پزشکان آمریکایی سازمان جهانی بهداشت به موقع به ترامپ درباره کرونا هشدار داده بودند

به گزارش وبلاگ داریوش، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اظهار داشت متخصصان آمریکایی شاغل در سازمان جهانی بهداشت شیوع ویروس کرونا را به موقع به دولت ترامپ منتقل کرده اند.

پزشکان آمریکایی سازمان جهانی بهداشت به موقع به ترامپ درباره کرونا هشدار داده بودند

به گزارش ، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد: متخصصان آمریکایی شاغل در سازمان جهانی بهداشت شیوع ویروس کرونا را به موقع به دولت ترامپ منتقل کرده اند.

بر این اساس، بیش از ده ها محقق، پزشک و متخصص بهداشت عمومی آمریکایی شاغل در سازمان جهانی بهداشت، اطلاعات مربوط به ویروس نوظهور کرونا در چین را در اواخر سال گذشته به موقع به کاخ سفید منتقل کرده اند.

واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: شمار از کارکنان مرکز کنترل بیماری های آمریکا به طور مرتب در سازمان جهانی بهداشت در حال فعالیت هستند. مقامات بهداشتی منصوب دولت ترامپ نیز به طور مداوم با این سازمان به مصاحبه و مشورت پرداخته اند.

ترامپ همواره سازمان جهانی بهداشت را متهم به سهل انگاری در اطلاع رسانی در خصوص شیوع ویروس کرونا در چین کرده و به این بهانه در صدد کاهش حمایت مالی خود از این سازمان است. به تازگی ترامپ به دلیل آنچه سیاست چین محور سازمان جهانی بهداشت خوانده است، حمایت مالی آمریکا از این سازمان را قطع کرده است. همچنین ترامپ چین را متهم کرده است که در فرایند اطلاع رسانی درباره شیوع ویروس کرونا پنهان کاری کرده و همین امر منجر به از کنترل خارج شدن این ویروس شده است.

تا به امروز بیش از 750 هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، 40 هزار و 200 نفر جان خود را از دست داده اند. دولت ترامپ در ابتدای شیوع این ویروس می کوشید آن را کم اهمیت جلوه دهد. با این حال، شیوع گسترده ویروس کرونا در ایالت های مختلف آمریکا ترامپ را بر آن داشت تا با فرافکنی به چین، رقبای سیاسی خود و حزب دموکرات حمله کند. به تازگی ترامپ نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را به دلیل طرح استیضاح خود متهم به منحرف کردن فرایند مقابله با ویروس کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پزشکان آمریکایی سازمان جهانی بهداشت به موقع به ترامپ درباره کرونا هشدار داده بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پزشکان آمریکایی سازمان جهانی بهداشت به موقع به ترامپ درباره کرونا هشدار داده بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید