چناقچی علیا از زیباترین روستاهای ییلاقی زرندیه است

به گزارش وبلاگ داریوش، خبرنگاران/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، چناقچی علیا از زیباترین روستاهای ییلاقی زرندیه است.

چناقچی علیا از زیباترین روستاهای ییلاقی زرندیه است

از آنجا که این روستا از روستا های خوش آب و هوا و ییلاقی زرندیه بشمار می رود، در فصل بهار و تابستان کوهستان های اطراف آن به سکونتگاه های عشایر تبدیل می شوند. کلیسای چناقچی علیا نیز با حدود سه قرن قدمت، خاستگاه و محل برگزاری آیین مذهبی مسیحیان در این منطقه است. بیشتر گردشگران این روستا را با آبشار زیبای آن می شناسند و بعضاً از وجود کلیسا در این روستا بی خبرند. مردم این روستا را ارمنی ها، فارس ها و ترک ها تشکیل می دهند و به زبان ترکی، فارسی و ارمنی سخن می گویند. بجز اندکی اقلیت مذهبی، مردم زرندیه اغلب مسلمان و پیرو مذهب شیعه هستند. قدمت تاریخی روستای چناقچی علیا به دوران صفویه بر می گردد.

چشم انداز صلیب سبز از زیباترین جاذبه های طبیعی روستا بشمار می رود که خصوصا در بهار و تابستان جلوه خاصی دارند. این چشم انداز بدیع را درختان گردو در دامنه کوه پدید آورده اند. عمده ترین جاذبه های روستا را طبیعت کوهستانی، تفرجگاه های کوهپایه ای تشکیل می دهد. از آثاری که در بخش تاریخی این روستا واقع شده است، میتوان به کلیسای 400 ساله سرکیس مقدس اشاره نمود. بعلاوه آبشار منطقه به عنوان تفرجگاه مورد توجه ویژه واقع شده است. کلیسای چناقچی علیا با بیش از سه قرن قدمت، به عنوان خاستگاه و محل برگزاری آیین مذهبی مسیحیان ارتودکس در این روستا بنا شده که موجب اهمیت بیشتر این روستا از لحاظ گردشگری است.

چشم انداز زیبای آبشار چناقچی هم در فصل بهار و تابستان دینی و مجذوب نماینده است. زیبایی و شکوه و عظمت خاص آن در فصول سرد سال با یخ زدن آبشار تماشای تر است و وجود یخ فراوان و قندیل ها و آویزه های یخی به شکل و شمایل این آبشار مجذوب نمایندهیت ویژه می بخشد. همیشه حجم قابل توجهی از گردشگران در روز های تعطیل از این آبشار تماشا می نمایند.

بافت کوهستانی این روستا سرسبز است؛ همین سرسبزی آب و هوای خوبی را برای آن منطقه ایجاد نموده و سفر به آن منطقه می تواند طبیعت گردی خوبی برای شما بحساب بیاید. سفر به روستای چناقچی علیا نوعی طبیعت گردی محسوب می گردد. اگر از ساوه به سمت روستای چناقچی علیا می روید، باید وارد جاده ساوه به بوئین زهرا شوید. سپس، مسیرتان را در جاده رازقان ادامه دهید. بعد از عبور از رازقان، به سمت روستای چناقچی در جاده مصرقان پیش بروید تا در نهایت به مقصد برسید.

منبع: همگردی

به "چناقچی علیا از زیباترین روستاهای ییلاقی زرندیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چناقچی علیا از زیباترین روستاهای ییلاقی زرندیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید