پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا یکشنبه 9 مرداد 1401

به گزارش وبلاگ داریوش، امروز آسمان تهران ابری و توام با رعد وبرق است و دما در طول شب از بیست و پنج درجه به مرور و در طول روز به سی و چهار درجه می رسد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا یکشنبه 9 مرداد 1401

به گزارش وبلاگ داریوش؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده آسمان تهران ابری همراه با بارش و پراکنده و در بعضی ساعات توام با رعد و برق خواهد بود.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حدبیشتر دما 34 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (9 مردادماه) غالبا ابری توام با رعد و برق در بعضی منطقه ها با حداقل دمای 25 و حدبیشتر دمای 34 درجه سانتیگراد و طی روز دوشنبه (10 مردادماه) نیمه ابری توام با رعد و برق با حداقل دمای 26 و حدبیشتر دمای 34 درجه سانتیگراد و برای روز سه شنبه (11 مردادماه) غالبا آفتابی با حداقل دمای 26 درجه و با حدبیشتر دمای 36 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط آلودگی هوای تهران؛ تنفس هوای قابل قبول در تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آلاینده شاخص، هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 66 و کیفیت هوا قابل قبول است.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ازن با میانگین 101 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

غلظت آلاینده ها در ساعت 1 بامداد امروز افزایش یافت و به عدد 101 رسید و ناسالم برای گروه های حساس شد، اما در ساعت 2 بامداد دوباره به عدد 93 کاهش یافت و در شرایط قابل قبول نهاده شد.

پیش بینی بارش شدید باران در تهران طی ساعات آینده

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از حرکت دو جریان بارشی به سمت تهران اطلاع داد.

به گزارش ایسنا، پدرام قودجانی با اشاره به پیش بینی هواشناسی درمورد بارندگی در تهران گفت: برابر آخرین اطلاع کسب شده از اداره کل هواشناسی استان تهران در حوالی ساعت 19 عصر روز آدینه، هفتم مردادماه، دو پدیده هم رفتی از سمت استان های زنجان، قزوین و مرکزی در حال حرکت به سمت شهر تهران است که در پی این پدیده احتمال بارش حدبیشتر ده میلی متری در شهر تهران و به ویژه نقاط جنوبی این شهر طی سه ساعت آینده متصور است.

وی با بیان اینکه احتمالا این بارش به شکل رگبار و شدید باشد، گفت: بارش حجم زیادی از باران در مدت زمانی کم می تواند منجر به جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی معابر و ... گردد، از این رو به شهروندان توصیه می کنم که تا حد امکان از انجام تردد غیرضروری در سطح شهر پرهیز نمایند.

قودجانی اضافه کرد: بعلاوه توصیه می گردد که شهروندان از حضور در ارتفاعات تهران و بعلاوه مجاورت مسیل ها و رود ها خودداری نمایند.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بعلاوه از آماده باش این سازمان تا روز دوشنبه خبرداد و گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تمامی دستگاه های امدادی، خدماتی و ... را به منظور مقابله با هرگونه حوادث احتمالی مرتبط با مداخلات جوی به حالت آماده باش درآورده است.

هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان تهران

در پی سیلاب اخیر تهران، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران گفت: با توجه به اعلام وضع نارنجی از سوی سازمان هواشناسی و تداوم سامانه بارشی تا روز یکشنبه نهم مرداد ماه، از شهروندان درخواست می گردد که از هرگونه تردد و اتراق در بستر رودخانه ها خودداری نمایند.

رضا کیایی پور، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران گفت: با توجه به هشدار های سازمان هواشناسی، شاهد بارش شدید باران از اواخر شامگاه چهارشنبه در استان تهران بودیم که این بارش ها در چند نقطه از استان، به ویژه در شهرستان های دماوند، رودهن و کن موجب وقوع سیل شد که علاوه بر آن نیز در منطقه کن شاهد رانش زمین بودیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اعلام وضع نارنجی از سوی سازمان هواشناسی و تداوم سامانه بارشی تا روز یکشنبه نهم مرداد ماه، از شهروندان درخواست می گردد که از هرگونه تردد و اتراق در بستر رودخانه ها و مسیل ها اکیداً خودداری نمایند.

کیایی پور اضافه کرد: بر اساس هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی، وقوع باران های شدید، وزش باد شدید موقتی و رعد و برق تا چند روز آینده ادامه دارد که این امر احتمال جاری شدن سیلاب و رواناب ها را در پی خواهد داشت.

آماده باش مدیریت بحران استان تهران

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران نیز با اشاره به احتمال بالا آمدن آب رودخانه و جاری شدن رواناب در مسیل ها، گفت: مدیریت بحران استان تهران در آماده باش کامل خواهد بود.

حامد یزدی در جمع وبلاگ داریوش گفت: با توجه به آنالیز های هواشناسی شرایط جوی استان تهران تا دو روز آینده با تداوم فعالیت سامانه بارشی همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام هواشناسی طی دو روز آینده آسمان در بیشتر نواحی استان به ویژه نیمه شمالی و ارتفاعات ابری تا نیمه ابری همراه با رگبار و رعد و برق و در منطقه ها مستعد با احتمال بارش تگرگ و نیز گاهی وزش باد شدید همراه خواهد بود، گفت: بر این اساس آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب در مسیل ها و بالا آمدن آب رودخانه ها مورد انتظار است که در این خصوص آمادگی کامل همه دستگاه های اجرایی لازم است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران بیان داشت: طبق اعلام اخطاریه ها و هشدار ها به دستگاه ها با شفاف سازی شرایط بحرانی به مالکان رستوران های منطقه های از شمیرانات موقتاً تعطیل شده است.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور تا چند روز آینده

بارش باران در ارتفاعات البرز، واقع در شرق تهران، طی امروز و فردا همراه با رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد.

طی سه3 روز آینده گذر متناوب تراز میانی جو در نوار شمالی و بعلاوه ادامه فعالیت سامانه بارشی موسمی مانسون در نیمه جنوبی کشور موجب ناپایداری های جوی می گردد، براین اساس امروز در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، رضوی استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و بعضی لز نقاط واقع در شمال غرب کشور رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، کرمان، جنوب و غرب یزد، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه غربی اصفهان، شرق لرستان مرکزی، همدان، قم رگبار و رعد برق و وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گرد وخاک پیش بینی می گردد.

بارش باران در ارتفاعات البرز، واقع در شرق تهران، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس جنوب اصفهان، کرمان شدت خواهد داشت، از فردا در آذربایجان شرقی اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می دهد.

بعلاوه بارش باران در جنوب شرق کاهش یافته و به شدت رگبار و رعد و برق در فارس در کهگیلویه و بویراحمد چهارمحال و بختیاری شرق خوزستان، غرب اصفهان مرکزی قم همدان و شرق لرستان ادامه خواهد داشت.

امروز بارش در کهگیلویه و بویراحمد ارتفاعات البرز مرکزی ارتفاعات جنوب کرمان شمال فارس و جنوب اصفهان شدت خواهد داشت دوشنبه بارش در نوار شمالی کاهش میابد و فقط در مازندران قابل توجه است، در این روز با تقویت سامانه موسمی بارش در جنوب کرمان شمال هرمزگان فارس و دامنه ها و ارتفاعات زاگرس واقع در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان ادامه خواهد داشت که در بعضی از نقاط فارس و جنوب کرمان دارای شدت بیشتری است چهارشنبه در نوار شمالی کشور بارش پراکنده و پنجشنبه در بیشتر منطقه ها کشور جوی پایدار حاکم است.

طی پنج روز آینده با تدوام باد های 120 روز در نوار شرقی کشور بویژه منطقه زابل، وزش باد شدید گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می گردد امروز دریای خزر، عمان، خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.

منبع: فرارو

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا یکشنبه 9 مرداد 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا یکشنبه 9 مرداد 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید