برق در این ایام می تواند مزید بر علت شده و خاموشی را بیشتر کند لذا ضمن افزایش گشت های نظارت و بازرسی امیدواریم با یاری نیروی انتظامی و شهروندان از این مشکل نیز پیشگیری کنیم.

احمدی اظهار امیدواری کرد با همکاری مناسب مشترکین صنعتی، کشاورزی و تجاری و خانگی صرفه جویی در مصرف برق، تابستان امسال با مدیریت منطقی و خاموشی کمتر سپری شود.

منبع: جام جم آنلاین

به "کمبود برق در امسال 2,5 برابر سال قبل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود برق در امسال 2,5 برابر سال قبل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید