چیا: پول دیجیتالی جدیدی که می خواهد بهتر از بیت کوین باشد، مسائل روتین ماینینگ را نداشته باشد، اما هاردها را می بلعد!

به گزارش وبلاگ داریوش، سال جاری برای دنیای رمزارزها و رمزنگاری ها فوق العاده است. ارزش بیت کوین نسبت به سال گذشته بیش از 6 برابر شده است. دوج کوین به طور سرسام آوری دارد پیشرفت می نماید و non-fungible token یا NFT دارد در بازار رمزنگاری برای خودش سهم خواهی می نماید.

چیا: پول دیجیتالی جدیدی که می خواهد بهتر از بیت کوین باشد، مسائل روتین ماینینگ را نداشته باشد، اما هاردها را می بلعد!

با رشد NFT، اخبار بیت کوین تحت تاثیر قرار گرفته اما پول دیجیتالی جدید Chia وعده می دهد تمام مسائلی که بر پایه رمزارزهای پایه وجود دارد را برطرف کند. این ارز رمزنگاری جدید سعی دارد روش های پرداخت فعلی را تغییر دهد تا امنیت بیشتری تامین گردد.

رمزارز Chia توسط برام کوهن (Bram Cohen)، مخترع پروتکل تبادل BitTorrent ایجاد شده است. بسیاری از فعالان صنعت رمزارز اعتقاد دارند پروژه چیا قابلیت رقابت با بیت کوین و اتریوم را دارد.

چیا از زبان برنامه نویسی اختصاصی چیا لیسپ (Chialisp) استفاده می نماید؛ همان طور که بیت کوین و اتریوم زبان برنامه نویسی اختصاصی خود را دارند. این رمزارز از الگوریتم PoST استفاده نموده و از فضای هارددیسک به جای پردازنده گرافیکی برای ماینینگ سود می برد. به همین دلیل هم به بیت کوین سبز شهرت پیدا نموده است.

تفاوت ماینینگ چیا و بیت کوین

بیت کوین مانند سایر رمزارزهای پایه، از یک سیستم استخراج ارز یا ماینینگ بسیار پیچیده استفاده می نماید. شما به سخت افزاری نیاز دارید که دائما مشغول ماینینگ و ارسال توکن و تبادل ترافیک باشد. این کار انرژی بسیار زیادی مصرف می نماید. ماینینگ بیت کوین باعث کمبود پردازنده، کارت گرافیکی، سخت افزارهای دیگر شده است و البته یک مشکل عظیم به نام انرژی دارد.

پول دیجیتالی چیا می خواهد فرآیند استخراج ارز را با مصرف انرژی کمتری انجام دهد. در این روش که space-time test نامیده می گردد؛ کاربر باید در زمان مناسب، به اندازه کافی فضای خالی روی هارددیسک خود داشته باشد. به زبان دیگر، نیازی به کارت های گرافیکی بسیار قدرتمند و سیستم های پردازشی برای ماینینگ چیا نیست و فقط مبتنی بر هارددیسک است.

چیا ضمن اینکه مصرف انرژی ماینینگ رمزارزها را کاهش می دهد؛ نیاز به پردازنده و کارت گرافیکی سطح بالای زیادی ندارد و در این زمینه بازار آشفته نمی گردد ولی در عوض به فضای هارددیسک بیشتری نیاز خواهید داشت که می تواند دردسرهای تازه ای بیافریند.

پیش از عرضه رسمی رمزارز Chia، این پول دیجیتالی بیش از یک اگزابایت اطلاعات داشت که معادل یک میلیون هارددیسک یک ترابایت است که این روزها در میان کاربران کامپیوتر و لپ تاپ رایج است.

هزینه خرید هارددیسک در کشور چین به خاطر عرضه ارز مجازی چیا افزایش یافته است. یک هارددیسک 12 ترابایت در ماه فوریه بیش از 59 درصد افزایش قیمت پیدا نموده است.

کشورهایی مانند ویتنام هم به خاطر اخبار و شور و شوق استفاده از چیا با کمبود محصولات ذخیره سازی روبرو شده است. در صورت افزایش ارزش پول چیا، احتمالا در سایر کشورها هم شاهد کمبود هارددیسک خواهیم بود.

اگرچه هنوز چیا راه درازی تا موفقیت و رسیدن به ارزش بیت کوین پیش رو دارد ولی ظاهرا در جهت درستی واقع شده است و با وعده برطرف مسائل ماینینگ بیت کوین و دیگر رمزارزهای پایه می خواهد دلبری کند.

منبع: یک پزشک

به "چیا: پول دیجیتالی جدیدی که می خواهد بهتر از بیت کوین باشد، مسائل روتین ماینینگ را نداشته باشد، اما هاردها را می بلعد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیا: پول دیجیتالی جدیدی که می خواهد بهتر از بیت کوین باشد، مسائل روتین ماینینگ را نداشته باشد، اما هاردها را می بلعد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید