هشدارهای هواشناسی به کشاورزان و دامداران؛ کم بارشی تا پایان اسفند ادامه دارد

به گزارش وبلاگ داریوش، تهران (پانا) - مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی گفت که با توجه به وزش باد شدید در برخی مناطق گلخانه داران مراقب سازه های گلخانه ای خود باشند.

هشدارهای هواشناسی به کشاورزان و دامداران؛ کم بارشی تا پایان اسفند ادامه دارد

به گزارش وبلاگ داریوش، مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی شرح داد: امشب در استان های کرمانشاه، ایلام و لرستان بارش پراکنده انتظار می رود. روز یکشنبه در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، لرستان، کردستان، همدان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، دامنه های البرز در زنجان، قزوین و تهران بارش پراکنده پیش بینی می شود.

وی اضافه نمود: همچنین روز دوشنبه در برخی نقاط استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و برخی نقاط غرب کشور بارش برف و باران ادامه دارد.

حقیقت ادامه داد: روز سه شنبه برای مناطق غرب و شمال غرب و چهارشنبه در غرب، شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش های پراکنده ای پیش بینی می شود.

این مقام مسئول در توصیه ای به گلخانه داران گفت: با توجه به وزش باد شدید در استان های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و به طور کل نیمه غربی کشور به گلخانه داران توصیه می شود که مراقب سازه های گلخانه ای خود باشند.

به گفته وی، با توجه به وزش باد شدید در غرب و مرکز کشور به کشاورزان توصیه می شود که از محلول پاشی و سم پاشی اجتناب کنند.

مدیرکل پایش هواشناسی کشاورزی در توصیه ای دیگر به عشایر گفت: با توجه به شرایط جوی به عشایر راستای زاگرس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه توصیه می شود که از رفتن به ارتفاعات اجتناب کنند.

وی ادامه داد: به استخرداران راستای زاگرس که ماهیان سردابی آن ها از آب رودخانه تغذیه می کنند، توصیه می شود از ورود آب گل آلود به استخر ها جلوگیری کنند، ضمن آنکه هنگام بارندگی از غذا دهی اجتناب کنند.

حقیقت اضافه نمود: کشاورزان تراکتور و دنباله بند های خود را به مکان های مسقف انتقال دهند چرا که خطر زنگ زدگی در فضای باز وجود دارد.

کاهش 18 درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت

این مقام مسئول درباره آخرین شرایط بارش کشور بیان نمود: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال تا به امروز 71.6 میلی متر بوده که در مدت مشابه سال قبل 113.4 میلی متر و در بلندمدت 87.6 میلی متر بوده و این امر کاهش 36.9 درصدی را نسبت به سال قبل و 18 درصدی دوره بلندمدت نشان می دهد.

حقیقت ادامه داد: بنابر آمار بارش در استان های کرمانشاه، گیلان، گلستان، هرمزگان، ایلام، چهار محال و بختیاری، لرستان، فارس، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، مازندران، سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمان، کردستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، سمنان، قزوین، همدان و زنجان همچنان نسبت با نرمال کمتر است.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در خاتمه با بیان اینکه کمبود بارش تا اسفند همچنان ادامه دارد، شرح داد: با توجه به میزان بارندگی، خشکسالی کشاورزی و هواشناسی همچنان پابرجاست.

منبع: خبرگزاری پانا

به "هشدارهای هواشناسی به کشاورزان و دامداران؛ کم بارشی تا پایان اسفند ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدارهای هواشناسی به کشاورزان و دامداران؛ کم بارشی تا پایان اسفند ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید