چگونه از بورس بدون ضرر خارج شویم؟

به گزارش وبلاگ داریوش، رپرتاژآگهی - چگونه در بازار بورس ضرر نکنیم؟ هنگامی که بازار ریزش می نماید، چگونه بدون ضرر از بازار خارج شویم؟ آموزش های تحلیلی و تکنیکال به پیشگیری ازضرر در بازار بورس یاری می نماید ؟

چگونه از بورس بدون ضرر خارج شویم؟

بازار بورس مانند تمامی بازارهای اقتصادی دارای سود و زیان است و راهی برای پیشگیری از آن وجود ندارد. تنها راه جبران ضرر در بورس هنگام خروج از بازار این است در هرشرایطی، به خصوص روزهای قرمز بازار، با تدبیر عمل کنید. به احتمال زیاد، وقت هایی وجود دارد که شما سهام را با قیمت بالاتری خریداری می کنید و ناگهان با سقوط ارزش سهام روبرو می شوید.

افت ارزش سهام تازه واردان در روزهای اولیه ورود به بازار باعث نگرانی و ترس آن ها نسبت به از دست دادن کل سرمایه خود در بازار بورس می گردد. نکته ای که وجود دارد این است که بازار سهام و بورس یک بازار سرمایه گذاری بلندمدت است. با این وجود تصمیم داریم تا امروز چگونگی خروج بدون ضرر از بازار بورس را با شما در میان بگذاریم.

چگونه ضرر خود را در بازار بورس کاهش دهیم؟

از دست دادن سرمایه یکی از دردناک ترین صحنه هایی است که سرمایه گذاران تجربه می نمایند. تصور کنید که با شوق یک سهام خریده اید و شاهد پایین آمدن قیمت آن هستید و کاری از دستتان بر نمی آید. برترین کار از نظر شما چیست؛ خروج از بازار یا ماندن و جبران ضرر در بورس؟

در چنین شرایطی این شما هستید که باید تصمیم بگیرید چگونه به ناراحتی خود سرانجام دهید. شاید از خود بپرسید چگونه؟ نکات زیر یاری می نماید تا در مواقع افت ارز ش سهام، از ضرر و زیان در امان بمانید.

  • نقطه ورود و خروج را معین کنید.

اولین موضوعی که قبل از آغاز معامله و ورود به بازار سهام باید در نظر بگیرید، زمان صحیح خرید، قبل از ورود به بازار و زمان صحیح فروش، هنگام خروج از بازار است. به همین علت است که بیشتر معامله گران بزرگ به تازه واردان بازارهای بورس توصیه می نمایند که کار کردن با پرایس اکشن و امواج الیوت را یاد بگیرند. سپس دوره های مرتبط با آموزش ایچیموکو را پشت سر بگذارند. آموزش تماشا تازه واردان قبل از ورود به بازار، از وارد شدن ضرر و زیان به سرمایه مازاد افراد پیشگیری می نمایند.

آنالیز و ارزیابی عملکرد اقتصادی و بنیادی سهام از دیگر مواردی است که زمان دقیق ورود و خروج از بازار بورس را در اختیار سهام داران قرار می دهد. بنابراین، اجازه ندهید تا فرایند صعودی معامله باعث گردد تا از روی طمع دست به معامله بزنید.

  • حد ضرر تمامی معاملات تان را به صورت جداگانه معین کنید.

گاهی اوقات افت قیمت سهام به جایی می رسد که بعد از آن نقطه، دیگر امیدی به برگشت قیمت و کسب سود ندارید. این نقطه دقیقا همانجایی است که باید ضرر را بپذیرید و با خروج از بازار مانع از ضرر و زیان بیشتر شوید.

اولین کاری که تریدرهای حرفه ای بعد از ورود به بازار بورس انجام می دهند، معین حد ضرر است. ناگفته نماند که معین کردن حق ضرر به تنهایی کفایت نمی نماید و ضروری است که به حد ضررتان نیز پایبند باشید.

نکته دیگری که باید بدانید این است که عامل های گوناگونی در حد ضرر تاثیر گذار است. به طور کلی موارد زیر بر دیدگاه زمانی سرمایه گذار و معین حد ضرر تاثیر می گذارد :

  1. فیبوناچی
  2. خط فرایند حمایت و مقاومت مهم
  3. کف قیمت
  4. الگوهای نموداری
  5. الگو سرشانه
  6. جا به جایی حد ضرر
  7. کف دوقلو

بنابراین می توان گفت که عوامل فوق باعث جا به جایی حد ضرر به نقطه ای بالاتر و یا پایین تر می گردد.

  • یک استراتژی معاملاتی داشته باشید.

انتخاب یک استراتژی معاملاتی قوی باعث کاهش ریسک سرمایه گذاری در بازار سهام و افزایش موفقیت در معاملات می گردد. تحت هیچ شرایطی با تکیه بر نظرات دیگر معامله گران دست به معامله نزنید و اجازه ندهید تا جو حاکم بر بازار بر روی تصمیم شما برای خرید و فروش تاثیر بگذارد.

برترین کار برایجبران ضرر در بورس وکسب سود از بازار استفاده از یک استراتژی کارآمد و قوی است. برای مثال، بعضی از افراد ترجیح می دهند که سبد سهام خود را متنوع بچینند. به اصطلاح تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار نمی دهند. بعضی دیگر هم برای پیشگری از ضرر و زیان های جبران ناپذیر، بخشی از سرمایه خود را به صندوق های سرمایه گذاری اختصاص می دهند.

  • میانگین کم کنید.

یکی دیگر از راه های جبران ضرر در بورس، میانگین کم کردن است. گاهی اوقات شما تمام مراحل فوق را رعایت نموده اید و از ارزشمند بودن سهام خود مطمئن هستید. اما به دلایلی، سهام در فرایندی نزولی قرار گرفته است. در چنین شرایطی می توانید با خرید اصولی سهام در قیمت های پایین، میانگین خرید سهم خود را کاهش دهید تا در صورت آغاز فرایند صعودی، هرچه سریع تر از زیان خارج شوید.

توجه داشته باشید که میانگین کم کردن اصول خاص خود را دارد و باید طی چند مرحله انجام گردد. بنابراین ضرر و زیان شما نباید باعث گردد که بدون فکر و استراتژی، دست به خرید مجدد بزنید.

خلاصه آنکه…

هیچ کس دوست ندارد متحمل ضرر و زیان در سرمایه گذاری خود گردد. اما متاسفانه سود و زیان دو روی یک سکه هستند و نمی توان از بروز آن ها پیشگیری کرد.

به طور کلی، برترین کار برای جبران ضرر در بورس این است که راهی برای کاهش ضررهای خود در معاملات پیدا کنید و به دید تجربه به ضررها نگاه کنید نه شکست!

در آخر باید بگوییم که قبل از آنکه تمام سرمایه خود را از دست دهید وشاهد خساراتی جبران ناپذیر باشید، کمربند خود را محکم ببندید و بعد از پشت سر گذاشتن آموزش های تحلیلی و تکنیکال، وارد این میدان نبرد شوید. از قلم نیاندازید که سرمایه گذاران مانند سربازان در میدان جنگ هستند و سرمایه آن ها، ابزار جنگیدن شان است. بنابراین، همین امروز برای یادگیری اقدام کنید و معاملات غیر اصولی را برای همواره کنار بگذارید تا در این میدان نبرد، بدون اسلحه و مهمات نمانید.

منبع: شفقنا اقتصادی

به "چگونه از بورس بدون ضرر خارج شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از بورس بدون ضرر خارج شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید